BibTex RIS Kaynak Göster

SOSYAL BİLGİLER DERS, ÇALIŞMA VE ÖĞRETMEN KILAVUZ KİTAPLARININ ÖĞRENME STİLLERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ

Yıl 2014, Cilt: 22 Sayı: 1, 41 - 56, 15.01.2014

Öz

2005 yılında yürürlüğe giren Sosyal Bilgiler Öğretim Programı’nda başarılı bir eğitim-öğretim için nitelikli öğrenme ve öğretme stratejilerinin kullanımına vurgu yapılmakta, öğrencilerin çağın gereksinimlerine göre yetiştirilmesi konusunda tavsiyelerde bulunulmaktadır. Zamanımızda yükselen değer olarak karşımıza çıkan ve öğrencinin sahip olduğu bireysel farklılıkların önemine vurgu yaparak her öğrencinin öğrenme stillerinin olduğu gerçeğine dikkatleri çeken birçok çalışma mevcuttur. Bu çalışmalarda ifade edilen birçok öğrenme stilleri modeli ile bireyin öğrenmesinin parmak izi gibi farklılık gösterdiği gerçeğinin altı çizilmekte, bu çalışmaların önemli bir kısmında öğrencilerin görsel, işitsel ve kinestetik öğrenme stillerinin olduğu belirtilmektedir. Nitel araştırma yöntemi kullanılarak yapılan bu çalışmada, okullarda okutulan 7. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı, Çalışma Kitabı ve Öğretmen Kılavuz Kitapları’nın içeriğinde yer verilen materyallerin öğrencilerin öğrenme stilleri dikkate alınarak hazırlanıp hazırlanmadığı incelenmiştir. Yapılan incelemede, belirtilen kitapların içeriğinin öğrenme stillerine yönelik planlı bir anlayışla hazırlanmadığı tespit edilmiş, araştırma sonunda gerekli öneriler sunulmuştur.

Kaynakça

  • Akkoyunlu, B. (1995). Bilgi Teknolojilerinin Okullarda Kullanımı ve Öğretmenlerin Rolü. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(105-109).
  • Arslan, M. M. (2011). İlköğretim 7. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders, Çalışma ve Öğretmen kılavuz Kitapları, Anıttepe Yayınları, Ankara.
  • Burke, K and Dunn, R. (2003). Learning style –based teaching to raise minority student test scores: There is no debate. The Social Studies, 94(4), 167-170.
  • Dunn, R. and Dunn, K. (1993). Teaching secondary students through their individual learning styles practical approaches for grades 7–12. Massachusetts: Ailyn and Bacon, USA.
  • Dunn, R. (1990). Rita Dunn answers questions on learning styles. Educational Leadership, 48(2), 15-19.
  • Felder, R.M. Felder, G. N. and Dietz, E.J. (2002). The Effects of Personality Type on Engine- ering Student Performance and Attitudes. J. Engr. Education, 91(1), 3-17.
  • Griggs, S. and R. Dunn (1996). Hispanic-American students and learning style. EastLansing, MI: National Center for Research on Teacher Learning, ERIC. Document Reproduction Service no. ED 393607.
  • Güven, B. (2008). İlköğretim Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri, Tutumları ve Akademik Başa- rıları Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 12(1).
  • Hunt, D.E. (1979). Learning Style And Student Needs: An Introduction to Conceptual Level. In Student Learning Styles: Diagnosing And Prescribing Programs. Reston VA: National Association of Secondary School Principals, 27-38.
  • Karasar, N. (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemi (17.Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Komisyon, (2012). 7. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders, Çalışma ve Öğretmen kılavuz Kitapları, MEB Yayınları, Ankara.
  • Köken, N. (1995).İlkokullarda Sosyal Bilgiler Öğretimi, (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • Reiff, J. C. (1992). Learning styles. Washington, DC: National Education Association.
  • Taşkaya S. M. ve Bal, T. (2010). Sınıf Öğretmenlerinin Sosyal Bilgiler Ders Araç Gereçlerini Kullanma Durumları. Akademik Bakış Dergisi, 22, 1-16
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları.
  • tarihli 2589 sayılı Tebliğler Dergisi.

