Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENİ ADAYLARININ MESLEKİ BEKLENTİLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ : Ç.Ü. EĞİTİM FAKÜLTESİ, BİLG. VE ÖĞRT. TEKN. EĞİTİMİ BÖLÜMÜ ÖRNEĞİ

Yıl 2013, Cilt: 21 Sayı: 3, 1089 - 1104, 15.07.2016

Öz

Bu araştırmanın temel amacı; Üniversitelerin, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümlerinde öğrenim gören Bilişim Teknolojileri Öğretmeni adaylarının mesleki beklentilerini belirlemek ve bu durumu yaş, sınıf, cinsiyet ve akademik başarı gibi değişkenler açısından incelemektir. Bu temel amaca ulaşabilmek için, “uygun örneklem” tekniğiyle belirlenen sözü edilen bölümde öğrenim görmekte olan 171 lisans öğrencisine, Erdoğan (2008) tarafından geliştirilen “Mesleki Beklenti Formu” anketi uygulanmıştır. Verilerin analizinde Ki-Kare (χ2) tekniği uygulanmıştır. Yapılan analizler sonucunda öğrencilerinin mesleki beklentilerinin cinsiyetlerine, öğrenim görmekte oldukları sınıf düzeyine ve daha önceki akademik başarılarına bağlı olarak değiştiği belirlenmiştir.

Kaynakça

  • 1Albion, P. (2000). Preliminary İnvestigation Of Someİnfluences On StudentTeachers’ Self Ef- ficacyForTeachingWithComputers. AACE, 76(4), 569-582.
  • Akkoyunlu, B.,Kurbanoğlu, S. (2003). Öğretmen Adaylarının Bilgi Okuryazarlığı ve Bilgisa- yar Öz-Yeterlik Algıları Üzerine Bir Çalışma. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, 1-10. http://193.140.216.63/200324BUKET%20AKKOYUNLU.pdf, 21 Temmuz-2008.
  • Bitter, G.G.,Pierson, M.E., (2005). Using Technology in theClassroom, Sixth Edition, Pearso- nEducationInc. Boston, USA.
  • Erdoğan, Y. (2008).Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Öğrencilerinin Mes- leki Beklentilerinin İncelenmesi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 27, 135-144.
  • Forcier, R.C.,Descy, D.E.(2002). TheComputer as an EducationalTool, Productivity and Prob- lem Solving, UpperSaddleRiver, NJ.
  • İpek, İ.(2001). Bilgisayarlarla Öğretim, Tasarım-Geliştirme ve Yöntemleri. Tıp Teknik Kitap- çılık Ltd, Şti. Ankara.
  • Kurt. B., Sular E. (2011). Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Öğrencilerinin Mesleklerine İlişkin Önyargıları, Eğitim Teknolojileri Araştırmaları Dergisi,2,2.
  • Maddux, C.D.;, Johnson, D.L.,Willis, J.W.( 1996). Educational Computing-Learning withTomorrow’s Technologies, Allyn&Bacon, Boston.
  • Smaldino, S.E.\Russell, J.D.\Heinich, R.\Molenda, M.(2005). InstructionalTechnolgyand Me- dia forLearning,Eight Edition, PearsonEducationInc. UpperSaddleRiver, NJ. USA.
  • Şahin, Y.T.\ Yıldırım, S.(1999). Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Kılavuzu, Anı Yayıncılık, Ankara.
  • Şimşek, A. (1999). Okulların Yeniden Yapılandırılmasına Teknoloji Politikaları Açısından Bir Yaklaşım, Kurgu\Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 16\ 195-202.
  • Okçabal, R.\ Gök, F. (1999). Öğretmen Profili Araştırma Raporu, 75. Yılda Eğitim. İstanbul: Tarih Vakfı Yayınları.
  • Orhan, F.\Kayak, S. (2010). Bilişim Teknolojileri Öğretmenlerinin Görev Yaptıkları Okullar- da Üstlendikleri Sorumlulukların İncelenmesi, I.Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları. Kongresi, http://oc.eab.org.tr/egtconf/pdfkitap/pdf/560.pdf, 2 Mart 2011
  • Roblyer, M.D.;\Edwards, J. (2000). IntegratingEducationalTechnologyintoTeaching, Second Edition, Prentice-HallInc.Columbus, Ohio, USA.
  • Uşun, S. (2004). Bilgisayar Destekli Öğretimin Temelleri, Nobel Yayın-Dağıtım, Ankara.
  • Yüksel, Ö.(1998). Öğrenme ve Öğretme, İkinci Baskı, Pegem, Ankara.
  • Yükseköğretim Kurulu (YÖK). (2007). Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Lisans Programı, http://www.yok.gov.tr/egitim/ogretmen/bilgisayar_ogretim.doc, 31 Ekim 2008.

INVESTIGATION OF PROFESSIONAL EXPECTATIONS OF TEACHER CANDIDATES FROM THE DEPARTMENT OF COMPUTER EDUCATION AND INSTRUCTIONAL TECHNOLOGIES IN TERMS OF DIFFERENT VARIABLES: THE EXAMPLE OF CUKUROVA UNIVERSITY, FACULTY OF EDUCATION, DEPARTMENT OF COMPUTER EDUCATION AND INSTRUCTIONAL TECHNOLOGY

Yıl 2013, Cilt: 21 Sayı: 3, 1089 - 1104, 15.07.2016

Öz

The main purpose of this research is investigating professional expectations of the Informatics Technologies Teacher candidates who attend toCukurovaUniversity, Department of Computer Education and Instructional Technology in terms of different variables. In order to accomplish this purpose, “the professional expectations form” which wss developed by Erdogan (2008) was applied to 171 students who attend to the department and who were selected via convenient sampling technique. In the analysis of data, Chi-square (χ2) test was conducted. As a results of analysis, it was revealed that the professional expectations of the students vary according to their gender, class level and the former academic achievement.

Kaynakça

  • 1Albion, P. (2000). Preliminary İnvestigation Of Someİnfluences On StudentTeachers’ Self Ef- ficacyForTeachingWithComputers. AACE, 76(4), 569-582.
  • Akkoyunlu, B.,Kurbanoğlu, S. (2003). Öğretmen Adaylarının Bilgi Okuryazarlığı ve Bilgisa- yar Öz-Yeterlik Algıları Üzerine Bir Çalışma. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, 1-10. http://193.140.216.63/200324BUKET%20AKKOYUNLU.pdf, 21 Temmuz-2008.
  • Bitter, G.G.,Pierson, M.E., (2005). Using Technology in theClassroom, Sixth Edition, Pearso- nEducationInc. Boston, USA.
  • Erdoğan, Y. (2008).Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Öğrencilerinin Mes- leki Beklentilerinin İncelenmesi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 27, 135-144.
  • Forcier, R.C.,Descy, D.E.(2002). TheComputer as an EducationalTool, Productivity and Prob- lem Solving, UpperSaddleRiver, NJ.
  • İpek, İ.(2001). Bilgisayarlarla Öğretim, Tasarım-Geliştirme ve Yöntemleri. Tıp Teknik Kitap- çılık Ltd, Şti. Ankara.
  • Kurt. B., Sular E. (2011). Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Öğrencilerinin Mesleklerine İlişkin Önyargıları, Eğitim Teknolojileri Araştırmaları Dergisi,2,2.
  • Maddux, C.D.;, Johnson, D.L.,Willis, J.W.( 1996). Educational Computing-Learning withTomorrow’s Technologies, Allyn&Bacon, Boston.
  • Smaldino, S.E.\Russell, J.D.\Heinich, R.\Molenda, M.(2005). InstructionalTechnolgyand Me- dia forLearning,Eight Edition, PearsonEducationInc. UpperSaddleRiver, NJ. USA.
  • Şahin, Y.T.\ Yıldırım, S.(1999). Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Kılavuzu, Anı Yayıncılık, Ankara.
  • Şimşek, A. (1999). Okulların Yeniden Yapılandırılmasına Teknoloji Politikaları Açısından Bir Yaklaşım, Kurgu\Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 16\ 195-202.
  • Okçabal, R.\ Gök, F. (1999). Öğretmen Profili Araştırma Raporu, 75. Yılda Eğitim. İstanbul: Tarih Vakfı Yayınları.
  • Orhan, F.\Kayak, S. (2010). Bilişim Teknolojileri Öğretmenlerinin Görev Yaptıkları Okullar- da Üstlendikleri Sorumlulukların İncelenmesi, I.Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları. Kongresi, http://oc.eab.org.tr/egtconf/pdfkitap/pdf/560.pdf, 2 Mart 2011
  • Roblyer, M.D.;\Edwards, J. (2000). IntegratingEducationalTechnologyintoTeaching, Second Edition, Prentice-HallInc.Columbus, Ohio, USA.
  • Uşun, S. (2004). Bilgisayar Destekli Öğretimin Temelleri, Nobel Yayın-Dağıtım, Ankara.
  • Yüksel, Ö.(1998). Öğrenme ve Öğretme, İkinci Baskı, Pegem, Ankara.
  • Yükseköğretim Kurulu (YÖK). (2007). Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Lisans Programı, http://www.yok.gov.tr/egitim/ogretmen/bilgisayar_ogretim.doc, 31 Ekim 2008.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Diğer ID JA43SB99HV
Bölüm Derleme Makale
Yazarlar

M. Oğuz Kutlu Bu kişi benim

Sinan Schreglmann Bu kişi benim

Necdet Arı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Temmuz 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 21 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Kutlu, M. O., Schreglmann, S., & Arı, N. (2016). BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENİ ADAYLARININ MESLEKİ BEKLENTİLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ : Ç.Ü. EĞİTİM FAKÜLTESİ, BİLG. VE ÖĞRT. TEKN. EĞİTİMİ BÖLÜMÜ ÖRNEĞİ. Kastamonu Eğitim Dergisi, 21(3), 1089-1104.