Bu araştırmanın amacı, İngilizce öğretiminde işbirlikli öğrenme destekli eğitsel eğlenceli etkinliklerin öğrencilerin motivasyonlarına etkisini belirlemektir. Bu araştırma Elazığ Namık Kemal İlköğretim okulunda bulunan 105 beşinci sınıf öğrencisi içerisinden yansızlık ölçütüne göre seçilen toplam 68 öğrenci üzerinde yürütülmüştür. Araştırmada ön test-son test kontrol gruplu deneysel desen uygulanmıştır. Veriler Kara (2008) tarafından Türkçeye uyarlanan “Eğitimde Motivasyon Ölçeği (EMÖ)” ile elde edilmiştir. Verilerin istatistiksel analizleri sonucunda işbirlikli öğrenme destekli eğitsel eğlenceli etkinliklerin öğrencilerin motivasyon düzeyleri üzerinde anlamlı etkiye sahip olduğu görülmüştür.
Eğitsel eğlenceli etkinlikler motivasyon İngilizce öğretimi işbirlikli öğrenme
The purpose of this study is to investigate the effect of educational entertaining activities supported with co-operative learning on student motivation in teaching English. This study was implemented with 68 students based on neutral criteria out of 105 fifth grade students in Elazığ Namık Kemal Primary School. Pre-test and post-test control group experimental design was used in the study. The data was obtained through “The Scale of Motivation in Education” (SME) adapted into Turkish by Kara (2008). The research result showed that the effect of educational entertaining activities supported with co-operative learning has significant impact on the motivation of students.
Educational entertaining activities motivation English teaching co-operative learning
Diğer ID | JA42PF59NB |
---|---|
Bölüm | Derleme Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Temmuz 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 24 Sayı: 2 |