BibTex RIS Kaynak Göster

MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE AKILLI TAHTA KULLANIMININ BAŞARIYA VE MATEMATİĞE KARŞI TUTUMA ETKİSİ

Yıl 2013, Cilt: 21 Sayı: 3, 919 - 930, 15.07.2016

Öz

Bilişim teknolojisi ürünleri matematik eğitiminde önemli bir araç olarak kullanılmaktadır. Bu deneysel çalışmada, Erzurum Meslek Yüksekokulunda bilişim teknolojisi ürünlerinden akıllı tahtanın matematik öğretiminde kullanımının, öğrencilerin akademik başarılarına ve matematiğe karşı tutumlarına etkisi araştırılmıştır. Yöntem: Araştırmada kontrol gruplu ön test-son test deneysel desen kullanılmıştır. Bulgular: Araştırmadan elde edilen bulgular, matematik dersinde akıllı tahta kullanımının matematik dersindeki başarıyı ve matematik dersine karşı tutumu artırdığını göstermektedir.

Kaynakça

  • Akçayır, M. (2011). Akıllı tahta kullanılarak işlenen matematik dersinin sınıf öğretmenliği bi- rinci sınıf öğrencilerinin başarı, tutum ve motivasyonlarına etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, , Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Altınçelik, B.(2009).İlköğretim düzeyinde öğrenmede kalıcılığı ve motivasyonu sağlaması yönünden akıllı tahtaya ilişkin öğretmen görüşleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, , Sakarya Üniversitesi, Sakarya.
  • Beeland W.D. Jr (2002) Student engagement, visual learning and technology: can interactive whiteboards help? Annual Conference of the Association of Information Technology for Teaching Education, Trinity College,Dublin.
  • Cantoral, R. & Farfan, R. (2003). Mathematics education: A vision of its evolution. Educational Studies in Mathematics, 53, 255-270.
  • Cogill, J. (2003) The use of interactive whiteboards in the primary school: effects on peda- gogy. Research bursary reports (Coventry, BECTA).
  • Davison, I. & Pratt, D. (2003) An investigation into the visual and kinaesthetic affordances of interactive whiteboards. Research bursary reports (Coventry, BECTA).
  • Duatepe, A. Ve Çilesiz, Ş. (1999). Matematik tutum ölçeği geliştirilmesi. Hacettepe Üniversi- tesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16-17, 45-52.
  • Dubinsky, E. & Leron, U. (1994). Learning abstract algebra with ISETL. New York: Sprin- ger-Verlag.
  • Ekici, F. (2008). Akıllı tahta kullanımının ilköğretim öğrencilerinin matematik başarılarına etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, , Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Erduran A. ve Tataroğlu, B. (2009). Eğitimde Akıllı Tahta Kullanımına İlişkin Fen ve Ma- tematik Öğretmenlerinin Görüşlerinin Karşılaştırılması. 9 th International Educational Technology Conference (IETC2009), Ankara, Turkey.
  • Ersoy, Y.(2005). Üniversite-Okul İşbirliği Modeli – I: Teknoloji Destekli/Yardımlı Matematik Öğretimi. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 18: 160-171.
  • Geer, R. & Barnes, A. (2007). Cognitive concomitants of ınteractive whiteboard use and their relevance to developing effective research methodologies. International Educational Jo- urnal, 8(2), 92-102.
  • Glover, D., Miller, D., Averis, D. & Door, V. The evolution of an effective pedagogy for teac- hers using the interactive whiteboard in mathematics and modern languages: an empirical analysis from the secondary sector. Learning, Media and Technology, 32(1), 5 -20.
  • İnce, M. (2008). Students’ learning of quadratic equations through use of ınteractive white- board and graphing software. Unpublished doctoral dissertation, Middle East Technical University, Ankara.
  • Karasar, N. (2010). Bilimsel Araştırma Yöntemi (21. Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kennewell, S. & Beauchamp, G. (2007). The features of ınteractive whiteboards and their ınfluence on learning. Learning, Media and Technology, 32(3), 227-241.
  • Levy, P. (2002). Interactive Whiteboards in learning and teaching in two sheffield schools: a developmental study. http://dis.shef.ac.uk/eirg/projects/wboards.htm, 12.04.2012
  • McCarty, C. (2009). Constructivism in mathematics. In A. Irvine (Eds.), Philosophy of Mat- hematics (pp. 311-343). Burlington: North Holland Publishing.
  • Robison, S. (2000) Math classes for the 21st century, Media and Methods, 36(4), 10–11.
  • Sevindik, T. (2006). Akıllı sınıfların yükseköğretim öğrencilerinin akademik başarı ve tutum- larına etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Fırat Üniversitesi, Elazığ.
  • Smith, H. J., Higgins, S., Wall, K. & Miller, J. (2005). Interactive Whiteboards: boon or band- wagon? a critical review of the literature. Journal of Computer Assisted Learning, 21, 91-101.
  • Szabo, A. & Hastings, N. (2000). Using IT in the undergraduate classroom: should we replace the blackboard with powerpoint? Computers & Education, 35, 175-187.
  • Tataroğlu, B. (2009). Matematik öğretiminde akıllı tahta kullanımının 10. sınıf öğrencilerinin akademik başarıları, matematik dersine karşı tutumları ve öz-yeterlik düzeylerine etkileri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Tezer, M. ve Deniz, K. (2009). Matematik dersinde interaktif tahta kullanarak yapılan denk- lem çözümünün öğrenme üzerindeki etkisi. 9 th International Educational Technology Conference (IETC2009), Ankara, Turkey.
  • Thompson, J. & Flecknoe, M. (2003). Raising attainment with an ınteractive whiteboard ın key stage 2. Management in Education, 17(3), 29-33.
  • Ünder, H. (2010). Yapılandırmacılığın epistemolojik savlarının türkiye’de ilköğretim fen ve teknoloji dersi programlarında tezahürleri. Eğitim ve Bilim, 35(158), 200-214.

THE EFFECT OF USING INTERACTIVE WHITEBOARD IN MATHEMATICS INSTRUCTION ON ACHIEVEMENT AND ATTITUDES TOWARD MATHEMATICS

Yıl 2013, Cilt: 21 Sayı: 3, 919 - 930, 15.07.2016

Öz

Information technology (IT) products are used as an important tool in mathematics education. In this study, it was examined the effects of using IT products, namely interactive whiteboard (IWB), on students’ academic achievements of mathematics and on their attitudes toward mathematics in Erzurum Vocational School. In the study, pretest-posttest experimental design with control group was used. Results of the study showed that use of interactive whiteboard significantly enhances students’ achievement and attitude.

Kaynakça

  • Akçayır, M. (2011). Akıllı tahta kullanılarak işlenen matematik dersinin sınıf öğretmenliği bi- rinci sınıf öğrencilerinin başarı, tutum ve motivasyonlarına etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, , Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Altınçelik, B.(2009).İlköğretim düzeyinde öğrenmede kalıcılığı ve motivasyonu sağlaması yönünden akıllı tahtaya ilişkin öğretmen görüşleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, , Sakarya Üniversitesi, Sakarya.
  • Beeland W.D. Jr (2002) Student engagement, visual learning and technology: can interactive whiteboards help? Annual Conference of the Association of Information Technology for Teaching Education, Trinity College,Dublin.
  • Cantoral, R. & Farfan, R. (2003). Mathematics education: A vision of its evolution. Educational Studies in Mathematics, 53, 255-270.
  • Cogill, J. (2003) The use of interactive whiteboards in the primary school: effects on peda- gogy. Research bursary reports (Coventry, BECTA).
  • Davison, I. & Pratt, D. (2003) An investigation into the visual and kinaesthetic affordances of interactive whiteboards. Research bursary reports (Coventry, BECTA).
  • Duatepe, A. Ve Çilesiz, Ş. (1999). Matematik tutum ölçeği geliştirilmesi. Hacettepe Üniversi- tesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16-17, 45-52.
  • Dubinsky, E. & Leron, U. (1994). Learning abstract algebra with ISETL. New York: Sprin- ger-Verlag.
  • Ekici, F. (2008). Akıllı tahta kullanımının ilköğretim öğrencilerinin matematik başarılarına etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, , Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Erduran A. ve Tataroğlu, B. (2009). Eğitimde Akıllı Tahta Kullanımına İlişkin Fen ve Ma- tematik Öğretmenlerinin Görüşlerinin Karşılaştırılması. 9 th International Educational Technology Conference (IETC2009), Ankara, Turkey.
  • Ersoy, Y.(2005). Üniversite-Okul İşbirliği Modeli – I: Teknoloji Destekli/Yardımlı Matematik Öğretimi. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 18: 160-171.
  • Geer, R. & Barnes, A. (2007). Cognitive concomitants of ınteractive whiteboard use and their relevance to developing effective research methodologies. International Educational Jo- urnal, 8(2), 92-102.
  • Glover, D., Miller, D., Averis, D. & Door, V. The evolution of an effective pedagogy for teac- hers using the interactive whiteboard in mathematics and modern languages: an empirical analysis from the secondary sector. Learning, Media and Technology, 32(1), 5 -20.
  • İnce, M. (2008). Students’ learning of quadratic equations through use of ınteractive white- board and graphing software. Unpublished doctoral dissertation, Middle East Technical University, Ankara.
  • Karasar, N. (2010). Bilimsel Araştırma Yöntemi (21. Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kennewell, S. & Beauchamp, G. (2007). The features of ınteractive whiteboards and their ınfluence on learning. Learning, Media and Technology, 32(3), 227-241.
  • Levy, P. (2002). Interactive Whiteboards in learning and teaching in two sheffield schools: a developmental study. http://dis.shef.ac.uk/eirg/projects/wboards.htm, 12.04.2012
  • McCarty, C. (2009). Constructivism in mathematics. In A. Irvine (Eds.), Philosophy of Mat- hematics (pp. 311-343). Burlington: North Holland Publishing.
  • Robison, S. (2000) Math classes for the 21st century, Media and Methods, 36(4), 10–11.
  • Sevindik, T. (2006). Akıllı sınıfların yükseköğretim öğrencilerinin akademik başarı ve tutum- larına etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Fırat Üniversitesi, Elazığ.
  • Smith, H. J., Higgins, S., Wall, K. & Miller, J. (2005). Interactive Whiteboards: boon or band- wagon? a critical review of the literature. Journal of Computer Assisted Learning, 21, 91-101.
  • Szabo, A. & Hastings, N. (2000). Using IT in the undergraduate classroom: should we replace the blackboard with powerpoint? Computers & Education, 35, 175-187.
  • Tataroğlu, B. (2009). Matematik öğretiminde akıllı tahta kullanımının 10. sınıf öğrencilerinin akademik başarıları, matematik dersine karşı tutumları ve öz-yeterlik düzeylerine etkileri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Tezer, M. ve Deniz, K. (2009). Matematik dersinde interaktif tahta kullanarak yapılan denk- lem çözümünün öğrenme üzerindeki etkisi. 9 th International Educational Technology Conference (IETC2009), Ankara, Turkey.
  • Thompson, J. & Flecknoe, M. (2003). Raising attainment with an ınteractive whiteboard ın key stage 2. Management in Education, 17(3), 29-33.
  • Ünder, H. (2010). Yapılandırmacılığın epistemolojik savlarının türkiye’de ilköğretim fen ve teknoloji dersi programlarında tezahürleri. Eğitim ve Bilim, 35(158), 200-214.
Toplam 26 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA43RD49ST
Bölüm Derleme Makale
Yazarlar

Serpil Yorgancı Bu kişi benim

Ömer Terzioğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Temmuz 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 21 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Yorgancı, S., & Terzioğlu, Ö. (2016). THE EFFECT OF USING INTERACTIVE WHITEBOARD IN MATHEMATICS INSTRUCTION ON ACHIEVEMENT AND ATTITUDES TOWARD MATHEMATICS. Kastamonu Education Journal, 21(3), 919-930.