BibTex RIS Kaynak Göster

ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ ÖĞRENCİLERİNİN İNGİLİZCE DERSİNDEKİ UYGULAMALARA VE ÖĞRETMENLİĞİNE İLİŞKİN DÜŞÜNCELERİ, İNGİLİZCE ÖĞRETMENLERİNİN KONUYA İLİŞKİN YORUMLARI VE PROGRAM GELİŞTİRMEDE UZLAŞMACI YAKLAŞIM

Yıl 2013, Cilt: 21 Sayı: 4, 1641 - 1660, 15.07.2016

Öz

Bu çalışmanın amacı AÖL (Anadolu Öğretmen Liseleri) inde uygulanan İngilizce eğitim programları hakkında bu okullardaki öğrenci ve öğretmenlerinin görüşlerine, İngilizce diline ait algıların ve İngilizce öğretmenliğine yönelik düşüncelerine ait veriler elde etmektir. Anadolu öğretmen liselerinde öğrenim görmekte olan 3168 öğrenciden araştırmacı tarafından geliştirilen anket yoluyla 38 öğretmenden ise yüz yüze görüşmeyle veri toplanmıştır. Katılımcıların uygulanan İngilizce eğitim programına karşı tutumları olumsuzdur. İngilizce dersinden korktuklarını dolayısıyla İngilizce öğretmeni olmak istemediklerini belirtmişlerdir. "Uzlaşmacı" (deliberate) bir yaklaşımla geliştirilen bir eğitim programının öğretmenlerin ve öğrencilerin de katkıları ile daha verimli sonuçlara ulaşabileceği savlanmaktadır.

Kaynakça

  • Akyüz, Y. (2007). Türk eğitim tarihi. Ankara:Pegem Akademi Yayınları.
  • Atay, D. (1984). Teaching efficacy. Journal of Teacher Education, 25(2), 41-54.
  • Aydoslu, U. (2005) Öğretmen adaylarının yabancı dil olarak İngilizce dersine ilişkin tutumlarının incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Süleyman Demirel Üniversitesi, Isparta.
  • Baykul, Y., Kelecioğlu, H., & Gelbal, S. (1993). Ders Geçme ve Kredi Düzeni Araştırması. Ankara: Milli Eğitim Basımevi
  • Caprara, G. V., Barbaranelli, C., Steca, P. and Malone, P. S., (2006). Teachers’ self-efficacy beliefs as determinants of job satisfaction and students’ academic achievement: A study at the school level. Journal of School Psychology, 44(6), 473–490.
  • Çetin, Ş., & Çetin, F. (2006). Anadolu öğretmen liseleri ve bu liselerden mezun olmuş eğitim fakül- tesi öğrencileri üzerine bir inceleme. Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi, 19, 1-12.
  • Demirbulak, D. (1992) Learners` perception in the evaluation of an ESP course. (Mesleğe yönelik İngilizce eğitim programına ilişkin öğrencilerin algılarının saptanması). Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Bilkent Üniversitesi, Ankara.
  • Demircan, Ö. (1988). Dünden bugüne Türkiye`de yabancı dil. Remzi Kitabevi ve Yayıncılık.
  • Demirel, Ö. (2008). Yabancı dil öğretimi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • (2005). Öğretimde planlama ve değerlendirme:öğretme sanatı. Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Doğan, M. (1996) Yabancı dil öğretimi ve yabancı dilde öğretim. Bilge Dergisi, 10, 11-14.
  • Dursunoğlu, H. (2003). Cumhuriyet döneminde ilköğretime öğretmen yetiştirmenin tarihsel gelişimi. Milli Eğitim Dergisi, 160, 38-47.
  • Fer, S. (2005) 1923 yılından günümüze Cumhuriyet dönemi ilköğretim programları üzerine bir in- celeme. Cumhuriyet Dönemi Eğitim Politikaları Sempozyumu. İstanbul. 21.10. 2008 de http:// sevalfer.com/files/Bildiri_CumhuriyetDonemiProg.pdf adresinden indirildi.
  • Güneş, B. (2009) 1945-1980 Türkiye`de İngilizce eğitimi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Süley- man Demirel Üniversitesi, Isparta, Türkiye
  • Gürkan, T. (2000). Öğretmenin nitelikleri ve görevleri:öğretmenlik mesleğine giriş. Eskişehir:Anadolu Üniversitesi.
  • Kahraman, A. (2012) Basamaklı kur sistemi ve plansız dil planlaması:Amerika`yı yeniden mi keşfedi- yoruz. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 32(1), 32-41.
  • Külekçi, G. (2011). A Study on pre-service English teachers’ self - efficacy beliefs depending on some variables. International Online Journal of Educational Sciences, 3(1), 245-260.
  • McDonough, J. & Shaw, C. (1998). Materials and methods in ELT: a teacher’s guide. applied lan- guage studies. Oxford: Blackwell Publishers Inc.
  • T.C.Milli Eğitim Bakanlığı Eğitimi Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı. (2012). 12 Yıl zorun- lu eğitim:sorular cevaplar. Ankara:MEB
  • T.C.Milli Eğitim Bakanlığı Eğitimi Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı. (2010). Cumhuriyet döneminde Türk milli eğitim sistemindeki gelişmeler. Ankara:MEB
  • T.C.Milli Eğitim Bakanlığı Eğitimi Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı. (2004). İlköğretim öğ- rencilerinin başarılarının belirlenmesi. İngilizce bilgisayar okuryazarlığı raporu. Ankara:MEB.
  • Mirici, İ.Hakkı. 2006. “Avrupa Birliğine giriş sürecinde ülkemizde çocuklara yabancı dil öğretimi: yenilikler, öneriler”. İlköğretmen, 1.
  • Morgan, C. T. (1984). Psikolojiye giriş ders kitabı. (Çeviri:Sirel Karakaş). Ankara:Meteksan Ltd. Şti.
  • Null, W. (2011). Curriculum:from theory to practice. USA:Rowman & Littlefield Publishers Incompany.
  • Nunan, D. (1999). Second language teaching & learning.USA: Heinle & Heinle Publishers
  • Ortaylı, İ. (2007). Batılılaşma yolunda. İstanbul: Merkez Kitaplar
  • Özkan, S. H. (2010). Osmanlı devletinde yabancı dil eğitimi. Türkish Studies, 5(3), 1783-1800.
  • Raisanen, C. & Fortanent-Gomez, I. (2008). The state of ESP teaching and learning in Western European higher education after Bologna. In Inmaculafa Fortanent-Gomez and Christine A. Raisanen(Eds). ESP in higher education. Amsterdam:John Benjamins Publishing Company.
  • Ross, J. A. (1992) Teacher efficacy and the effect of coaching on student achievement. Canadian Journal of Education, 17, 51–65.
  • Schwab, J. (1973) The practical 3: Translation into curriculum. The School Review, 81 (4), 501--522.
  • Selvi (1996). Fen lisesi ve matematik öğretim programlarının değerlendirilmesi: Ankara Fen lisesin- de bir inceleme. Yayınlanmamış doktora tezi. Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Sönmez, M. (2004). Öğretmen yetiştirme. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Tunaboylu, O. (1993). Speaking through associaton. English Teaching Forum. 31 (2), 47-51.
  • Varış, F. (1976). Eğitimde program geliştirme: teoriler - teknikler. Ankara: Alkım Kitapçılık Yayıncılık
  • Yıldırım, A. (1994, Haziran). Program geliştirme modelleri ve ülkemizdeki program geliştirme çalış- malarına etkileri. 1. Eğitim Bilimleri Kongresinde sunulmuş bildiri, Adana.
  • Yenilmez, K. & Özabacı, N.S. (2003). Yatılı ögretmen okulu öğrencilerinin matematikle ilgili t u - tumları ve matematik kaygı düzeyleri arasındaki iliski üzerine bir araştırma. Pamukkale Üniver- sitesi Egitim Fakültesi Dergisi, 2(14), 132-146.
  • Yüksel, S. (2003) Türkiye`de program geliştirme çalışmaları ve sorunları. Ankara: Milli Eğitim Dergisi, 159, 76-85.

DISCOVERING ANATOLIAN TEACHER HIGH SCHOOL STUDENTS` PERCEPTIONS OF EFL CLASSROOM TEACHING/LEARNING ACTIVITIES AND BECOMING AN EFL TEACHER AND WHAT THE EFL TEACHERS` THINK ABOUT THEIR PERCEPTIONS AND DELIBERATE CURRICULUM MAKING

Yıl 2013, Cilt: 21 Sayı: 4, 1641 - 1660, 15.07.2016

Öz

The aim of this study is to report on the Anatolian Teacher High School EFL learners' perceptions of the English language curriculum and their attitudes towards English language teaching. Methods: 3618 students studying atAnatolianTeacherHigh Schoolsand 38 English teachers participated in the study. Their attitude towards the English language program implemented and becoming an English teacher was negative. Based on the findings of this study it was concluded that deliberate curriculum making need to be employed to ensure sustainable effect and efficient EFL teaching and learning.

Kaynakça

  • Akyüz, Y. (2007). Türk eğitim tarihi. Ankara:Pegem Akademi Yayınları.
  • Atay, D. (1984). Teaching efficacy. Journal of Teacher Education, 25(2), 41-54.
  • Aydoslu, U. (2005) Öğretmen adaylarının yabancı dil olarak İngilizce dersine ilişkin tutumlarının incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Süleyman Demirel Üniversitesi, Isparta.
  • Baykul, Y., Kelecioğlu, H., & Gelbal, S. (1993). Ders Geçme ve Kredi Düzeni Araştırması. Ankara: Milli Eğitim Basımevi
  • Caprara, G. V., Barbaranelli, C., Steca, P. and Malone, P. S., (2006). Teachers’ self-efficacy beliefs as determinants of job satisfaction and students’ academic achievement: A study at the school level. Journal of School Psychology, 44(6), 473–490.
  • Çetin, Ş., & Çetin, F. (2006). Anadolu öğretmen liseleri ve bu liselerden mezun olmuş eğitim fakül- tesi öğrencileri üzerine bir inceleme. Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi, 19, 1-12.
  • Demirbulak, D. (1992) Learners` perception in the evaluation of an ESP course. (Mesleğe yönelik İngilizce eğitim programına ilişkin öğrencilerin algılarının saptanması). Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Bilkent Üniversitesi, Ankara.
  • Demircan, Ö. (1988). Dünden bugüne Türkiye`de yabancı dil. Remzi Kitabevi ve Yayıncılık.
  • Demirel, Ö. (2008). Yabancı dil öğretimi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • (2005). Öğretimde planlama ve değerlendirme:öğretme sanatı. Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Doğan, M. (1996) Yabancı dil öğretimi ve yabancı dilde öğretim. Bilge Dergisi, 10, 11-14.
  • Dursunoğlu, H. (2003). Cumhuriyet döneminde ilköğretime öğretmen yetiştirmenin tarihsel gelişimi. Milli Eğitim Dergisi, 160, 38-47.
  • Fer, S. (2005) 1923 yılından günümüze Cumhuriyet dönemi ilköğretim programları üzerine bir in- celeme. Cumhuriyet Dönemi Eğitim Politikaları Sempozyumu. İstanbul. 21.10. 2008 de http:// sevalfer.com/files/Bildiri_CumhuriyetDonemiProg.pdf adresinden indirildi.
  • Güneş, B. (2009) 1945-1980 Türkiye`de İngilizce eğitimi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Süley- man Demirel Üniversitesi, Isparta, Türkiye
  • Gürkan, T. (2000). Öğretmenin nitelikleri ve görevleri:öğretmenlik mesleğine giriş. Eskişehir:Anadolu Üniversitesi.
  • Kahraman, A. (2012) Basamaklı kur sistemi ve plansız dil planlaması:Amerika`yı yeniden mi keşfedi- yoruz. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 32(1), 32-41.
  • Külekçi, G. (2011). A Study on pre-service English teachers’ self - efficacy beliefs depending on some variables. International Online Journal of Educational Sciences, 3(1), 245-260.
  • McDonough, J. & Shaw, C. (1998). Materials and methods in ELT: a teacher’s guide. applied lan- guage studies. Oxford: Blackwell Publishers Inc.
  • T.C.Milli Eğitim Bakanlığı Eğitimi Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı. (2012). 12 Yıl zorun- lu eğitim:sorular cevaplar. Ankara:MEB
  • T.C.Milli Eğitim Bakanlığı Eğitimi Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı. (2010). Cumhuriyet döneminde Türk milli eğitim sistemindeki gelişmeler. Ankara:MEB
  • T.C.Milli Eğitim Bakanlığı Eğitimi Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı. (2004). İlköğretim öğ- rencilerinin başarılarının belirlenmesi. İngilizce bilgisayar okuryazarlığı raporu. Ankara:MEB.
  • Mirici, İ.Hakkı. 2006. “Avrupa Birliğine giriş sürecinde ülkemizde çocuklara yabancı dil öğretimi: yenilikler, öneriler”. İlköğretmen, 1.
  • Morgan, C. T. (1984). Psikolojiye giriş ders kitabı. (Çeviri:Sirel Karakaş). Ankara:Meteksan Ltd. Şti.
  • Null, W. (2011). Curriculum:from theory to practice. USA:Rowman & Littlefield Publishers Incompany.
  • Nunan, D. (1999). Second language teaching & learning.USA: Heinle & Heinle Publishers
  • Ortaylı, İ. (2007). Batılılaşma yolunda. İstanbul: Merkez Kitaplar
  • Özkan, S. H. (2010). Osmanlı devletinde yabancı dil eğitimi. Türkish Studies, 5(3), 1783-1800.
  • Raisanen, C. & Fortanent-Gomez, I. (2008). The state of ESP teaching and learning in Western European higher education after Bologna. In Inmaculafa Fortanent-Gomez and Christine A. Raisanen(Eds). ESP in higher education. Amsterdam:John Benjamins Publishing Company.
  • Ross, J. A. (1992) Teacher efficacy and the effect of coaching on student achievement. Canadian Journal of Education, 17, 51–65.
  • Schwab, J. (1973) The practical 3: Translation into curriculum. The School Review, 81 (4), 501--522.
  • Selvi (1996). Fen lisesi ve matematik öğretim programlarının değerlendirilmesi: Ankara Fen lisesin- de bir inceleme. Yayınlanmamış doktora tezi. Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Sönmez, M. (2004). Öğretmen yetiştirme. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Tunaboylu, O. (1993). Speaking through associaton. English Teaching Forum. 31 (2), 47-51.
  • Varış, F. (1976). Eğitimde program geliştirme: teoriler - teknikler. Ankara: Alkım Kitapçılık Yayıncılık
  • Yıldırım, A. (1994, Haziran). Program geliştirme modelleri ve ülkemizdeki program geliştirme çalış- malarına etkileri. 1. Eğitim Bilimleri Kongresinde sunulmuş bildiri, Adana.
  • Yenilmez, K. & Özabacı, N.S. (2003). Yatılı ögretmen okulu öğrencilerinin matematikle ilgili t u - tumları ve matematik kaygı düzeyleri arasındaki iliski üzerine bir araştırma. Pamukkale Üniver- sitesi Egitim Fakültesi Dergisi, 2(14), 132-146.
  • Yüksel, S. (2003) Türkiye`de program geliştirme çalışmaları ve sorunları. Ankara: Milli Eğitim Dergisi, 159, 76-85.
Toplam 37 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA43PJ23VC
Bölüm Derleme Makale
Yazarlar

Dilara Demirbulak Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Temmuz 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 21 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Demirbulak, D. (2016). DISCOVERING ANATOLIAN TEACHER HIGH SCHOOL STUDENTS` PERCEPTIONS OF EFL CLASSROOM TEACHING/LEARNING ACTIVITIES AND BECOMING AN EFL TEACHER AND WHAT THE EFL TEACHERS` THINK ABOUT THEIR PERCEPTIONS AND DELIBERATE CURRICULUM MAKING. Kastamonu Education Journal, 21(4), 1641-1660.

10037