Günümüzde dijital araçların eğitim alanındaki kullanımı hızla artmaktadır. Dijitalleşmenin ivme kazanmasıyla birlikte öğretim yöntemleri, sınıf içi uygulamalar, öğrenme ortamları, öğrencilerin derse ilgisi gibi unsurlar üzerinde önemli etkiler ortaya çıkmaktadır. Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının ders sürecinde dijital araç kullanımına ilişkin görüşlerini belirlemektir. Araştırmada temel nitel araştırma deseni benimsenmiştir. Çalışma grubunun belirlenmesinde amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme tercih edilmiş, bu doğrultuda sınıf öğretmenliği lisans programında öğrenim gören 29 öğretmen adayı çalışmaya dahil edilmiştir. Veri toplama aracı olarak “Ders Sürecinde Dijital Araç Kullanımına Yönelik Görüşme Formu” kullanılmıştır. Elde edilen veriler sistematik bir biçimde toplanmış ve ardından içerik analizi yöntemiyle çözümlenmiştir. Araştırmanın bulguları öğretmen adaylarının ders sürecinde dijital araç kullanımı, araçların avantajları ve dezavantajları, sayısal ve sözel derslerde kullanımı, eğitim kademelerinde kullanımı çerçevesinde değerlendirilmiştir. Yapılan incelemeler sonucunda çeşitli kategori ve kodlar oluşturulmuştur. Sonuç olarak, öğretmen adaylarının dijital araçların ders sürecindeki rolüne ilişkin farklı görüşlere sahip oldukları belirlenmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgular ilgili literatürle desteklenerek açıklanmış ve öneriler sunulmuştur.
Eğitim Teknolojileri Dijital Araçlar Sınıf Öğretmeni Adayları
Nowadays, the use of digital tools in education is rapidly increasing. With the acceleration of digitalization, significant effects are emerging on teaching methods, classroom practices, learning environments, and students’ engagement. This study aims to determine pre-service teachers’ opinions on using digital tools in the teaching process. A basic qualitative research design was adopted. Among purposive sampling methods, criterion sampling was preferred, and 29 pre-service teachers enrolled in the primary education undergraduate program were included. The data collection instrument was the “Interview Form on the Use of Digital Tools in the Teaching Process.” The data were systematically collected and analyzed using content analysis. The findings were examined regarding pre-service teachers’ use of digital tools, their advantages and disadvantages, application in numerical and verbal courses, and use across educational levels. Various categories and codes were created. In conclusion, pre-service teachers hold diverse opinions regarding the role of digital tools in the teaching process. The findings were interpreted in light of relevant literature, and recommendations were provided.
Educational Technologies Digital Tools Pre-service Primary Teachers
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sınıf Eğitimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2025 |
Gönderilme Tarihi | 18 Aralık 2024 |
Kabul Tarihi | 9 Nisan 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 26 Sayı: 3 |