BibTex RIS Kaynak Göster

Okul Öncesi Kurumlarda Görev Yapan Öğretmenlerin Aile Katılım Çalışmalarına Yönelik Tutumlarının İncelenmesi

Yıl 2016, Cilt: 24 Sayı: 2, 755 - 770, 15.07.2016

Öz

Araştırma, okul öncesi kurumda görev yapan öğretmenlerin aile katılım çalışmalarına yönelik tutumlarının incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmada betimleme (survey) yöntemi kullanılmıştır. Araştırmaya yedi bölgeden toplam 893 öğretmen katılmıştır. Çalışma için geliştirilen geçerlik ve güvenirlik analizleri yapılan “Öğretmenler için Aile Katılım Çalışmaları Hakkında Tutum Ölçeği”, Cronbach Alfa güvenirlik katsayısı .89’dur. Verilerin analizi, SPSS 15.00 programında “Tek Yönlü Varyans Analizi” ve “İlişkisiz (Bağımsız) Örneklemler t-testi”ile yapılmıştır. Öğretmenlerin, aile katılım çalışmaları hakkındaki tutumları tespit edilmiştir. Araştırma bulgularına göre; öğretmenlerin cinsiyet, çalıştığı kadro, çalıştığı kurum ve kıdem durumu kategorilerine göre aile katılım çalışmalarına yönelik tutumları arasında anlamlı fark çıkmamıştır. Öğretmenlerin yaş durumu kategorilerine göre ise anlamlı fark tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Abbak, B.S. (2008). Okulöncesi Eğitim Programındaki Aile Katılımı Etkinliklerinin Anasınıfı Öğretmenleri ve Veli Görüşleri Açısından İncelenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Çukurova Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana
  • Akkaya, M. ( 2007). Öğretmenlerin ve Velilerin Okulöncesi Eğitim Kurumlarında Uygulanan Aile Katılımı Çalışmalarına İlişkin Görüşleri. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Anadolu Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir
  • Albritton, T.S. (2003). “Parents as Teachers: Advancing Parent Involvement in a Child’s Educati- on” Mississipi:The University Of Souther Mississipi
  • Anonymous (2011) A Guide for Early Childhood Education Programs. Birth Thorough Kindergar- ten Age and Beyona Wichita Public-School. Eric Digest ED 363401.
  • Arabacı, N. (2003). Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Sınıf içi Etkinliklere Katılan ve Katılma- yan Annelerin Okul Öncesi Eğitim Hakkındaki Bilgilerinin İncelenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara
  • Aral, N., Kandır, A. ve Can Y.M. (2002). Okul Öncesi Eğitim ve Okul Öncesi Eğitim Prog- ramı. ( 2. Baskı), İstanbul: YA-PA Yayınları
  • Beaty, J.J. (2000). Skills for Preschool to Teachers. New Jersey Columbus :Merrill an Imprint of Prentice Hall Upper Saddle River
  • Büyüköztürk, Ş. (2012). Veri Analizi El Kitabı. (8. Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Catron, C. and Allen, J. (2003). “Partnerships with Parents” Early Chıldhood Curriculum A Cre- ative Play Model. New Jersey Colombus :Merrill Prentice Hall Upper Saddle River
  • Eliason, C. ve Jenkins, L ( 2003). A Practical Guide Early Childhood Curriculum New Jersey Colombus: New Jersey Colombus, Merrill Prentice Hall Upper Saddle River.
  • Epstein L. (2002). School, Family and Community Partnership: Caring For The Children We Sha- re. California: Corwin Pres.
  • Erkan, S. (2010). Aile ve Aile Eğitimi ile İlgili Temel Kavramlar. Z.Fulya Temel (Ed.) Aile Eğitimi ve Erken Çocukluk Eğitiminde Aile Katılımı Çalışmaları. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Fantuzzo, J., Mcwayne, C., and Perry, A.M. (2004). “Multiple dimensions of Family Involvement and Their relations to Behavioral and Learning Competencies For urban, Low Income Child- ren”, School Psyhology Review, 33(4), 467, 480. http://eric.ed.gov
  • Gbadamosi, T.,& Lin,H., L., (2003)“Parent’s İnterests, Current involvement and Level of Parental İnvolvement in School Activities” , Alabama State University
