Bu araştırmanın amacı çocuklarını kamu ilköğretim okullarına gönderen ailelerin yapmış oldukları hanehalkı eğitim harcamalarının miktarı ve bu harcama miktarının okulla ilgili değişkenler ile sosyo-ekonomik bazı değişkenlere göre farklılaşıp farklılaşmadığını ortaya koymaktır. Araştırmanın verileri 2011-2012 eğitim-öğretim yılında Kastamonu ilinde farklı sosyo-ekonomik çevrelerde (SED) bulunan 6 kamu ilköğretim okulundan oluşan bir çalışma gurubu üzerinden toplanmış olup araştırmaya 707 aile katılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde betimsel istatistiklerin yanı sıra, non-parametrik testlerden Kruskal Wallis H Testi, parametrik testlerden t-testi ve ANOVA testi kullanılmıştır. Farklılaşmanın olduğu değişkenlerde farkın hangi gruplar arasında olduğunu belirlemek için Manny Whitney U testi ve Post Hoc Tukey testlerine başvurulmuştur.Ailelerin ilköğretim düzeyinde yapmış oldukları hanehalkı eğitim harcamaları okula ulaşım türü ve okulun SED’ine göre anlamlı bir farklılaşma gösterirken, öğretim biçimi bakımından anlamlı bir farklılık göstermemektedir. Diğer yandan ailelerin eğitim harcamalarının Ailelerin eğitim harcamaları üzerinde çocuğun kiminle yaşadığı, anne-babanın eğitim düzeyi, anne-babanın meslek durumu, ailenin gelir düzeyi, ailenin oturduğu evin türü, ilköğretime devam eden öğrenci sayısı ve devam edilen sınıf düzeyine göre farklılaşmaktadır.
The purpose of the study is to find out the amount of household expenditures by parents of the primary school students and whether these expenditures differ in terms of some school-related variables and socio-economic variables. The data were collected from a population consisting of 707 families from 6 public primary education schools located in different socio-economic environments during 2011-2012 school year. The data were analysed using descriptive statistics, as well as non-parametric test Kruskal Wallis H Test and parametric t-test and ANOVA. Mann Whitney U test and Post Hoc Tukey test were used to find out the differences between groups. In terms of school-related variables, parents’ household education expenditures at primary education level were found to differ significantly according to type of school transportation and school’s socio-economic status [SES], no significant difference was observed according to type of schooling. Parents’ household education expenditures at primary education level were found to differ significantly in terms of socio-economic variables including whom the student lives with, parents’ educational background, parents’ professions, family income, type of accommodation, number of children attending primary education schools, and students’ grade level.
Public School Househould Expenditure Education Primary Education
Diğer ID | JA43HC37GS |
---|---|
Bölüm | Derleme Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Temmuz 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 22 Sayı: 3 |