Bu çalışmanın amacı sınıf ve ilköğretim matematik öğretmeni adaylarının matematik kaygılarını farklı boyutlardan ele alarak öğretmen adaylarının matematik kaygı düzeylerini ve bazı değişkenlere göre matematik kaygılarının farklılık gösterip göstermediğini belirlemektir. Araştırmanın verileri Matematik Kaygı Ölçeği (MKÖ) yardımıyla elde edilmiştir. Araştırma, bir üniversitenin sınıf ve ilköğretim matematik öğretmenliği bölümünde öğrenim gören 328 öğretmen adayı ile yürütülmüştür. Veriler analiz edildiğinde, öğretmen adaylarının genel olarak matematik kaygılarının düşük seviyede olduğu tespit edilmiştir. Öğretmen adaylarının matematik kaygıları farklı boyutlardan ele alındığında, öğretmen adaylarının aritmetik işlem, matematik özyeterlilik ve matematik yorumlama kaygılarının orta seviyede olmasına karşın diğer boyutlardaki kaygıların düşük seviyede olduğu görülmüştür. Ayrıca, öğretmen adaylarının matematik kaygılarının öğrenim gördükleri bölümlere göre farklılaşmadığı, ikinci sınıftaki öğretmen adaylarının matematik kaygılarının dördüncü sınıftakilere göre daha fazla olduğu ve kadın öğretmen adaylarının erkeklere göre daha fazla matematik kaygısı taşıdıkları belirlenmiştir.
Kaygı matematik kaygısı sınıf öğretmeni adayı matematik öğretmeni adayı
The aim of this study is to determine mathematics anxiety levels of prospective primary school teachers and prospective primary mathematics teachers and whether their mathematics anxiety differs according to some variables by assessing the mathematics anxiety from different aspects. The data of this study have been gathered by Mathematics Anxiety Scale (MAS). The study has been conducted with 328 prospective teachers who are studying at the department of primary school education and the department of primary mathematics education in a university. When the data have been analyzed, it has been found that their mathematics anxiety is generally at a low level. When the mathematics anxiety has been assessed from different aspects, however, it has been found that prospective teachers’ anxiety levels of arithmetical computation, mathematical self-adequacy and mathematical interpretation anxiety are at a medium level while the other anxiety levels are at a low level. Furthermore, it has been determined that there is no significant difference of their anxiety according to department of them, second-year prospective teachers have higher mathematics anxiety compared to fourth-years and female prospective teachers have more mathematics anxiety than males.
Anxiety mathematics anxiety prospective primary school teacher prospective mathematics teacher.
Diğer ID | JA43NU54UD |
---|---|
Bölüm | Derleme Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Temmuz 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 21 Sayı: 4 |