  • George, S.,M., (2003) Fundamentals Of Early Childhood Education, Copyright by Pearson Educa- tion, ınc., Upper saddle River, New Jersey.
  • Gömleksizoğlu, M.N. ve Serhatlıoğlu, B. (2013). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Öz-Yeterlik İnançlarına İlişkin Görüşleri. Turkish Studies. Volume 8/7, p.201-221.Ankara (Web: http://www.turkishstudies. net/Makaleler/491801061_14G%C3%B6mleksizMehmetNuri-vd-3-201 221.pdf).
  • Gürşimşek, I., Girgen,G., Harmanlı, Z., ve Ekinci, D. (2002). Çocuğun Eğitiminde Aile Katılımının Önemi (Bir Pilot Çalışma ). Erken Çocukluk Gelişimi ve Eğitimi Sempozyumu. Ankara: Kök Yayıncılık, 262-274.
  • Güven, G. (2011). Farklı Eğitim Modelleri Kullanılarak Uygulanan Aile Eğitim ve Aile Katılım Prog- ramlarının Okul Öncesi Öğretmenlerinin Uygulamalarına ve Ebeveynlerin Görüşlerine Etkisinin İncelenmesi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Gazi Üniversitesi/ Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara
  • Işık H. (2007). Okulöncesi Eğitim Kurumlarında Gerçekleştirilen Okul-Aile İşbirliği Çalışmalarının Anne Baba Görüşlerine Dayalı Olarak İncelenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Anadolu Üniversitesi/ Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir
  • Ireland, K. (2014). The Definition of Parent Involvement. Erişim http://www.livestrong.com/artic- le/75306 definition-parent-involvement/
  • Jeong, J. (2004). Analysis Of The Factors And The Roles Of Hrd In Organizational Learning Styles As Identified By Key Informants At Selected Corporations In The Republic Of Korea. Ph. D. Theses Amerika: Texas A&M University.Major Subject: Educationalhuman Resource Development.
  • Kaya, Ö. M. (2002). Okulöncesi Eğitim Kurumlarında Uygulanan Programlara Ailelerin İlgi ve Katı- lımları ile Okulöncesi Eğitim Kurumlarının Aile Eğitimine Katkısı Konusunda Anne-Baba Görüşleri, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Anadolu Üniversitesi/ Eğitim Bilimleri Enstitüsü,Eskişehir
  • Koçak, Y. (1991). Okul-Aile İletişiminin Engelleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergi- si, 6, 129-133.
  • Kostelnık, M. Soderman, A.K. and Whiren, A.P (2004) Developmentally Approprıate Curriculm Best Practices in Early Childhood Education. Newjersey: Pearson Education inc.
  • Köksal Eğmez, F.C. (2008). Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Ailenin Eğitime Katılımı (Kocaeli’nde Beş Anaokulunda Yapılan Araştırma). (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya
  • Kuşin, İ. (1991). Okul Öncesinde Aile ve Okul İşbirliği. 7. Okul Öncesi Eğitimi ve Yaygınlaştırıl- ması Semineri. İstanbul: Ya-Pa Yayınları, 74-77.
  • MEB (2013). Okul öncesi eğitim programı. Web:http://tegm.meb.gov.tr/www/okulöncesi- egitimprogrami-ve-kurul karari/içerik/54 3 Kasım 2013’de alınmıştır.
  • Meador,D.(2015) Parent Involvement. erişim http://teaching.about.com/od/JRteachingvocabulary/g/ Parental Involvement.htm
  • Mcbride, A. Brant, T.R., and Rane, J.H. (2001). İntervening With Teachers to Encourage Father/ Male Involvement in Early Childhood Programs. Early Childhood Research Quartely 16, 77-93
  • Nelson, S.W. ve Guerra, P.L. (2009). For Diverse Families, Parent Involvement Takes On A New Meaning. erişim http://learningforward.org/docs/jsd-fall-2009/guerra304.pdf?sfvrsn=2
  • Oktay, A., Gürkan, T., Zembat, R. ve Unutkan, Ö.P.(2006) Ne Yapıyorum? Neden Yapıyorum? Nasıl Yapmalıyım? Ya-Pa Yayınları:İstanbul.
  • Özışıklı, I.S. (2008). A Study Of Parent Involvement In The Bogaziçi Unıversıty Preschool Center. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Boğaziçi Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Sevinç, M., ve Evirgen, Ş. (2003). Küçükçekmece Okul Öncesi Eğitim Merkezinde Verilen Okul Destekli Anne Eğitim Programının Anneler Üzerindeki Etkileri. Omep Dünya Konsey Toplan- tısı ve Konferansı Bildiri Kitabı, 2 YA-PA Yayınları: Ankara
