The purpose of this
descriptive study was to evaluate the aid policies regarding the poor students
with low socioeconomic levels implemented at schools. In this qualitative
study, purposive sampling technique was used. The participants involved 55 school administrators
and 19 teachers working at different school stages in Tokat during 2016-2017
academic year. The data of
the study were collected semi-structured open-ended questions. The semi-structured form
involved questions regarding the types of aids carried out at schools, their
frequency, the funding of aids, and the things to be done about them. The data were analyzed using content analysis
technique. The necessary measures were taken to increase validity and reliability
during data collection and analysis. As a result, it was found that the schools
lacked systematic common policies regarding poor students with low
socioeconomic levels and the policies mostly depended on parent-teacher
associations’ budgets and private income created by schools in various ways. Although
the efforts of schools are significant, it can be seen that regulatory and
holistic policies are required at a macro level. When the
schools are allocated budgets, some criteria should be set to eliminate the
injustice among schools; especially those involving poor students with low
socioeconomic levels, and the budgets should be allocated based on these
criteria.
Aid politics poor students social justice education right Turkey
Sosyoekonomik
düzeyi düşük yoksul öğrencilere yönelik okullarda izlenen yardım politikalarını
değerlendirmeyi amaçlayan bu araştırma, betimsel niteliktedir. Nitel araştırma deseninin kullanıldığı
araştırmada, amaçlı örnekleme tekniği tercih edilmiştir. Çalışma grubu, 2016-2017 öğretim yılında Tokat ilinde farklı kademlerde görev yapan 55 okul yöneticisi ve 19 öğretmenden
oluşmuştur. Araştırmada veriler yarı-yapılandırılmış
açık-uçlu sorular yoluyla elde edilmiştir. Yarı yapılandırılmış
formda, okullarda yapılan yardım türleri, ne sıklıkta yapıldığı, yardımlara
kaynağın nasıl bulunduğu ve bu konuda neler yapılması gerektiğine ilişkin
sorulara yer verilmiştir. Veriler,
içerik analizi ile çözümlenmiştir. Veri toplama, işleme ve analiz süreçlerinde
geçerlik ve güvenirliği artırıcı önlemler alınmıştır. Sonuç olarak, okullarda, sosyo ekonomik düzeyi düşük yoksul öğrencilere
yönelik olarak izlenen sistematik ortak politikaların olmadığı, politikaların
okul aile birliklerinin bütçelerine ve okulun çeşitli yollarla yarattığı bütçe
dışı özel gelir kaynaklarına bağlı kaldığı tespit edilmiştir. Okulların
çabaları anlamlı olmakla birlikte, makro düzeyde düzenleyici ve bütünsel politikalara
gereksinim olduğu görülmektedir. Okullara bütçe ayrılırken, başta sosyoekonomik
düzeyi düşük çocukların bulunduğu dezavantajı okullar olmak üzere, okullar
arası adaletsizlikleri giderici çeşitli ölçütlerin geliştirilmesi ve okullara
bütçelerin bu ölçütlere göre tahsis edilmesi gerekmektedir.
Yardım politikaları yoksul öğrenciler sosyal adalet eğitim hakkı Türkiye
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Derleme Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Eylül 2019 |
Kabul Tarihi | 28 Aralık 18 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |