Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Self-Confidence Levels of the Youth Camp Female Leader Candidates

Yıl 2017, Cilt: 25 Sayı: 1, 315 - 328, 15.01.2017

Öz

The aim of the research was to analyse the self-confidence levels of the youth camp female


leader candidates subjected to the training by the Ministry of Youth and Sports [GSB]. The


research was of the screening model, the trial group of the research consisted of 326 Female


Leader Candidates participated in the training “The Youth Camp Leader Candidates” held in


Antalya in 2014 by the GSB. The research data was obtained by “The Self-Confidence Scale”.

In the analysis of data, the SPSS 22.0 program was used, the t-test and the one way variance

(ANOVA) analysis were benefited from among the descriptive and deductive statistics. As a

result of the study; the self-confidence levels were found to be positive in the youth camp female

leader candidates, there was only a significant difference in the female leader candidates’ self-

confidence levels in accordance with the father’s education variable.

Kaynakça

  • Akagündüz, N. (2006). İnsan Yaşamında Özgüven Kavramı , Ümraniye Rehberlik ve Araştır- ma Merkezi Müdürlüğü Yayınları, Sayı:1,İstanbul.
  • Akın, A. (2007). Özgüven ölçeğinin geliştirilmesi ve psikometrik özellikleri. Abant İzzet Bay- sal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(2), 167-176.
  • Aydoğan, S. (2010). İlköğretim 2.kademe öğrencilerinin umut ve benlik saygısı düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Aytan, G. K. (2013). Kadınların Spora Olan İlgilerinin İncelenmesi. Kastamonu Eğitim Der- gisi, 21(2),776-790.
  • Başoğlu, S. T. (2007). Sınav Kaygısı ile Özgüven Arasındaki İlişkinin Erinlik Döneminde İn- celenmesi, Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Bisgin, H., Ustun U.D. (2013). Analysis of Elite Male Wrestlers’ Social Comparison Levels According to Socio-Demographic Backgrounds, Turkish Journal of Sport and Exercise, 15(3), 60-63.
  • Broadhurst R. (2001).Managing Environments For Leisure And Recreation, London,
  • Cüceloğlu, D. (2000).İyi Düşün Doğru Karar Ver. İstanbul, Sistem Yayıncılık.
  • Demirel, M. (2013). Investigating Guilt and Shame Situations of Secondary School Students According to Participation in Sport Activities and Different Variables. International Jour- nal of Academic Research Part B, 5(2),259-263.
  • Dilek H., (2007) Farklı Eğitim Programlarına Devam Eden Lise II. Sınıf Öğrencilerinin Ben- lik Saygısı İle Anne-Babalarının Benlik Saygısı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi, Gazi üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Anabilim Dalı, Ankara.
  • Ekinci, H. (2013). Müzik Öğretmeni Adaylarının Solo Sahne Performansına İlişkin Özgüven Algılarının Bazı Değişkenler Bakımından İncelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 2(2),52-64.
  • Er, G., Çamlıyer, H., Çamlıyer, H., Çobanoğlu G., Er, N. (1999). Çocuk ve Ergenlerde Spor Etkinliklerinin Davranış ve Sosyal Gelişim Üzerine Etkileri, Beden Eğitimi ve Spor Bi- limleri Dergisi, 3(3), 29-38.
  • Esentaş, M. (2015). Gençlik kampı uygulamalarına katılan kız öğrencilerde öz-farkındalık ve liderlik becerilerinin gelişimi; Doğa kampı örneği. Yayımlanmamış doktora tezi. Celal Bayar Üniversitesi Sağlık bilimleri Enstitüsü, Manisa.
  • Feltz, D. L. (1988). Self Confidence And Sport Performance, Exercise And Sports Science Reviews, 16, 423-458.
  • Gençlik ve Spor Bakanlığı, Gençlik Kampları. http://genclikkamplari.gsb.gov.tr/Modul/GenclikKamplari.aspx (2015, 20Ekim).
  • Gençlik ve Spor Bakanlığı, Gençlik Kampları. www.genclikkampları.gsb.gov.tr. (2014, 24 Mart)
  • Güner, B. (2015). Kadınların spor ve serbest zaman etkinliklerine katılım sorunlarının değer- lendirilmesi. Uluslararası Spor Bilimleri Dergisi / 1(1):22-29.
  • Gökçe, B. (1984). Orta Öğretim Gençliğinin Beklenti ve Sorunları. Ankara: MEB Yayınları.
  • Göknar, Ö. (2010). Özgüven Kazanmak. (2. Baskı) Ankara: Arkadaş Yayınevi.
  • Hambly, K. (2003). Özgüven, Çev., Barış Bıçakçı, (5. Basım). İstanbul: Alfa Yayınları.
  • Kasatura, İ.(1998). Kişilik ve Özgüven, İstanbul, Evrim Yayınevi.
  • Kernis M.H. (2003). Toward a Conceptualization Of Optimal Self-Esteem. Psychological ın- quiry 14,1-26
  • Kugle, C. L. Clements, R. O. Powell, P. M. (1983). Level And Stability Of Self-Esteem İn Relation To Academic Behavior Of Second Graders. Journal of Personality and Social Psychology. 44(1), 201-207.
  • Mağden, D., Aksoy, A. (1993). Anne ve Babaların Çocuklarına Karşı Tutumlarını Etkileyen Etmenler, Eğitim ve Bilim, Ankara.
  • Özdemir S, Karaküçük S, Gümüş M, Kıran S. (2006). Türkiye Taş Kömürü Kurumu Genel Müdürlüğü’nde Çalışan Yeraltı İşçilerinin Boş Zamanlarını Değerlendirme Alışkanlıkla- rının Belirlenmesi, 9. Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi, Bildiri Kitabı, Muğla.
  • Pervin L. A., John, O.P. (2001). Theory And Research, Eighth Edition, USA, John Wiley & Sons Inc, 2001.
  • Slutzky, C.B. Simpkins, S.A. (2009). The Link Between Children’s Sport Participation and Sws Self-Esteem: Exploring The Mediating Role of Sport Self-Concept, Psychology of Sport and Exercise, 10: 381–389.
  • Taşgit, M.S. (2012). Üniversite öğrencilerinin benlik saygısı ve karar verme düzeylerinin in- celenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Karamanoğlu Mehmet Bey Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Ana Bilim Dalı Karaman.
  • Tezcan, M. (1993). Boş Zamanlar Sosyolojisi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları.
  • United Nations (2007). Division for the Advancement of Women Department of Economic and Social Affairs, “Women 2000 and Beyond: Women, gender equality and sport”, Pub- lished to Promote The Goals of The Beijing Declaration and The Platform for Action, Erişim: www.nisb.nl/etalage/marian-ter-haar/women-2000-report. pdf
  • Yetim A. (2005). Sosyoloji ve Spor. İstanbul: Yaylacık Matbaası.
  • Zincirkıran, Z. (2008). Okul Öncesi Eğitim Kurumlarına Devam Eden Altı Yaş Grubu Ço- cuklarının Benlik Kavramının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Maltepe Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Zorba, E. (2012). Herkes İçin Yaşam Boyu Spor, Neyir Yayınları, Ankara.