  • Simpkins, S. Weiss, H. Dearing, D. and Keider,H. (2006). Family Involvement İn School And Low-Income Children’s Literacy Performance. Family involvement research digest. http://psycnet.apa.org/index.cfm?fa=buy.optionToBuy&id=2006-21055-001
  • Smith, T.C. (2008). An Examination of the Parental Involvement Factor On Reading Achivement Scores In An Inner City School.(Doctor of Philosophy) Capella University
  • Sohn, S. (2007). Asian Parent Involvement in Home School and Community and Chıldren’s Achıeve- ment in The Early Grades. A dissertation submitted to the Faculty of the Graduate School of Educati- on of State University of New York at Buffalo ın partial fulfıllment of the requirements fort he degree of.
  • Şıvgın, N. (2005). Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Uygulanan Eğitim Programına İlişkin Öğ- retmen Görüşleri (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Pamukkale Üniversitesi sosyal Bi- limler Enstitüsü, Denizli
  • Temel Z. F. (2008). Okul Öncesi Eğitimde Aile Katılımı. Uluslar arası Çocuk, Aile ve Okul Bağla- mında Okul Öncesi Eğitim Kongresi . 3O Nisan-03 Mayıs Trabzon. S: 89-98
  • Temel, Z.F., Aksoy, A., Kurtulmuş, Z. (2010) Erken Çocukluk Eğitiminde Aile Katılım Çalışmaları. Aile Eğitimi ve Erken Çocukluk Eğitiminde Aile Katılım Çalışmaları. (Edit. Z.F. Temel), An- kara: An Yayıncılık.
  • Tezel, Şahin, F. ve Ersoy, Ö, (1999). 0-6 Yaş Döneminde Anne Baba Eğitiminin Önemi. Mesleki Eğitim Dergisi 1(1), 58-62
  • Tezel Şahin F. ve Özyürek A. (2010). Anne Baba Eğitimi ve Okul öncesinde Aile Katılım. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları.
  • Tezbaşaran, A.A. (1997). Likert Tipi Ölçek Geliştirme Kılavuzu. Ankara: Türk Psikoloklar Derneği.
  • The National Parent Teacher Association (PTA) (2015). PTA &Parent Involvement-Background Information Definition of Parent Involvement. erişim http://www.papta.org/domain/73
  • Turner, K., Richards, M. And Sanders, R. (2007). Randomised Clinical Trial Of A Group Parent Educa- tion Programme For Australian İndigenous. Journal of Paediatries and Child Health 43, 429-437
  • Ünal, F. (2003). Empatik İletişim Eğitiminin Okul Öncesi Çocuğu Olan Annelerin Empatik Beceri Düzeyleri- ne Etkisi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi/ Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Vural, D.E. (2006). Okul Öncesi Eğitim Programındaki Duyuşsal Ve Sosyal Becerilere Yönelik He- deflere Uygun Olarak Hazırlanan Aile Katılımlı Sosyal Beceri Eğitimi Programının Çocuklarda Sosyal Becerilerin Gelişimine Etkisi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Dokuz Eylül Üni- versitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü,İzmir
  • Vural, D.E. (2012). Okul Öncesi Eğitimin İlköğretime Etkisinin aile Katılımı ve Çeşitli Değişken- ler Açısından İncelenmesi (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir
  • Yang, S.L. (2005). Parents And Teachers Perceptions Of Roles, Effectiveness, And Barrıers Of Parent Involvement in Early Childhood Education. İn Taıpeı Of Taıwan Ph.D Thesis Faculty Of The School of Education Spalding University
  • Yazıcı, Z., Begümhan, Y. ve Güzeller, C. (2005). Ebeveynlerin Okulöncesi Eğitimde Uygulanan Aile Katılım Çalışmalarından Beklentileri. Gazi Üniversitesi Mesleki Eğitim Fakültesi Mes- leki Eğitim Dergisi. 78 13) 63-76.
  • Zembat, R. ve Haktanır, G. (2006). Okul Öncesi Eğitim Programında Ebeveynlerin Eğitime Katıl- maları. Okul Öncesi Eğitimde Denetim Rehber Kitabı. İstanbul:Ya-Pa Yayınları

A Study Into The Attitudes of Teachers Working at Preschool Education Institutions Regarding Family Involvement Activities

Yıl 2016, Cilt: 24 Sayı: 2, 755 - 770, 15.07.2016

Öz

The current study was carried out to determine the attitudes of teachers working at preschool education institutions regarding family involvement activities. The research is a descriptive survey. A total sum of 893 teachers from seven regions participated in the study. “The Attitude Scale of Teachers for Family Involvement Activities” developed for the study and the validity and reliability analyses were carried had a reliability Cronbach Alpha coefficient of .89. The analyses of the data were made in the software program SPSS 15.00 through “One Way Variance Analysis” and “Independent Samples t – tests”. The attitudes of teachers over family involvement activities were determined. Depending on the findings of the research, no significant difference was found between the family involvement activities of teachers in terms of the categories of gender, the post they are working for, the institution they are working for and the status of experience. A significant difference was found in terms of the age category of the teachers.

Kaynakça

  • Abbak, B.S. (2008). Okulöncesi Eğitim Programındaki Aile Katılımı Etkinliklerinin Anasınıfı Öğretmenleri ve Veli Görüşleri Açısından İncelenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Çukurova Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana
  • Akkaya, M. ( 2007). Öğretmenlerin ve Velilerin Okulöncesi Eğitim Kurumlarında Uygulanan Aile Katılımı Çalışmalarına İlişkin Görüşleri. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Anadolu Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir
  • Albritton, T.S. (2003). “Parents as Teachers: Advancing Parent Involvement in a Child’s Educati- on” Mississipi:The University Of Souther Mississipi
  • Anonymous (2011) A Guide for Early Childhood Education Programs. Birth Thorough Kindergar- ten Age and Beyona Wichita Public-School. Eric Digest ED 363401.
  • Arabacı, N. (2003). Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Sınıf içi Etkinliklere Katılan ve Katılma- yan Annelerin Okul Öncesi Eğitim Hakkındaki Bilgilerinin İncelenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara
  • Aral, N., Kandır, A. ve Can Y.M. (2002). Okul Öncesi Eğitim ve Okul Öncesi Eğitim Prog- ramı. ( 2. Baskı), İstanbul: YA-PA Yayınları
  • Beaty, J.J. (2000). Skills for Preschool to Teachers. New Jersey Columbus :Merrill an Imprint of Prentice Hall Upper Saddle River
  • Büyüköztürk, Ş. (2012). Veri Analizi El Kitabı. (8. Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Catron, C. and Allen, J. (2003). “Partnerships with Parents” Early Chıldhood Curriculum A Cre- ative Play Model. New Jersey Colombus :Merrill Prentice Hall Upper Saddle River
  • Eliason, C. ve Jenkins, L ( 2003). A Practical Guide Early Childhood Curriculum New Jersey Colombus: New Jersey Colombus, Merrill Prentice Hall Upper Saddle River.
  • Epstein L. (2002). School, Family and Community Partnership: Caring For The Children We Sha- re. California: Corwin Pres.
  • Erkan, S. (2010). Aile ve Aile Eğitimi ile İlgili Temel Kavramlar. Z.Fulya Temel (Ed.) Aile Eğitimi ve Erken Çocukluk Eğitiminde Aile Katılımı Çalışmaları. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Fantuzzo, J., Mcwayne, C., and Perry, A.M. (2004). “Multiple dimensions of Family Involvement and Their relations to Behavioral and Learning Competencies For urban, Low Income Child- ren”, School Psyhology Review, 33(4), 467, 480. http://eric.ed.gov
  • Gbadamosi, T.,& Lin,H., L., (2003)“Parent’s İnterests, Current involvement and Level of Parental İnvolvement in School Activities” , Alabama State University
  • George, S.,M., (2003) Fundamentals Of Early Childhood Education, Copyright by Pearson Educa- tion, ınc., Upper saddle River, New Jersey.
  • Gömleksizoğlu, M.N. ve Serhatlıoğlu, B. (2013). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Öz-Yeterlik İnançlarına İlişkin Görüşleri. Turkish Studies. Volume 8/7, p.201-221.Ankara (Web: http://www.turkishstudies. net/Makaleler/491801061_14G%C3%B6mleksizMehmetNuri-vd-3-201 221.pdf).
  • Gürşimşek, I., Girgen,G., Harmanlı, Z., ve Ekinci, D. (2002). Çocuğun Eğitiminde Aile Katılımının Önemi (Bir Pilot Çalışma ). Erken Çocukluk Gelişimi ve Eğitimi Sempozyumu. Ankara: Kök Yayıncılık, 262-274.
  • Güven, G. (2011). Farklı Eğitim Modelleri Kullanılarak Uygulanan Aile Eğitim ve Aile Katılım Prog- ramlarının Okul Öncesi Öğretmenlerinin Uygulamalarına ve Ebeveynlerin Görüşlerine Etkisinin İncelenmesi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Gazi Üniversitesi/ Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara
  • Işık H. (2007). Okulöncesi Eğitim Kurumlarında Gerçekleştirilen Okul-Aile İşbirliği Çalışmalarının Anne Baba Görüşlerine Dayalı Olarak İncelenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Anadolu Üniversitesi/ Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir
  • Ireland, K. (2014). The Definition of Parent Involvement. Erişim http://www.livestrong.com/artic- le/75306 definition-parent-involvement/
  • Jeong, J. (2004). Analysis Of The Factors And The Roles Of Hrd In Organizational Learning Styles As Identified By Key Informants At Selected Corporations In The Republic Of Korea. Ph. D. Theses Amerika: Texas A&M University.Major Subject: Educationalhuman Resource Development.
  • Kaya, Ö. M. (2002). Okulöncesi Eğitim Kurumlarında Uygulanan Programlara Ailelerin İlgi ve Katı- lımları ile Okulöncesi Eğitim Kurumlarının Aile Eğitimine Katkısı Konusunda Anne-Baba Görüşleri, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Anadolu Üniversitesi/ Eğitim Bilimleri Enstitüsü,Eskişehir
  • Koçak, Y. (1991). Okul-Aile İletişiminin Engelleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergi- si, 6, 129-133.
  • Kostelnık, M. Soderman, A.K. and Whiren, A.P (2004) Developmentally Approprıate Curriculm Best Practices in Early Childhood Education. Newjersey: Pearson Education inc.
  • Köksal Eğmez, F.C. (2008). Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Ailenin Eğitime Katılımı (Kocaeli’nde Beş Anaokulunda Yapılan Araştırma). (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya
  • Kuşin, İ. (1991). Okul Öncesinde Aile ve Okul İşbirliği. 7. Okul Öncesi Eğitimi ve Yaygınlaştırıl- ması Semineri. İstanbul: Ya-Pa Yayınları, 74-77.
  • MEB (2013). Okul öncesi eğitim programı. Web:http://tegm.meb.gov.tr/www/okulöncesi- egitimprogrami-ve-kurul karari/içerik/54 3 Kasım 2013’de alınmıştır.
  • Meador,D.(2015) Parent Involvement. erişim http://teaching.about.com/od/JRteachingvocabulary/g/ Parental Involvement.htm
  • Mcbride, A. Brant, T.R., and Rane, J.H. (2001). İntervening With Teachers to Encourage Father/ Male Involvement in Early Childhood Programs. Early Childhood Research Quartely 16, 77-93
  • Nelson, S.W. ve Guerra, P.L. (2009). For Diverse Families, Parent Involvement Takes On A New Meaning. erişim http://learningforward.org/docs/jsd-fall-2009/guerra304.pdf?sfvrsn=2
  • Oktay, A., Gürkan, T., Zembat, R. ve Unutkan, Ö.P.(2006) Ne Yapıyorum? Neden Yapıyorum? Nasıl Yapmalıyım? Ya-Pa Yayınları:İstanbul.
  • Özışıklı, I.S. (2008). A Study Of Parent Involvement In The Bogaziçi Unıversıty Preschool Center. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Boğaziçi Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Sevinç, M., ve Evirgen, Ş. (2003). Küçükçekmece Okul Öncesi Eğitim Merkezinde Verilen Okul Destekli Anne Eğitim Programının Anneler Üzerindeki Etkileri. Omep Dünya Konsey Toplan- tısı ve Konferansı Bildiri Kitabı, 2 YA-PA Yayınları: Ankara
  • Simpkins, S. Weiss, H. Dearing, D. and Keider,H. (2006). Family Involvement İn School And Low-Income Children’s Literacy Performance. Family involvement research digest. http://psycnet.apa.org/index.cfm?fa=buy.optionToBuy&id=2006-21055-001
