Bu çalışmanın amacı, ortaöğretim matematik öğretmeni adaylarının üst biliş stratejilerini kullanma farkındalıklarını ve üstbilişin boyutları olan bilişin Bilgisi ve Bilişin düzenlenmesini sınıf düzeylerine ve cinsiyetlerine göre incelemektir. Araştırmanın örneklemini, Erzurum Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Ortaöğretim Matematik Öğretmenliği Anabilim Dalında öğrenim görmekte olan 117 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Nicel yaklaşımın deneysel olmayan desenlerinden karşılaştırma yöntemi kullanılan bu çalışmada veri toplama aracı olarak 52 maddeden oluşan Likert tipi Üst Biliş Farkındalık Envanteri kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde SPSS 18.0 paket programı kullanılarak iki yönlü ANOVA ve iki yönlü MANOVA testi yapılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, üst biliş farkındalık puanları ile sınıf düzeyleri arasında ve cinsiyet farklılığı arasında anlamlı bir fark yoktur. Bunların yanında Bilişin Bilgisi ve Bilişin Düzenlenmesi puanları arasında da anlamlı bir farklılık görülmemiştir.
Üst biliş farkındalık ortaöğretim matematik öğretmeni adayı.
The aim of this study is to examine prospective secondary school mathematics teachers’ awareness and dimensions of metacognition such as knowledge and regulation of cognition, in using metacognitive strategies in terms of class levels and genders. The sample of the study is composed of 117 prospective teachers who are studying at the Department of Secondary School Mathematics Teaching in Kazım Karabekir Faculty of Education in Atatürk University. Comparison method, which is among non-experimental designs of quantitative approach, has been used in this study. Likert-type Metacognitive Awareness Inventory, which comprises 52 items, has been used as the data collection tool in the study. SPSS 18.0 package program has been used in analyzing the data. Two-way ANOVA and two-way MANOVA test have been conducted. In view of these findings, there is no significant relationship between metacognitive awareness scores and class levels and between metacognitive awareness scores and gender difference. Moreover, there is no significant relationship between the scores of knowledge and regulation of cognition, either.
Metacognition awareness prospective secondary school mathematics teacher.
Diğer ID | JA43KZ92GE |
---|---|
Bölüm | Derleme Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ocak 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 22 Sayı: 1 |