THE EXAMINATION OF TEXTBOOKS, WORKBOOKS AND TEACHER’S GUIDE BOOKS OF SOCIAL STUDIES IN TERMS OF LEARNING STYLES

Yıl 2014, Cilt: 22 Sayı: 1, 41 - 56, 15.01.2014

Öz

In the Social Studies Curriculum, which took effect in the year 2005, the use of quality education and training strategies was emphasized for high quality education and training, and there were some recommendations on raising children in accordance with the requirements of the modernage. Today there are many studies which draw attention to the fact that every student has a different learning styleby emphasizing the individual differences students have. In these studies the fact that many learning styles models and the indiviual`s learning show difference like fingerprints is underlined, and it is stated in many parts of this study that students have visual, auditory and kinesthetic learning styles. Again in this study, which was conducted using qualitative research, it was examined whether or not the materials in the 7Grade Social Studies Textbooks, Workbooks and Teacher`s Guide Books were prepared by taking account of students` learning styles. As a result of the examination, the contents of the books mentioned were discovered to lack a planned approach towards students` learning styles. Necessary suggestions have been offered following the research.

Kaynakça

  • Akkoyunlu, B. (1995). Bilgi Teknolojilerinin Okullarda Kullanımı ve Öğretmenlerin Rolü. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(105-109).
  • Arslan, M. M. (2011). İlköğretim 7. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders, Çalışma ve Öğretmen kılavuz Kitapları, Anıttepe Yayınları, Ankara.
  • Burke, K and Dunn, R. (2003). Learning style –based teaching to raise minority student test scores: There is no debate. The Social Studies, 94(4), 167-170.
  • Dunn, R. and Dunn, K. (1993). Teaching secondary students through their individual learning styles practical approaches for grades 7–12. Massachusetts: Ailyn and Bacon, USA.
  • Dunn, R. (1990). Rita Dunn answers questions on learning styles. Educational Leadership, 48(2), 15-19.
  • Felder, R.M. Felder, G. N. and Dietz, E.J. (2002). The Effects of Personality Type on Engine- ering Student Performance and Attitudes. J. Engr. Education, 91(1), 3-17.
  • Griggs, S. and R. Dunn (1996). Hispanic-American students and learning style. EastLansing, MI: National Center for Research on Teacher Learning, ERIC. Document Reproduction Service no. ED 393607.
  • Güven, B. (2008). İlköğretim Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri, Tutumları ve Akademik Başa- rıları Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 12(1).
  • Hunt, D.E. (1979). Learning Style And Student Needs: An Introduction to Conceptual Level. In Student Learning Styles: Diagnosing And Prescribing Programs. Reston VA: National Association of Secondary School Principals, 27-38.
  • Karasar, N. (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemi (17.Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Komisyon, (2012). 7. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders, Çalışma ve Öğretmen kılavuz Kitapları, MEB Yayınları, Ankara.
  • Köken, N. (1995).İlkokullarda Sosyal Bilgiler Öğretimi, (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • Reiff, J. C. (1992). Learning styles. Washington, DC: National Education Association.
  • Taşkaya S. M. ve Bal, T. (2010). Sınıf Öğretmenlerinin Sosyal Bilgiler Ders Araç Gereçlerini Kullanma Durumları. Akademik Bakış Dergisi, 22, 1-16
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları.
  • tarihli 2589 sayılı Tebliğler Dergisi.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA43JZ39KV
Bölüm Derleme Makale
Yazarlar

Mustafa Şeker Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Ocak 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 22 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Şeker, M. (2014). THE EXAMINATION OF TEXTBOOKS, WORKBOOKS AND TEACHER’S GUIDE BOOKS OF SOCIAL STUDIES IN TERMS OF LEARNING STYLES. Kastamonu Education Journal, 22(1), 41-56.

10037