BibTex RIS Kaynak Göster

ÖĞRETMENLERİN HİZMETİÇİ EĞİTİM ETKİNLİKLERİNE İLİŞKİN TUTUMLARININ BELİRLENMESİ

Yıl 2013, Cilt: 21 Sayı: 3, 997 - 1010, 15.07.2016

Öz

Bu çalışmada, öğretmenlerin hizmetiçi eğitim etkinlerine ilişkin tutumları ve tutumlarının cinsiyete, branşa, kıdeme, hizmetiçi eğitim etkinliklerine katılma durumlarına göre farklılaşıp farklılaşmadığı belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışmada tarama modeli kullanılmıştır. Öğretmenlerin hizmetiçi eğitim etkinliklerine ilişkin tutumlarını belirlemek amacıyla araştırmacılar tarafından geliştirilen “Hizmetiçi Eğitim Etkinliklerine İlişkin Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini, 2011-2012 öğretim yılında Adana ilinde görev yapan 422 öğretmen oluşturmuştur. Çalışmada öğretmenlerin hizmetiçi eğitim etkinliklerine ilişkin olumsuz tutuma sahip oldukları ve tutumların cinsiyete, branşa ve kıdeme göre anlamlı farklılıklar göstermediği tespit edilmiştir. Ayrıca araştırma sonucu öğretmenlerin hizmetiçi eğitime ilişkin tutumlarının herhangi bir hizmetiçi eğitim etkinliğine katılma durumuna göre farklılık gösterdiğini ortaya koymuştur.

Kaynakça

  • Açıkel, Ö. (1985). Hizmet içi eğitim ve MEB’deki uygulaması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara
  • Alan, B. (2003). Mesleğe yeni başlayan öğretmenlerin Anadolu Üniversitesindeki bir hiz- met içi eğitim kursuna yönelik algılamaları. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Bilkent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara
  • Altınışık, S. (1996). Hizmetiçi eğitim ve Türkiye’deki uygulama. Eğitim Yönetimi Dergisi, (3), 334
  • Ataklı, A. (1987). İlkokullardaki hizmetiçi eğitim seminerlerinin değerlendirilmesi. Yayın- lanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara
  • Avşar, P.(2006). Beden eğitimi öğretmenlerin kendilerine yönelik hizmetiçi eğitim prog- ramlarının değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi, Ankara
  • Aydın, M. (1991). Eğitim yönetimi. Ankara: Hatipoğlu Yayınevi
  • Aydınalp, B.(2008). Ortaöğretim öğretmenlerinin hizmetiçi eğitim hakkındaki görüşleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Yeditepe Üniversitesi, İstanbul
  • Aydoğan; İ. (2002). MEB ilköğretim okulları yönetici ve öğretmenlerin personel geliştirme- ye ilişkin görüşleri (Kayseri İli Örneği) Yayınlanmamış Doktora Tezi. Ankara Üniversite- si Eğitim Bilimleri Enstitisü, Ankara
  • Başaran, İ. E. (1984). Eğitime giriş. Ankara: Sevinç Matbaası
  • Başkan, H. (2001). İlköğretim okullarında görevli öğretmenlerin hizmet içi eğitim prog- ramlarının etkililiğine ilişkin algı ve beklentileri (Denizli Örneği). Yayınlanmamış Yük- sek Lisans Tezi, Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Denizli
  • Bilgin, K.U. (2004). Kamu performans yönetimi memur hak ve yükümlülüklerin perfor- mansa etkisi, Ankara: TODAİE.
  • Boydak, M., Dikici, A., (2001), Hizmetiçi eğitim programlarının etkililiğinin değerlen- dirilmesi” (Fırat, Marmara Üniversitesi ve TÜBİTAK Örneği). Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2, 225-241.
  • Çevikbaş, R. (2002). Hizmetiçi eğitim ve türk merkezi yönetimindeki uygulaması. Anka- ra: Nobel Yayıncılık
  • Çınkır S. (2000), “Örgütlerde Personel Geliştirme”, Ed. C. Elma ve K. Demir. Yönetimde Çağdaş Yaklaşımlar: Uygulamalar ve Sorunlar, Ankara: Anı Yayıncılık,
  • Demirtaş, Z.T.(2008). İlköğretim okulları öğretmenlerinin hizmetiçi eğitim ihtiyaçları ile kurum içi iletişim algıları arasındaki ilişkinin değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Yeditepe Üniversitesi, İstanbul
  • Doğan, O. (2009). Hizmetiçi eğitime katılımın eğitim öğretim sürecine etkisi ile ilgili yö- netici ve öğretmen görüşleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Maltepe Üniversitesi, İstanbul
  • Ersoy, Y. (1996) Hizmetiçi eğitim ve yetiştirme kursunu geliştirme-I. Hacettepe Üniversi- tesi Eğitim Fakültesi Dergisi. (12),151.
  • Frank M.G. ve Pine R . (1995). Globalization strategy in the hotel industry, Routledge, London ve New York.
  • Gülmez, İşler S. (2004). Sınıf öğretmenlerine uygulanan hizmet içi eğitim programları- nın etkililiğine ilişkin öğretmen görüşlerinin belirlenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya
  • Gültekin M., Çubukcu Z., (2008). İlköğretim öğretmenlerinin hizmet içi eğitime ilişkin görüşleri, Sosyal Bilimler Dergisi, (19)185-2001
  • Kağıtçıbaşı, Ç. (1996). İnsan ve insanlar. İstanbul: Evrim Yayınları.
  • Kanlı, U. ve Yağbasan, R. (2002). 2000 yılında Ankara’da fizik öğretmenleri için düzenle- nen hizmetiçi eğitim yaz kursunun etkinliği. Milli Eğitim Dergisi, (Kış) 153- 154.
  • Karasar, N. (1992). Bilimsel araştırma yöntemi, 5. Baskı, Ankara: Tekışık Matbaası
  • Küçükahmet, L (1992). Hizmetiçi egitim teori ve uygulama. Ankara
  • Madden, T (2003). Okul yöneticileri ve öğretmenler için düzenlenen hizmetiçi eğitim et- kinliklerinin değerlendirilmesi (Eskişehir İli). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ana- dolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir
  • Sezer, E. (2006). Milli eğitim bakanlığına bağlı devlet okullarında çalışan psi- kolojik danışman ve rehber öğretmenlerin hizmetiçi eğitime ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi(İstanbul İli Örneği). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Yeditepe Üniversitesi, İstanbul
  • Sönmez, E. (1986). İlköğretimde öğretmenlerin hizmet içi eğitim etkinlikleri. Yayımlan- mamış Yüksek Lisans Tezi. Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara
  • Şahin, M. (1996). MEB hizmet içi eğitim faaliyetlerinde karşılaşılan sorunlar. Yayımlan- mamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Ankara,
  • Taymaz ,H.(1997). Hizmetiçi eğitim. Ankara: Ankara Sevinç Matbaası
  • Taymaz, H. (1992). Hizmetiçi eğitim-kavramlar, ilkeler, yöntemler. Ankara
  • Tutum, C.(1979). Personel yönetimi. Ankara: TODAİE Yayınları, No:179
  • Türker, A.U. (1996). Türk eğitim sisteminde kız meslek lisesi müdürleri ve endüstri mes- lek lisesi müdürlerinin hizmetiçi eğitim ile yetiştirilmeleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara
  • Ünal, E.(2010). İngiliz dili eğitimi alanında öğretmenlere yönelik hizmetiçi eğitim prog- ramlarının bir değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Çukurova Üniver- sitesi, Adana
  • Yağız, L. (2011). Hizmetiçi eğitim uygulamalarının öğrenen okula etkisi ile ilgili öğretmen görüşleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi Yeditepe Üniversitesi, İstanbul
  • Yalın, H.İ. (2001). Hizmetiçi eğitim programlarının değerlendirilmesi. Ankara: Milli Eği- tim Dergisi, 15

DETERMINING TEACHERS’ ATTITUDES TOWARDS IN-SERVICE EDUCATION ACTIVITIES

Yıl 2013, Cilt: 21 Sayı: 3, 997 - 1010, 15.07.2016

Öz

In this research, it is aimed to describe teachers' attitudes towards in-service education activities and determine whether such attitudes differentiate according to gender, branch, seniority, participation in in-service education programs or not. Survey model is used. “Attitude Scale Towards In-service Education Activity”, developed by the researchers to describe teachers’ attitudes towards in-service education, is used. The sampling is composed of 422 teachers serving in 2011-2012 educational year in Adana. It is found teachers have negative attitudes towards in-service education and their attitudes don’t change according to gender, branch, seniority. Moreover, participating in any in-service education activity leads to difference in teachers’ attitudes towards such programs.

Kaynakça

  • Açıkel, Ö. (1985). Hizmet içi eğitim ve MEB’deki uygulaması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara
  • Alan, B. (2003). Mesleğe yeni başlayan öğretmenlerin Anadolu Üniversitesindeki bir hiz- met içi eğitim kursuna yönelik algılamaları. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Bilkent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara
  • Altınışık, S. (1996). Hizmetiçi eğitim ve Türkiye’deki uygulama. Eğitim Yönetimi Dergisi, (3), 334
  • Ataklı, A. (1987). İlkokullardaki hizmetiçi eğitim seminerlerinin değerlendirilmesi. Yayın- lanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara
  • Avşar, P.(2006). Beden eğitimi öğretmenlerin kendilerine yönelik hizmetiçi eğitim prog- ramlarının değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi, Ankara
  • Aydın, M. (1991). Eğitim yönetimi. Ankara: Hatipoğlu Yayınevi
  • Aydınalp, B.(2008). Ortaöğretim öğretmenlerinin hizmetiçi eğitim hakkındaki görüşleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Yeditepe Üniversitesi, İstanbul
  • Aydoğan; İ. (2002). MEB ilköğretim okulları yönetici ve öğretmenlerin personel geliştirme- ye ilişkin görüşleri (Kayseri İli Örneği) Yayınlanmamış Doktora Tezi. Ankara Üniversite- si Eğitim Bilimleri Enstitisü, Ankara
  • Başaran, İ. E. (1984). Eğitime giriş. Ankara: Sevinç Matbaası
  • Başkan, H. (2001). İlköğretim okullarında görevli öğretmenlerin hizmet içi eğitim prog- ramlarının etkililiğine ilişkin algı ve beklentileri (Denizli Örneği). Yayınlanmamış Yük- sek Lisans Tezi, Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Denizli
  • Bilgin, K.U. (2004). Kamu performans yönetimi memur hak ve yükümlülüklerin perfor- mansa etkisi, Ankara: TODAİE.
  • Boydak, M., Dikici, A., (2001), Hizmetiçi eğitim programlarının etkililiğinin değerlen- dirilmesi” (Fırat, Marmara Üniversitesi ve TÜBİTAK Örneği). Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2, 225-241.
  • Çevikbaş, R. (2002). Hizmetiçi eğitim ve türk merkezi yönetimindeki uygulaması. Anka- ra: Nobel Yayıncılık
  • Çınkır S. (2000), “Örgütlerde Personel Geliştirme”, Ed. C. Elma ve K. Demir. Yönetimde Çağdaş Yaklaşımlar: Uygulamalar ve Sorunlar, Ankara: Anı Yayıncılık,
  • Demirtaş, Z.T.(2008). İlköğretim okulları öğretmenlerinin hizmetiçi eğitim ihtiyaçları ile kurum içi iletişim algıları arasındaki ilişkinin değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Yeditepe Üniversitesi, İstanbul
  • Doğan, O. (2009). Hizmetiçi eğitime katılımın eğitim öğretim sürecine etkisi ile ilgili yö- netici ve öğretmen görüşleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Maltepe Üniversitesi, İstanbul
  • Ersoy, Y. (1996) Hizmetiçi eğitim ve yetiştirme kursunu geliştirme-I. Hacettepe Üniversi- tesi Eğitim Fakültesi Dergisi. (12),151.
  • Frank M.G. ve Pine R . (1995). Globalization strategy in the hotel industry, Routledge, London ve New York.
  • Gülmez, İşler S. (2004). Sınıf öğretmenlerine uygulanan hizmet içi eğitim programları- nın etkililiğine ilişkin öğretmen görüşlerinin belirlenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya
  • Gültekin M., Çubukcu Z., (2008). İlköğretim öğretmenlerinin hizmet içi eğitime ilişkin görüşleri, Sosyal Bilimler Dergisi, (19)185-2001
  • Kağıtçıbaşı, Ç. (1996). İnsan ve insanlar. İstanbul: Evrim Yayınları.
  • Kanlı, U. ve Yağbasan, R. (2002). 2000 yılında Ankara’da fizik öğretmenleri için düzenle- nen hizmetiçi eğitim yaz kursunun etkinliği. Milli Eğitim Dergisi, (Kış) 153- 154.
  • Karasar, N. (1992). Bilimsel araştırma yöntemi, 5. Baskı, Ankara: Tekışık Matbaası
  • Küçükahmet, L (1992). Hizmetiçi egitim teori ve uygulama. Ankara
  • Madden, T (2003). Okul yöneticileri ve öğretmenler için düzenlenen hizmetiçi eğitim et- kinliklerinin değerlendirilmesi (Eskişehir İli). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ana- dolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir
  • Sezer, E. (2006). Milli eğitim bakanlığına bağlı devlet okullarında çalışan psi- kolojik danışman ve rehber öğretmenlerin hizmetiçi eğitime ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi(İstanbul İli Örneği). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Yeditepe Üniversitesi, İstanbul
  • Sönmez, E. (1986). İlköğretimde öğretmenlerin hizmet içi eğitim etkinlikleri. Yayımlan- mamış Yüksek Lisans Tezi. Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara
  • Şahin, M. (1996). MEB hizmet içi eğitim faaliyetlerinde karşılaşılan sorunlar. Yayımlan- mamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Ankara,
  • Taymaz ,H.(1997). Hizmetiçi eğitim. Ankara: Ankara Sevinç Matbaası
  • Taymaz, H. (1992). Hizmetiçi eğitim-kavramlar, ilkeler, yöntemler. Ankara
  • Tutum, C.(1979). Personel yönetimi. Ankara: TODAİE Yayınları, No:179
  • Türker, A.U. (1996). Türk eğitim sisteminde kız meslek lisesi müdürleri ve endüstri mes- lek lisesi müdürlerinin hizmetiçi eğitim ile yetiştirilmeleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara
  • Ünal, E.(2010). İngiliz dili eğitimi alanında öğretmenlere yönelik hizmetiçi eğitim prog- ramlarının bir değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Çukurova Üniver- sitesi, Adana
  • Yağız, L. (2011). Hizmetiçi eğitim uygulamalarının öğrenen okula etkisi ile ilgili öğretmen görüşleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi Yeditepe Üniversitesi, İstanbul
  • Yalın, H.İ. (2001). Hizmetiçi eğitim programlarının değerlendirilmesi. Ankara: Milli Eği- tim Dergisi, 15
Toplam 35 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA43RN89PF
Bölüm Derleme Makale
Yazarlar

Kürşat Karasolak Bu kişi benim

Işıl Tanrıseven Bu kişi benim

Gamze Yavuz Konokman Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Temmuz 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 21 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Karasolak, K., Tanrıseven, I., & Yavuz Konokman, G. (2016). DETERMINING TEACHERS’ ATTITUDES TOWARDS IN-SERVICE EDUCATION ACTIVITIES. Kastamonu Education Journal, 21(3), 997-1010.

10037