The aim of this study is to investigate the effect of 5E model enriched with conceptual change
pedagogies on students’ conceptual change relate to astronomy subjects. A quasi-experimental
research method was used in this study. The sample of this study is composed 72 grade 7 students
at Trabzon Mimar Sinan Primary school. Two-tier open ended test question, semi structured
interviews and students’ drawings were used in data collection process. Mann-Whitney U-test was
used comparisons between groups. Semi structured interviews were conducted with 12 students
also these students drawings investigated in depth for conceptual change in experiment group. At
the end of the study; it was found out that 5E model enriched with conceptual change pedagogy
had meaningful effect on students’ conceptual change (U = 212,5, p<.05) in experiment group
compared with the control group relate to astronomy subjects.
Bu çalışmanın amacı; kavramsal değişim pedagojileri ile zenginleştirilmiş 5E modeline
uygun hazırlanan rehber materyallerin öğrencilerin bazı astronomi konuları ile ilgili kavramsal
değişimleri üzerine olan etkisini araştırmaktır. Çalışmada yarı deneysel araştırma yöntemi
kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 72 ilköğretim 7. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır.
Çalışmada veri toplama aracı olarak; iki aşamalı kavramsal anlama testi, mülakat soruları
ve öğrenci çizimlerinden yararlanılmıştır. Deney ve kontrol grubunda yer alan öğrencilerin
kavramsal anlama testinden elde ettikleri puanların karşılaştırılması Mann-Whitney U testi
kullanılarak yapılmıştır. Yarı yapılandırılmış mülakatlar 12 öğrenci ile birlikte gerçekleştirilmiş,
mülakata katılan öğrencilerden ayrıca çizim yapmaları istenmiştir. Araştırma sonucunda;
deney grubunda 5E modeli kapsamında geliştirilen rehber materyallerin öğrenci kavramsal
değişimini gerçekleştirmede mevcut öğretim yöntemleri ile kıyaslandığında anlamlı ölçüde (U
= 212,5, p<.05) etkili olduğu tespit edilmiştir.
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Bölüm | Derleme Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Eylül 2016 |
Kabul Tarihi | 13 Kasım 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 24 Sayı: 4 |