The aim of this study is to demonstrate how the use of GeoGebra dynamic software in mathematics courses influ-ences the academic achievement of 10th grade students, their math anxiety and their attitudes towards the use of instructional technologies. In the study, semi-experimental design is used. The research group consisted of 10th grade students in a public high school in the academic year 2016-2017. A total of 64 students participated in the study, 30 in the control group and 34 in the experimental group. In the research, two types of data were collected: quantitative and qualitative data. The data obtained from the quantitative data collection tools were analyzed by using SPSS program and the data obtained from qualitative data collection tools were analyzed by using content analysis method. At the end of the study, a significant difference was found between the pre-test and post-test scores of the mathematic anxiety scale and mathematics achievement test in the experimental group. When the experimental group and the control group were compared, a significant difference was found in favor of the experimental group in terms of achievement scores obtained from the mathematics achievement test. In addi-tion, the students in the experimental group generally stated that there are positive aspects of using GeoGebra dynam-ic software in the course and that they pointed that the software provided visual, practical, active, learning. They also stated that they would like to use the software in other courses.
Geogebra Dynamic Software Math Anxiety Attitude Towards İnstructional Technology Mathematics Achievement
Bu araştırmanın amacı, matematik derslerinde GeoGeb-ra dinamik yazılımının kullanımının,10.sınıf öğrencilerinin akademik başarılarını, matematik kaygılarını ve öğretim teknolojilerinin kullanımına yönelik tutumlarını nasıl etkile-diğini ortaya koymaktır. Araştırmada, deneysel yöntem çeşitlerinden olan yarı-deneysel desen kullanılmıştır. Araş-tırma grubunu 2016-2017 eğitim-öğretim yılında, bir devlet lisesinde öğrenim gören 10. sınıf öğrencileri oluşturmuştur. Kontrol grubunda 30, deney grubunda ise 34 olmak üzere araştırmaya toplam 64 öğrenci katılmıştır. Araştırmada nicel ve nitel veri olmak üzere iki tür veri toplanmıştır. Nicel veri toplama araçlarından elde edilen veriler SPSS prog-ramı kullanılarak, nitel veri toplama araçlarından elde edilen veriler ise içerik analizi yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, deney grubunda matema-tik kaygı ölçeği ve matematik başarı testinden alınan ön-test ve son-test puanları arasında son test lehine anlamlı fark bulunmuştur. Deney grubu ve kontrol grubu karşılaştırıldı-ğında ise, matematik başarı testinden alınan erişi puanları açısından, deney grubu lehine anlamlı bir fark bulunmuş-tur. Ayrıca, deney grubunda bulunan öğrenciler genelde, derste GeoGebra dinamik yazılımının kullanılmasının olum-lu yönleri olduğunu ve eğlenceli, görsel, pratik, aktif, tekno-lojik bir araç olma, etkili öğrenme ve öğrenmede hız sağla-ma özelliklerini sevdiklerini, GeoGebra yazılımını başka derslerde de kullanmak istediklerini belirtmişlerdir.
Geogebra Dinamik Yazılımı Matematik Kaygısı Öğretim Teknolojilerine Yönelik Tutum Matematik Başarısı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2020 |
Kabul Tarihi | 17 Eylül 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |