Çalışmada, okul öncesi öğretmenliği bölümünde okuyan öğrencilerin topluma hizmet uygulamaları dersine yönelik görüşleri incelenmiştir. Çalışma evrenini, Konya ilinde Selçuk Üniversitesi Okul Öncesi Öğretmenliği Bölümü’nde 2010-2011 öğretim yılında topluma hizmet uygulamaları dersine devam eden 122 üçüncü sınıf üniversite öğrencileri oluşturmuştur. Çalışma hem nitel hem nicel boyutta incelenmiştir. Çalışmada öğrencilerin topluma hizmet dersine ilişkin görüşlerini belirlemek amacıyla araştırmacılar tarafından hazırlanan görüşme formu uygulanmıştır. Çalışma sonucunda, okul öncesi öğretmenliği bölümünde okuyan üçüncü sınıf öğrencilerin büyük bir kısmı dersin gerekli olduğunu düşünürken, azınlık bir grubun gerekli olmadığını düşündükleri görülmüştür.
okul öncesi öğretmenliği topluma hizmet uygulamaları üniversite öğrenci algı
In the present study, the opinions of students studying in pre-school teaching department in terms of public service application class are examined. The population of the study is composed of the 122 third year students taking community service application classes in the Department of Early Childhood Education, at Selcuk University during the academic year of 2010-2011 in the province of Konya. The study conducted both qualitatively and quantitatively. In order to determine the opinions of the students, the community service interview form is prepared by the researchers. In consequence of the study, while a large part of the third grade students studying in pre-school teaching department thought that the course was necessary, a minority of the group did not think that was necessary.
early childhood teaching community service applications university student perception
Diğer ID | JA43HU59ZY |
---|---|
Bölüm | Derleme Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Temmuz 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 22 Sayı: 2 |