Bu çalışmada, Branş öğretmen adaylarının Türkiye’deki kaynaştırma uygulamalarına yönelik gözlemlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda öğretmen adaylarının doğal ortamdaki gözlemlerine dokuz soru ile yanıt aranmıştır. Çalışma 2015-2016 yılında Türkçe, Matematik ve İngilizce öğretmenliği bölümlerinde okuyan dördüncü sınıf 50 branş öğretmen adaylarının, öğretmenlik uygulamalarında kendi branş öğretmenlerini gözlemleri ile gerçekleştirilmiştir. Veriler ‘Branş Öğretmen Adayları Kaynaştırma Uygulamaları Gözlem Formu’ ile elde edilmiş ve veriler betimsel olarak analiz edilerek yüzde, frekans ve kesit alma ile sunulmuştur. Araştırma sonunda; öğretmen adaylarının çoğunluğunun kaynaştırma öğrencilerine yönelik olarak yaklaşımlarının olumlu olduğu, dersi planlama ve işleyişinde kaynaştırma öğrencilerini düşündükleri, ayrıca kaynaştırma öğrencilerinin sorumluluk bilincinin gelişmesine katkıda bulundukları belirlenmiştir.
This study aims to examine branch teacher candidates’ observations
relating to inclusive education practices in Turkey. In accordance with this
purpose nine questions were asked to find answer to natural observation of
teacher candidates. Branch teacher
candidates studying in fourth grade of Turkish, Mathematics and ELT departments
in 2015 – 2016 education year participated in this study and they observed
their branch teachers in teaching practice courses. Data were collected through
‘Branch Teacher Candidates Inclusive Education Practices Observation Form’ and
analyzed using descriptive analysis and presented through percentages,
frequencies and sectioning. The study finds that the majority of the branch
teachers have positive approach towards inclusive students, that they take the
inclusive students into consideration while planning and teaching the course
and contribute to improvement of the inclusive students’ sense of
responsibility, and that they enable their participation in the class and attend
to them in and out of the class
inclusive education branch teachers branch teacher candidates
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2020 |
Kabul Tarihi | 27 Ağustos 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |