Problem Durumu: Bu çalışmanın amacı, Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesinin çeşitli bölümlerinde öğrenim gören öğretmen adaylarının ailelerinin sosyo-ekonomik yapıları, sahip oldukları aile tipleri ve aile tutumları ile problem çözme becerileri arasındaki ilişkiyi araştırmaktır.Yöntem: Bu amaç doğrultusunda 233 öğretmen adayına Kişisel Bilgi Formu ve Problem Çözme Envanteri uygulanmıştır. Betimsel analiz yönteminin uygulandığı araştırmada veriler SPSS 11.5 programında analiz edilmiştir. Öğrencilere cinsiyet, aile yapıları, aile tutum ve davranışları ve ekonomik seviyelerini betimleyen sorular sorulmuş, ailelerinin yapısı, tutum ve davranışları ve sosyo-ekonomik durumları ile problem çözme becerileri arasındaki ilişki ortaya konulmuştur.Bulgular: Araştırma sonucunda öğretmen adaylarının problem çözme becerileri ile sosyo-ekonomik yapıları, aile tipi, aile tutumları arasında anlamlı bir farklılık bulunamamıştır.Sonuç ve Öneriler: Öğretmen adaylarının aileleri ve sosyo-ekonomik durumları ne olursa olsun eğitimden yaralanma, meslek sahibi olma gibi gelecekle ilgili tasarımlarını gerçekleştirmekte engel teşkil etmemektedir.
Öğretmen adayları Sosyo-ekonomik yapı aile tipleri aile tutumları problem çözme becerisi
State of the Problem: This study aims to investigate the correlation between pre-service teachers’ family types, socio-economic states of families, family attitudes who attend various departments in Mersin University and their problem solving skills.Method: For this aim, “Personal Information Form” and “Problem Solving Inventory” were applied to 233 pre-service teachers. Data were analyzed through descriptive analysis, and SPSS 11.5 program was used in this study. The students are asked questions about their sex, family states (education and profession status of parents), family attitudes and behaviours and economic status and as a result of obtained data, the correlation between structures, attitudes and behaviours and socio-economic states of families and their problem solving skills were revealed.Results: As a result of the study, there is no significant difference found between the problem solving skills of pre-service teachers and their socio-economic states, family types, and family attitudes.Conclusion and Further Research: Pre-service teachers’ families and their soco-economic states do not affect their future plans such as getting education, and having a profession.
Pre-service teacher Socio-economic Status Family Type Family Attitudes Problem Solving Skill
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Diğer ID | JA43SB68NN |
Bölüm | Derleme Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Temmuz 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 21 Sayı: 3 |