The purpose of this study is to determine the opinions of
the Geography Department students about the "Special Teaching Methods Course
(STMC) and to propose suggestions for increasing the effectiveness of this
course. This qualitative study was designed as a typical case study. A total of
122 students from the geography department who participated in Pedagogical
Formation Certificate Program at Karabuk University and taking STMC constituted
the participants of the study. A semi-structured interview form including seven
questions was used to collect the data of the study. The results were as
follows: Most of the students of the Geography department participating in
Pedagogical Formation Certificate Program thought that the knowledge and skills
obtained from this course would contribute well to their teaching lives. Most
of the participants stated that the time allocated for the course was limited.
Most of the students participating in the current study articulated that the
practice hours within this course should be increased and that they would like
to practice more, however, the duration of the course was not enough for this.
Participants also emphasized that this course should focus more on how to use
various methods and techniques in Geography courses. Most of the students
stressed that they had no ideas or expectations before taking this course,
however, they learned how to make geography courses more enjoyable in out-of-classroom
and in-classroom environments and that their expectation became real.
Participants stated that the duration of the STMC and the time allocated for
the practice within this course should be increased in order to ensure more
effective geography teaching.
teacher education special teaching methods pedagogical formation
Bu çalışmanın amacı, pedagojik formasyon eğitimi
alan coğrafya bölümü öğrencilerinin Özel Öğretim Yöntemleri Dersine (ÖÖYD) ilişkin
görüşlerini belirlemek ve bu dersin etkililiğinin artırılması için öneriler
ortaya koymaktır. Çalışma nitel araştırma yöntemi ve tipik durum çalışması
olarak desenlenmiştir. Araştırmaya 2016-2017 güz yarıyılında Karabük
Üniversitesinde öğrenim gören ve pedagojik formasyon sertifika programı
kapsamında ÖÖYD alan toplam 122 coğrafya bölümü öğrencisi katılmıştır.
Çalışmada yedi sorudan oluşan yarı yapılandırılmış bir görüşme formu kullanılarak
veriler toplanmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular şunlardır: Coğrafya
bölümü öğrencilerinin çoğunluğu, ÖÖYD’den edindikleri bilgi ve becerilerin öğretmenlik
yaşamlarına katkı sağlayacağını düşünmektedir. Katılımcıların çoğunluğu ders
süresinin yetersiz olduğunu ifade etmiştir. Çalışmaya katılan öğrenciler bu
ders kapsamında uygulama saatlerinin artırılması gerektiğini ve sınıf içinde
daha fazla uygulama yapmak istediklerini ancak ders saatinin yetersiz olduğunu
belirtmişlerdir. Katılımcılar bu ders sürecinde yöntem ve tekniklerin coğrafya derslerinde
nasıl kullanılacağı üzerinde daha fazla durulması gerektiğini ifade
etmişlerdir. Öğrencilerin önemli bir bölümü bu dersi almadan önce bir
beklentilerinin ve bir fikirlerinin olmadığını ancak bu dersi aldıktan sonra coğrafya
dersinin sınıfta ve sınıf dışı öğrenme ortamlarında daha zevkli hale nasıl
getirilebileceğini öğrendiklerini ve bu dersin beklentilerini karşıladığını
belirtmişlerdir. Etkili bir coğrafya öğretiminin sağlanması için ÖÖYD’nin
geliştirilmesi gereken yönlerine ilişkin coğrafya bölümü öğrencileri süre ve
uygulamanın artırılması gerektiğini ön plana çıkarmışlardır.
öğretmen eğitimi özel öğretim yöntemleri pedagojik formasyon
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Derleme Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Eylül 2019 |
Kabul Tarihi | 12 Aralık 18 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |