Öz
Bu çalışmanın amacı, Baran-Lucarz (2016) tarafından geliştirilen Yabancı Dil Sınıfında Telaffuz Kaygısı Ölçeğinin (MPA-FLC) Türk dili ve kültürüne uyarlanmasıdır. Örneklem grubu, dil eşdeğerliği için bir devlet üniversitesinin İngilizce eğitimi anabilim dalında lisans eğitimi alan 113, 3. ve 4. sınıf öğrencileri ile yapı geçerliliği için aynı üniversitenin çeşitli fakültelerinden 344 lisans düzeyindeki öğrenci grubundan oluşmaktadır. Ölçme aracının dil geçerliği sağlandıktan sonra, Türk kültüründe model uyumunu test etmek için doğrulayıcı faktör analizi kullanılmıştır. Ölçeğin yeniden düzenlenen beş faktörlü yapısının Türk kültüründe de geçerliğini koruduğu ve iyi düzeyde model uyumuna sahip olduğu belirlenmiştir. Kullanılan ölçeğin güvenirliği için, iç tutarlık ve iki yarı güvenirlik analizleri, ölçeğin güvenirlik değerlerinin yeterli düzeyde olduğunu göstermiştir.