Research aims to analyze supervisors’ views towards whistleblowing according to its
dimensions. The population of the study designed as descriptive survey model consist supervisors
working in Izmir Provincial Directorate of National Education, the sample consists of twelve
supervisors. Semi-structured interview method’s used. Review documents are transferred to
MAXQDA 11 for thematic analyze. Whistleblowing in Supervision Form consist four questions
about internal, external, anonymous and supporter whistleblowing is used for data collection.
It’s found internal whistleblowing channels are more used, Supervisors reveals their names
even if they hide, it’s available through BİMER. Supervisors appreciate their fellows’ expertise
and support for testifying the wrongdoing.
Araştırma denetmenlerin, bilgi uçurmaya yönelik görüşlerinin bilgi uçurma boyutlarına
göre incelenmesini amaçlamaktadır. Betimsel tarama modelindeki çalışmanın evrenini İzmir İl
MEB’de görev yapan eğitim denetmenleri, örneklemini ise burada görev yapan 12 denetmen
oluşturmaktadır. Yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Görüşme notları tematik
analiz için MAXQDA 11 programına aktarılmıştır. Verileri toplamak için içsel, dışsal, gizli ve
destekli bilgi uçurma ile ilgili 4 sorudan oluşan Denetimde Bilgi Uçurma Formu kullanılmıştır.
Araştırma sonucunda içsel bilgi uçurma kanallarının daha fazla tercih edildiği görülmüştür.
Denetmenlerin bilgi uçurmada isimlerini gizlemedikleri, gizleseler bile BİMER aracılığıyla
bilgilere ulaşılabildiği saptanmıştır. Denetmenlerin meslektaşlarının uzmanlık bilgisini ve suça
tanıklık boyutunda katkılarını gerekli buldukları görülmüştür.
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Bölüm | Derleme Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Eylül 2016 |
Kabul Tarihi | 8 Ocak 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 24 Sayı: 4 |