İlişkisel tarama modelinin kullanıldığı bu çalışmada, müzik öğretmeni adaylarının problem çözme ve sosyal beceri düzeyleri tespit edilmiş, aralarındaki ilişki belirlenmiş ve değerlendirilmiştir. Araştırmada, veri toplama aracı olarak Türkçe’ye uyarlaması Şahin, Şahin ve Heppner (1993) tarafından yapılan “Problem Çözme Envanteri” ile Türkçe’ye uyarlaması Yüksel tarafından (1997) yapılan “Sosyal Beceri Ölçeği” (Kendini Tanımlama Envanteri) kullanılmıştır. 2014-2015 eğitim-öğretim yılında KTÜ müzik eğitimi anabilim dalında öğrenim görmekte olan 90 lisans öğrencisi ile gerçekleştirilen bu çalışmanın sonucunda; katılımcıların genel sosyal becerilerinin orta düzeyde olduğu, genel olarak problem çözmede ise başarılı oldukları saptanmıştır.
In this study, which implemented relational screening model, problem solving skills and
social skills levels of prospective music teacher candidates were identified and correlation
between them is determined and assessed. As data collection tool, “Problem Solving Inventory”,
Turkish adaptation of which is made by Şahin, Şahin and Heppner (1993) and “Social Skills
Scale” (Self-Definition Inventory), Turkish adaptation of which is made by Yüksel (1997), have
been used in this study. As a result of this study, which was performed with 90 undergraduate
students studying in department of music education at Karadeniz Technical University (KTU)
during 2014-2015, it was established that the general social skills of the participants are
medium-level while they are generally successful at problem solving.
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Bölüm | Derleme Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ocak 2017 |
Kabul Tarihi | 25 Nisan 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 |