Bu araştırmada, laboratuvar uygulamaları üzerinde etkili olduğu düşünülen ve aynı okullarda görev yapan okul müdürlerinin ve fizik öğretmenlerinin, laboratuvar uygulamalarına ve yeni fizik öğretim programı içerisindeki laboratuvar uygulamalarının kullanımına yönelik görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, 2013-2014 öğretim yılı güz döneminde Ankara’da bulunan Anadolu liselerinde görev yapmakta olan 20 lise okul müdürü ve 30 fizik öğretmeni ile nitel araştırma yöntemlerinden yararlanılarak gerçekleştirilmiştir. Okul müdürleri ve fizik öğretmenleri ile yüz yüze ve bireysel olarak gerçekleştirilen yarı yapılandırılmış görüşmelerden elde edilen veriler betimsel istatistik yöntemi kullanılarak çözümlenmiştir ve araştırmanın bulguları elde edilmiştir. Araştırmanın sonucunda, lise okul müdürlerinin ve öğretmenlerin laboratuvarların öğretim sürecinde kesinlikle kullanılması gerektiğini ve laboratuvarda yapılan öğretimin öğrencilerin başarılarına, konuları daha anlamlı öğrenmelerine ve derslere karşı ilgi ve tutumlarına olumlu etkisinin olduğunu düşündükleri belirlenmiştir. Yeni fizik öğretim programı içerisindeki laboratuvar uygulamalarının kullanımına yönelik alınan görüşler doğrultusunda ise, okul müdürlerinin altı(%30)’sının ve öğretmenlerin 22(%73,33)’sinin öğretim programının laboratuvar uygulamalarına uygun olmadığını düşündükleri tespit edilmiştir. Yeni fizik öğretim programı içerisindeki laboratuvar uygulamalarının, ders saatlerinin uygulamalar için yetersiz olmasından ve öğretim programı ile üniversiteye giriş sınavının yine uyumlu olmamasından dolayı kullanılamadığı ortaya çıkmıştır.
Okul müdürleri fizik öğretmenleri fizik öğretim programı fizik laboratuvarları fizik eğitimi
In this study, it is aimed to identify the opinions of the high school principals and physics teachers working at the same schools regarding laboratory practices and the use of these practices within new physics curriculum. The study was carried out in the fall semester of 2013-2014 with 20 high school principals and 30 physics teachers working in Anatolian High Schools in Ankara via qualitative research techniques. The data obtained from the semi-structured interviews carried out face to face and individually with the school principals and Physics teachers were analyzed by using descriptive statistics method and the study findings were obtained. As a result of the study, high school principals and teachers have been identified to think that laboratories should certainly be used within the education process and the education in laboratories has a positive effect on the students' achievement, better understanding of the subjects as well as their attention and approaching to the lessons. In accordance with the opinions received with respect to the use of laboratory applications in the new Physics curriculum, six (30%) of the principals and 22 (73,33%) of the teachers have been found to believe that the curriculum is not suitable for laboratory applications. It was found out that the laboratory practices in the new Physics curriculum were impractical due to the inadequate number of course hours for the applications and the nonconformity of the curriculum with the university placement exam.
School principals physics teachers physics curriculum physics laboratories physics education.
Diğer ID | JA42PV54BE |
---|---|
Bölüm | Derleme Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Temmuz 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 24 Sayı: 2 |