Bu araştırmanın amacı özdüzenleyici öğrenme ortamında bilişsel yapının incelenmesidir. Araştırmada öntestsontest kontrol gruplu deneysel desen kullanılmaktadır. Çalışma grubu biyoloji öğretmenliği programında birinci dönemini okuyan 29 öğretmen adayından oluşmaktadır. Bu öğretmen adayları dönem başından itibaren Genel Biyoloji Laboratuvarı I dersini almaktadır. Deney ve kontrol grupları bu öğrencilerden rastgele atama ile oluşturulmuştur. Araştırmada, kavram haritası veri toplama aracı olarak kullanılmaktadır. Deney grubuna teorik konu anlatımı gerçekleştirilmemektedir. Bunun yerine Enzim konusu ile ilgili çalışma yaprağı sunulmaktadır. Kontrol grubu ise Genel Biyoloji dersine katılmaktadır. Bilişsel yapı grafik ölçme teorisine göre nicel olarak analiz edilmiştir. Araştırma sorularının sınanmasında eşleştirilmiş gruplar ve bağımsız gruplar t testi kullanılmıştır. Çalışma sonucunda özdüzenleyici öğrenme ortamı olarak biyoloji laboratuvarında gerçekleştirilen sürecin öğrencilerin bilişsel yapılarında olumlu bir değişime yol açtığı ve klasik derse göre daha başarılı olduğu görülürken, öğretmen adaylarında bilişsel yapının ışınsal tipte olduğu belirlenmiştir.
The purpose of this work is to investigate the cognitive structure in the self-regulated learning environment. In the experimental study design with a pretest-posttest control group is employed. The study sample consists of 29 undergraduate students, who continue their first semester of biology education program. Experimental and control groups were formed through random assignment of this student. The data of the survey were gathered up by concept maps. This Data was analyzed quantitatively and qualitatively. The paired groups t-test and independent groups t-test were used for testing of research hypotheses. As a result of the study, biology instruction in the self-regulated learning environment changed students’ cognitive structures in a positive way and it was more successful than classical courses. But the cognitive structure all of pre-service biology teachers were determined as radial type.
Biology instruction self-regulated learning cognitive structure
Diğer ID | JA42YF84DK |
---|---|
Bölüm | Derleme Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Eylül 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 23 Sayı: 3 |