The purpose of this study was to investigate effect of activities based on 5E model on 6th grade gifted students’ understanding levels and alternative conceptions concerning evaporation and condensation. In this study, action research method was adopted. Two activities based on 5E model were developed. The activities were applied to 23 6th grade gifted-students enrolled at Ordu Science and Arts Center. A test consisting of three different sections and semi-structured interviews were used to collect the data. The results showed that the activities based on 5E Model increased gifted students’ levels of understanding and corrected many of their misconceptions.
Bu çalışmanın amacı, 5E modeline uygun geliştirilen etkinliklerin 6. sınıf düzeyindeki üstün yetenekli öğrencilerin buharlaşma ve yoğuşma kavramları hakkındaki anlama düzeyleri ve kavram yanılgıları üzerindeki etkisini araştırmaktır. Çalışmada aksiyon araştırması yöntemi benimsenmiştir. 5E modeline dayalı iki etkinlik geliştirilmiştir. Etkinlikler, Ordu Bilim Sanat Merkezine kayıtlı altıncı sınıf düzeyinde 23 üstün yetenekli öğrenciye uygulanmıştır. Araştırmanın verileri, üç ayrı bölümden oluşan bir test, yarı-yapılandırılmış mülakatlar ve sınıf içi informal gözlemlerle toplanmıştır. Sonuçlar, 5E öğretim modeline dayalı etkinliklerin üstün yetenekli öğrencilerin anlama düzeylerini artırdığı ve kavram yanılgılarının önemli bir kısmını ortadan kaldırdığını göstermiştir.
Diğer ID | JA42RS42HT |
---|---|
Bölüm | Derleme Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Temmuz 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 24 Sayı: 2 |