Bu araştırmanın amacı, kişiselleştirilebilir öğrenme ortamlarına yönelik geçerli ve
güvenilir bir tutum ölçeği geliştirmektir. Tutum ölçeği geliştirebilmek için ilk olarak madde
havuzu oluşturulmuş ve uzman görüşüne sunulmuştur. Uzman görüşlerine göre son hali verilen
pilot form, altı farklı üniversiteden 481 Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
üçüncü ve dördüncü sınıf öğrencisi ile uygulanmıştır. Yapılan analizlere göre; açımlayıcı
faktör analizi sonucu; KMO değeri .95, Bartlett Sphericity ( =6367.9, .000) sonucu
da anlamlı çıkmıştır. Doğrulayıcı faktör analizi sonucu da elde edilen yapıyı destekler nitelikte
bulunmuştur. Cronbach alpha değeri ise .95 olarak bulunmuştur. Yapılan analizler sonucunda;
tek boyuttan ve 27 maddeden oluşan geçerli ve güvenilir kişiselleştirilebilir öğrenme ortamları
tutum ölçeği geliştirilmiştir.
Kişiselleştirilebilir öğrenme ortamları tutum ölçeği ölçek geliştirme.
The purpose of this study is to develop a valid and reliable attitude scale towards
personalized learning in education. To develop an attitude scale, firstly, the item pool has been
formed and presented to the experts opinion. The final form was prepared according to the
expert opinion, the test form has been conducted on 481 junior and senior students at the
Computer Education and Instructional Technologies Education department from six different
universities. According to the analyses, exploratory factor analysis have resulted in KMO value
.95 and Bartlett Sphericity ( =6367.9, .000). Confirmatory factor analysis result has
also measured up for the acquired form. The value of Cronbach alpha has been calculated as
.95. As a result of the analyses, a valid and reliable personalized learning education attitude
scale that consists of one sized and 27 items have been developed.
Personalized learning environments attitude scale scale development.
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Bölüm | Derleme Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Eylül 2016 |
Kabul Tarihi | 19 Ocak 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 24 Sayı: 4 |