Bu araştırma, sınıf öğretmenlerinin fen
bilimleri dersinde kullandığı yardımcı kaynakların seçiminde dikkate aldıkları
kriterleri belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada nicel araştırma
yöntemlerinden tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Amasya il
merkezinde görev yapmakta olan ve 3. ve 4. sınıfları okutan sınıf öğretmenleri
oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini
102 sınıf öğretmenini kapsamıştır. Veri toplama tekniği ankettir. Öğretmenlerin
kılavuz kitap seçim kriterlerini belirlemek için literatürden faydalanılarak
kitap seçim kriterleri ölçeği hazırlanmıştır. Ölçek 70 maddeden ve dış yapı, iç
yapı ve eğitsel özellikler alt boyutlarından oluşmaktadır. SPSS 15.0 programı
kullanılarak verilerin betimsel ve yordamsal analizleri yapılmıştır. Öğretmenler
ders kitabı dışında en çok internet ve yaprak testlerden yararlandıkları,
kılavuz kitapları konu açıklamada kullandıklarını belirtmişlerdir. Ölçekte en
yüksek ortalama puan eğitsel özellikler boyutunda bulunmuştur. Öğretmenlerin genel
olarak“katılıyorum” düzeyinde olumlu görüş bildirdikleri bulunmuştur. En yüksek
ortalamalar kitabın konuyu açıklaması, öğrenciye uygunluğu ve bilgilerin konu
alanına uygunluğu maddelerinde bulunmuştur.
Kitap seçim kriterleri ölçeği toplam puanları öğretmenlerin cinsiyet ve
mesleki kıdemine göre anlamlı farklılık göstermemektedir.
This study was carried out with the purpose of determining the criteria that classroom teachers take into consideration for the selection of study aids in science class. In the study, survey method, one of the quantitative research methods, was used. The research population consists of classroom teachers who are serving in Amasya city center and teaching 3rd and 4th grade students. Sample of the study included 102 classroom teachers. Survey technique was used for collecting data in this study. In order to determine classroom teachers’ guidebook selection criteria, “book selection criteria scale” was prepared with the help of literature. The scale included 70 item, consists of subscales such as internal structure, external structure and educational characteristics. The data was analyzed as descriptive and interpretive by SPSS 15.0 statistical program. The teachers stated that they mostly used internet and test-sheets apart from course book, and guidebooks were used to explain the subject.The highest average point was found in educational characteristics aspect. It was found out that teachers expressed generally their positive opinions at “I agree” level. The highest averages were found in terms of subject explanation of the book, suitability of the book for students and suitability of the information for the subject fields. Teachers’ book selection criteria scale points in terms of gender and professional seniority show significant difference.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Diğer ID | 1613 |
Bölüm | Derleme Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Mart 2018 |
Kabul Tarihi | 2 Ağustos 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |