BibTex RIS Kaynak Göster

SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ GEOMETRİK YAPILARA İLİŞKİN ÇİZİM BECERİLERİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2013, Cilt: 21 Sayı: 3, 827 - 840, 15.07.2016

Öz

Bu çalışmanın amacı sınıf öğretmeni adaylarının geometrik yapıların çizimi konusundaki becerilerini incelemektir. Bu amaçla ülkemizin her coğrafi bölgesini yansıtacak şekilde tabakalı örneklemle belirlenen 140 sınıf öğretmeni adayından veri toplanmıştır. Katılımcılardan verilen izometrik kâğıt üzerine 5 eş birim küpten ve 6 eş birim küpten oluşan birer yapı çizmeleri istenmiştir. Öğretmen adaylarının yaptıkları çizimler incelenip, bu konuda ne ölçüde başarılı oldukları belirlenmiştir. Veriler incelendiğinde öğretmen adaylarının yaklaşık üçte birinin hiçbir çizim yapmadığı belirlenmiştir. Doğru çizim yapabilenler ise tüm katılımcıların yalnızca dörtte birini oluşturmaktadır. Yapılan doğru çizimler içerisinden yalnızca beşi çizimi tek sütunlu ya da tek katlı yapılardan daha karmaşık olan birden fazla sütunun ve satırın aynı anda düşünülmesini gerektiren türdendir.

Kaynakça

  • Clements, D. and Battista, M. (1992). Geometry and spatial reasoning. In D. A. Grouws (Ed.), Hand- book of research on mathematics teaching and learning pp. 420-464, Toronto: Macmillan.
  • Cunningham, F. ve Roberts, A. (2010). Reducing the mismatch of geometry concept definitions and concept images held by pre-service teachers. IUMPS The Journal, 1, 1-17.
  • Çetin, Ö. F. ve Dane, A. (2004). Sınıf öğretmenliği III. sınıf öğrencilerinin geometrik bilgilere erişi düzeyleri üzerine, Kastamonu Eğitim Dergisi, 12(2), 427–436.
  • Duatepe, A. (2000). “An investigation of the relationship between van Hiele geometric level of thinking and demographic variables for pre-service elementary school teachers. Unpublished Masters Thesis, Ankara, Orta Doğu Teknik Üniversitesi.
  • Doğan Temür, Ö. ve Tertemiz, N. (2012) sınıf İlköğretim Birinci Kademe Öğretmenlerinin Geo- metri Öğretimine İlişkin Sınıf içi Uygulamalarının van Hiele Seviyelerine göre İrdelenmesi. DPUJSS, 32, 255-274
  • Fraenkel, J.R. & Wallen, N.E. (1990). How to design and evaluate research in education. McGraw- Hill Publishing Company.
  • Karasar, N. (2002). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel ,Yayın, Ankara.
  • Keller, B., Wasburn-Moss, J., and Hart, E. (2002). Improving students’ spatial visualization skills and teachers’ pedagogical content knowledge by using on-line curriculum-embedded applets. http://illuminations.nctm.org/downloads/IsoPaperV4.doc (NCTM wesitesi) erişim tarihi: Ocak 07, 2013.
  • Mayberry, J. W. (1983). The van Hiele levels of geometric thought in undergraduate preservice teachers. Journal for Research in Mathematics Education. 14, 58 – 69.
  • MEB (2009). İlköğretim matematik dersi (1-5.sınıflar) öğretim programı. Ankara Devlet Kitapları Basımevi.
  • NCTM (1989). Curriculum and Evaluation Standards for School Mathematics. Reston, Va.: NCTM.
  • Roberts, S. K. (1995). A study of the relationship between demographic variables and Van Hiele level of thinking for preservice elementary school teachers. Unpublished Doctoral Dissertati- on. Wayne State University.
  • Umay, A. Duatepe, A. ve Akkuş-Çıkla, O. (2005). XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Pamuk- kale Üniversitesi Eğitim Fakültesi 28–30 Eylül 456-458.
  • Van der Sandt, S. ve Nieuwoudt, H. D. (2003). Grade 7 teachers’ and prospective teachers’ content knowledge of geometry. South African Journal of Education, 23(3), 199-205.
  • Yolcu, B. ve Kurtuluş, A. 6. Sınıf Öğrencilerinin Uzamsal Görselleştirme Yeteneklerini Geliştirme Üzerine bir Çalışma. Elementary Education Online, 9(1), 256-274, 2010.
  • Yurt, E. ve Sünbül, A. M. (2011). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Uzamsal Yeteneklerinin İncelen- mesi (Selçuk Üniversitesi A. K. Eğitim Fakültesi Örneği). Procedings of 2. International Confe- rence on New Trends in Education and Their Implications. 927- 934 Siyasal Kitabevi, Ankara.

INVESTIGATION OF PRESERVICE ELEMENTARYTEACHERS’ ABILITIES ON DRAWING GEOMETRIC CONSTRUCTION

Yıl 2013, Cilt: 21 Sayı: 3, 827 - 840, 15.07.2016

Öz

The aim of this study is to investigate preservice elementary teachers’ abilities on drawing geometric construction. For this purpose data of the study was obtained from 140 elementary preservice teachers by stratified sampling to represent all geographical region of Turkey. Participants were asked to draw geometric construction of 5 and 6 cubes on a given isometric paper. Their drawings were examined and it was determined to what extent they are successful in drawing. According to findings, almost one third of the participants drew nothing. Only one fourth of the participants drew the construction correctly. Amongst the correct drawings only five of them were more complicated than drawing construction with just one column or a row.

Kaynakça

  • Clements, D. and Battista, M. (1992). Geometry and spatial reasoning. In D. A. Grouws (Ed.), Hand- book of research on mathematics teaching and learning pp. 420-464, Toronto: Macmillan.
  • Cunningham, F. ve Roberts, A. (2010). Reducing the mismatch of geometry concept definitions and concept images held by pre-service teachers. IUMPS The Journal, 1, 1-17.
  • Çetin, Ö. F. ve Dane, A. (2004). Sınıf öğretmenliği III. sınıf öğrencilerinin geometrik bilgilere erişi düzeyleri üzerine, Kastamonu Eğitim Dergisi, 12(2), 427–436.
  • Duatepe, A. (2000). “An investigation of the relationship between van Hiele geometric level of thinking and demographic variables for pre-service elementary school teachers. Unpublished Masters Thesis, Ankara, Orta Doğu Teknik Üniversitesi.
  • Doğan Temür, Ö. ve Tertemiz, N. (2012) sınıf İlköğretim Birinci Kademe Öğretmenlerinin Geo- metri Öğretimine İlişkin Sınıf içi Uygulamalarının van Hiele Seviyelerine göre İrdelenmesi. DPUJSS, 32, 255-274
  • Fraenkel, J.R. & Wallen, N.E. (1990). How to design and evaluate research in education. McGraw- Hill Publishing Company.
  • Karasar, N. (2002). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel ,Yayın, Ankara.
  • Keller, B., Wasburn-Moss, J., and Hart, E. (2002). Improving students’ spatial visualization skills and teachers’ pedagogical content knowledge by using on-line curriculum-embedded applets. http://illuminations.nctm.org/downloads/IsoPaperV4.doc (NCTM wesitesi) erişim tarihi: Ocak 07, 2013.
  • Mayberry, J. W. (1983). The van Hiele levels of geometric thought in undergraduate preservice teachers. Journal for Research in Mathematics Education. 14, 58 – 69.
  • MEB (2009). İlköğretim matematik dersi (1-5.sınıflar) öğretim programı. Ankara Devlet Kitapları Basımevi.
  • NCTM (1989). Curriculum and Evaluation Standards for School Mathematics. Reston, Va.: NCTM.
  • Roberts, S. K. (1995). A study of the relationship between demographic variables and Van Hiele level of thinking for preservice elementary school teachers. Unpublished Doctoral Dissertati- on. Wayne State University.
  • Umay, A. Duatepe, A. ve Akkuş-Çıkla, O. (2005). XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Pamuk- kale Üniversitesi Eğitim Fakültesi 28–30 Eylül 456-458.
  • Van der Sandt, S. ve Nieuwoudt, H. D. (2003). Grade 7 teachers’ and prospective teachers’ content knowledge of geometry. South African Journal of Education, 23(3), 199-205.
  • Yolcu, B. ve Kurtuluş, A. 6. Sınıf Öğrencilerinin Uzamsal Görselleştirme Yeteneklerini Geliştirme Üzerine bir Çalışma. Elementary Education Online, 9(1), 256-274, 2010.
  • Yurt, E. ve Sünbül, A. M. (2011). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Uzamsal Yeteneklerinin İncelen- mesi (Selçuk Üniversitesi A. K. Eğitim Fakültesi Örneği). Procedings of 2. International Confe- rence on New Trends in Education and Their Implications. 927- 934 Siyasal Kitabevi, Ankara.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA43PV49BH
Bölüm Derleme Makale
Yazarlar

Asuman Duatepe Paksu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Temmuz 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 21 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Duatepe Paksu, A. (2016). INVESTIGATION OF PRESERVICE ELEMENTARYTEACHERS’ ABILITIES ON DRAWING GEOMETRIC CONSTRUCTION. Kastamonu Education Journal, 21(3), 827-840.

10037