Bu araştırmanın amacı, üstün yetenekli öğrencilerin karşılaştıkları matematik problemleri ile ilgili motivasyonel öngörülerini derinlemesine ve detaylı olarak ortaya koymaktır. 10. sınıfa devam eden üç üstün yetenekli öğrenci ile 10 tane problem çözme oturumu gerçekleştirilmiştir. Elde edilen bulgulara göre; öğrenciler, problemlerin zorluk derecesini, daha önceden çözdükleri problemlerde göstermiş oldukları performanslarına, problem tipini sevip sevmemelerine ve sahip oldukları içerik bilgisindeki eksikliklerine göre değerlendirmişleridir. Araştırmada öğrencilerin problemleri doğru çözme konusunda büyük ölçüde kendilerine güvendikleri belirlenmiştir. Ayrıca öğrencilerin çoğunlukla öğrenmeye yönelik hedef yönelimlerinin olduğu görülmüştür. Üstün yetenekli öğrencilerin problemleri değerli bulma gerekçelerini, çoğunlukla ilgililerini çekip çekmemesine ve problemi önemli bulup bulmamalarına göre ifade etmişlerdir.
Üstün yetenekli öğrenciler Matematiksel problem çözme Öz düzenlemeli öğrenme Motivasyon
The aim of this study is to indicate the gifted students' motivational forethoughts about the mathematical problems with in detail. 10 problem solving sessions were carried out with three 10th grade gifted students. According to the findings, the students evaluated the difficulty of the problems based on previous performances, whether they like the type of problem and lack of their content knowledge. They had self-efficacy about solving correctly. The students had goal orientations mostly towards learning. They mostly expressed their reasons for considering the problem as valuable based on whether the problems caught their attention and whether they considered the problems as significant or not.
Gifted students Mathematical problem solving Self-regulated learning Motivation
Diğer ID | JA42MK38EC |
---|---|
Bölüm | Derleme Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Temmuz 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 24 Sayı: 3 |