The aim of this study was to measure the satisfaction of professional music teachers in Turkey
and to examine its relationship with satisfaction of the people. Big five model of personality is the
theoretical framework of the study. The study included 120 music teachers working in various
parts of Turkey participated. Results also music teachers Extroversion, Conscientiousness and
Openness high double points; Neuroticism intermediate points; Agreeableness is the size of
points is revealed to be low. In addition, as a result of analysis conducted to examine the
relationship between job satisfaction and personality types, Emotional instability/Növrotizm
and Openness points by persons in job satisfaction it has a positive and statistically significant
relationship.
Big five model of personality music teachers job satisfaction personality
Bu çalışmanın amacı, Türkiye’deki müzik öğretmenlerinin mesleklerinden tatminlerini ölçmek ve kişiliğin tatmin düzeyi ile olan ilişkisini incelemektir. Beş faktörlü kişilik modeli çalışmanın teorik çerçevesini oluşturmaktadır. Çalışmaya, Türkiye’nin çeşitli yerlerinde görev yapan 120 müzik öğretmeni katılmıştır. Sonuçlar da, müzik öğretmenlerinin Extroversion (Dışadönüklük), Conscientiousness (Sorumluluk) ve Openness (Deneyime Açıklık) kişilik puanlarının yüksek; Neuroticism (Duygusal Dengesizlik/Növrotizm) puanın orta düzey; Agreeableness (Yumuşak başlılık) boyutunun puanının ise düşük olduğu ortaya çıkarılmıştır. Buna ilaveten, kişilik tiplerinin mesleki tatmin ile olan ilişkisini incelemek amacı ile yapılan analiz sonucunda, Duygusal Dengesizlik/Növrotizm ve Deneyime Açıklık kişilik puanları ile mesleki tatmin arasında istatistiki olarak pozitif yönlü ve anlamlı bir ilişki bulunmaktadır.
Beş faktörlü kişilik modeli müzik öğretmenleri mesleki tatmin kişilik.
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Bölüm | Derleme Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ocak 2017 |
Kabul Tarihi | 25 Kasım 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 |