The purpose of the study is to investigate the sixth grade students’ use of unknowns and variables prior to any formal algebraic instruction. Three students were presented with a questionnaire including the manipulation of unknowns and variables. The students showed the ability to interpret algebraic expressions such as solving equations and finding patterns. It is a crucial point that they defined both of the term of unknown and variable as unknown. In this study it was examined the grounds of this use.
algebraic instruction transition from arithmetic to algebra sixth grade level
Bu çalışmanın amacı, altıncı sınıf öğrencilerinin cebir öğretimine geçiş aşamasında bilinmeyen ve değişken kavram kullanımlarını nasıl kullandığını incelemektir. Üç öğrenciye, bilinmeyen ve değişken kavramlarını içeren bir ölçek sunulmuştur. Sonuçlar, denklem çözme ve örüntü bulma gibi cebirsel ifadelerde, öğrencilerin bilinmeyen ve değişken kavramlarını bilinmeyen olarak algıladıklarını göstermektedir.
cebir öğretimi aritmetikten cebre geçiş altıncı sınıf düzeyi
Diğer ID | JA43ND26HJ |
---|---|
Bölüm | Derleme Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Temmuz 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 21 Sayı: 4 |