Bu araştırmada, İstanbul’da biri kamu, ikisi vakıf üç üniversitenin öğretim üyelerinin yetenek yönetiminin; yeteneğin çekilmesi, yerleştirilmesi, geliştirilmesi, tutulması ve örgütsel yedekleme olmak üzere beş alt boyutunun üniversitelerde ne düzeyde uygulandığına ilişkin görüşlerin saptanması amaçlanmıştır. Araştırmaya 11 fakülteden, 275 öğretim üyesi katılmıştır. Veriler,“Üniversitede Yetenek Yönetimi Ölçeği” ile toplanmıştır. Verilerin analizinde aritmetik ortalama ve standart sapma gibi betimsel istatistiklerle t-testi ve F-testi gibi anlam çıkarıcı istatistiksel teknikler uygulanmıştır. Araştırma bulgularına göre, yetenek yönetiminin yeteneği çekme boyutu üniversitelerde “biraz”, yeteneğin “yerleştirilmesi”, “geliştirilmesi”, “tutulması” ve “örgütsel yedekleme” boyutları “çok az” düzeyde uygulanmaktadır. Unvan değişkenine göre yeteneği yerleştirme; fakülte değişkenine göre yeteneği çekme, yerleştirme ve tutma; üniversite türü değişkenine göre ise yetenek yönetiminin tüm boyutlarında görüşler arasında anlamlı farklar vardır.
This study aimed to reveal opinions of academics on the implementation of talent management in five different dimensions which are attracting, deploying, developing, retaining talent and succession planning at three universities in İstanbul. The sample of the study comprised of 275 academics who were working in 11 faculties of the given universities. Data were collected through “Talent Management Scale”. Research results reveal that according to the academics, attracting dimension of talent management has been implemented in “some degree”,deploying talent, developing talent, retaining talent and succession planning dimensions have been implemented “rarely” in Universities. Results also show that academics’s opinions differ by type of university, academic title and type of faculty.
Talent Management Human Resources Management Higher Education
Diğer ID | JA42SG44VJ |
---|---|
Bölüm | Derleme Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Temmuz 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 24 Sayı: 2 |