Kazakistan bağımsızlığına kavuştuktan sonra dini kurum ve örgütlenmelerde hızlı bir gelişme yaşamaya başlamıştır. Kazak halkı İslam dinine mensuptur. Kazakistan müslümanları eskiden beri inanç mezhebi olarak sünniliği, fıkıh mezhebi olarak da ekseriyetle Hanefi mezhebini benimsemektedir. Bağımsızlık döneminden sonra ortaya çıkan dini gruplar arasında barış ve birlikten yana olanlar mevcut olmakla birlikte,yöntem olarak silahlı mücaleyi savunan radikal gruplar da vardır ki, bunlar genellikle dışardan gelen ithal gruplardır. Devlet, buzararlı akımlara karşı çeşitli tedbirler almaktadır. Kazakistan’da dini eğitim,Kazakistan Müslümanları Dini İdaresinin eğitim müesseseleri aracılığıyla verilmektedir. İlahiyatçı yetiştirmek için üniversitelerde bölümler mevcuttur. Bu alanda hizmet verecek kişilerin yetersizliği, eğitim araç ve gereçlerinin eksikliği gibi olumsuz durumlar olmakla birlikte alınan tedbirlerle kısa zamanda istenilen seviyeye ulaşılabilecektir.
Kazakistan İslam Hanefi mezhebi Kazakistan Müslümanları Dini İdaresi.
After the liberation of Kazakhstan, religious institutions and organizations have experience to rapid development. Kazakh people belong to the religion of Islam. Kazakhstan as a sectarian Sunni Muslims , mostly Hanafi fiqh is accepted . After the period of independence, peace and unity among religious groups emerged, but since there are those who are radical groups that advocate armed struggle as a method , they are often imported from outside groups. The state has several measures against these harmful trends . Religious education in Kazakhstan, Kazakhstan Muslim religious educational institutions are run by the Administration. Departments in universities is to train theologian . With regard to this education some unfavorable situation depended on failure to serve the people in this area and adverse conditions such as lack of educational tools and materials but some measures taken will be available as soon as possible to the desired level .
Kazakhstan Islam Hanafi Fiqh Kazakhstan Muslim Religious Educational Institution
Diğer ID | JA43KP38EG |
---|---|
Bölüm | Derleme Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ocak 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 22 Sayı: 1 |