  • Smith, T.C. (2008). An Examination of the Parental Involvement Factor On Reading Achivement Scores In An Inner City School.(Doctor of Philosophy) Capella University
  • Sohn, S. (2007). Asian Parent Involvement in Home School and Community and Chıldren’s Achıeve- ment in The Early Grades. A dissertation submitted to the Faculty of the Graduate School of Educati- on of State University of New York at Buffalo ın partial fulfıllment of the requirements fort he degree of.
  • Şıvgın, N. (2005). Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Uygulanan Eğitim Programına İlişkin Öğ- retmen Görüşleri (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Pamukkale Üniversitesi sosyal Bi- limler Enstitüsü, Denizli
  • Temel Z. F. (2008). Okul Öncesi Eğitimde Aile Katılımı. Uluslar arası Çocuk, Aile ve Okul Bağla- mında Okul Öncesi Eğitim Kongresi . 3O Nisan-03 Mayıs Trabzon. S: 89-98
  • Temel, Z.F., Aksoy, A., Kurtulmuş, Z. (2010) Erken Çocukluk Eğitiminde Aile Katılım Çalışmaları. Aile Eğitimi ve Erken Çocukluk Eğitiminde Aile Katılım Çalışmaları. (Edit. Z.F. Temel), An- kara: An Yayıncılık.
  • Tezel, Şahin, F. ve Ersoy, Ö, (1999). 0-6 Yaş Döneminde Anne Baba Eğitiminin Önemi. Mesleki Eğitim Dergisi 1(1), 58-62
  • Tezel Şahin F. ve Özyürek A. (2010). Anne Baba Eğitimi ve Okul öncesinde Aile Katılım. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları.
  • Tezbaşaran, A.A. (1997). Likert Tipi Ölçek Geliştirme Kılavuzu. Ankara: Türk Psikoloklar Derneği.
  • The National Parent Teacher Association (PTA) (2015). PTA &Parent Involvement-Background Information Definition of Parent Involvement. erişim http://www.papta.org/domain/73
  • Turner, K., Richards, M. And Sanders, R. (2007). Randomised Clinical Trial Of A Group Parent Educa- tion Programme For Australian İndigenous. Journal of Paediatries and Child Health 43, 429-437
  • Ünal, F. (2003). Empatik İletişim Eğitiminin Okul Öncesi Çocuğu Olan Annelerin Empatik Beceri Düzeyleri- ne Etkisi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi/ Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Vural, D.E. (2006). Okul Öncesi Eğitim Programındaki Duyuşsal Ve Sosyal Becerilere Yönelik He- deflere Uygun Olarak Hazırlanan Aile Katılımlı Sosyal Beceri Eğitimi Programının Çocuklarda Sosyal Becerilerin Gelişimine Etkisi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Dokuz Eylül Üni- versitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü,İzmir
  • Vural, D.E. (2012). Okul Öncesi Eğitimin İlköğretime Etkisinin aile Katılımı ve Çeşitli Değişken- ler Açısından İncelenmesi (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir
  • Yang, S.L. (2005). Parents And Teachers Perceptions Of Roles, Effectiveness, And Barrıers Of Parent Involvement in Early Childhood Education. İn Taıpeı Of Taıwan Ph.D Thesis Faculty Of The School of Education Spalding University
  • Yazıcı, Z., Begümhan, Y. ve Güzeller, C. (2005). Ebeveynlerin Okulöncesi Eğitimde Uygulanan Aile Katılım Çalışmalarından Beklentileri. Gazi Üniversitesi Mesleki Eğitim Fakültesi Mes- leki Eğitim Dergisi. 78 13) 63-76.
  • Zembat, R. ve Haktanır, G. (2006). Okul Öncesi Eğitim Programında Ebeveynlerin Eğitime Katıl- maları. Okul Öncesi Eğitimde Denetim Rehber Kitabı. İstanbul:Ya-Pa Yayınları
Toplam 50 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA42RR25PF
Bölüm Derleme Makale
Yazarlar

Vedat Bayraktar Bu kişi benim

Gülhan Güven Bu kişi benim

Z.Fulya Temel Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Temmuz 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 24 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Bayraktar, V., Güven, G., & Temel, Z. (2016). A Study Into The Attitudes of Teachers Working at Preschool Education Institutions Regarding Family Involvement Activities. Kastamonu Education Journal, 24(2), 755-770.

10037