Gençlik Kampı Kadın Lider Adaylarının Özgüven Düzeyleri

Yıl 2017, Cilt: 25 Sayı: 1, 315 - 328, 15.01.2017

Öz

Bu araştırmanın amacı; Gençlik ve Spor Bakanlığı [GSB] tarafından eğitime alınan gençlik kampı kadın lider adaylarının özgüven düzeylerinin incelenmesidir. Araştırma tarama modelinde olup araştırmanın çalışma grubunu GSB’nın 2014 yılında Antalya’da düzenlediği “Gençlik Kampı Lider Adayları” eğitimine katılan 326 Kadın Lider Adayı oluşturmaktadır. Araştırmada veriler “Özgüven Ölçeği” elde edilmiştir.  Verilerin analizinde SPSS 22.0 programı kullanılmış, tanımlayıcı ve çıkarımsal istatistik kapsamında t testi ve tek yönlü varyans (ANOVA) analizlerinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda; gençlik kampı kadın lider adaylarının özgüven düzeylerinin olumlu çıktığı görülmüş, kadın lider adaylarının sadece baba eğitim değişkeni ile özgüven düzeyleri arasında anlamlı bir farklılık olduğu tespit edilmiştir.


Kaynakça

  • Akagündüz, N. (2006). İnsan Yaşamında Özgüven Kavramı , Ümraniye Rehberlik ve Araştır- ma Merkezi Müdürlüğü Yayınları, Sayı:1,İstanbul.
  • Akın, A. (2007). Özgüven ölçeğinin geliştirilmesi ve psikometrik özellikleri. Abant İzzet Bay- sal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(2), 167-176.
  • Aydoğan, S. (2010). İlköğretim 2.kademe öğrencilerinin umut ve benlik saygısı düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Aytan, G. K. (2013). