Bu çalışmanın amacı, Türk tarih öğretmenlerinin eğitici eğlence hakkındaki görüşlerini ortaya koymaktır. Araştırma Trabzon’da yürütülmüş olup, veriler yarı-yapılandırılmış mülakatlar yoluyla elde edilmiştir. Veriler Doğu Karadeniz Bölgesi’nin en büyük şehri olan Trabzon merkezde alt yapısı iyi olan okullarda görev yapan ve deneyim sahibi 10 tarih öğretmeniyle gerçekleştirilen mülakatlar aracılığıyla elde edilmiştir. Araştırmaya katılan tarih öğretmenleri amaçlı örneklem yoluyla seçilmiştir. Çalışmadan elde edilen verilere dayalı olarak Türk tarih öğretmenlerinin eğitici eğlenceler konusunda eğitim almadıkları ve bunun yanında yeterli bilgi ve becerilerinin olmadığı anlaşılmaktadır.
Eğitici eğlence Türkiye’de Tarih Öğretimi Türk Tarih Öğretmenleri
The purpose of this research is to elicit the views of Turkish history teachers about edutainment in history lessons. The research was carried out in Trabzon, and data was secured through semi-structured interviews. Ten history teachers teaching at well-established high schools in the center of Trabzon the largest city in the East Black Sea region, were interviewed. These teachers were chosen through purposive sampling. The data derived from the study would seem to suggest that the history teachers who participated in the study did not have adequate education, knowledge or skills enabling them to carry out activities based on edutainment.
Edutainment History Education in Turkey Turkish History Teacher
Diğer ID | JA42MY72CP |
---|---|
Bölüm | Derleme Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Temmuz 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 24 Sayı: 3 |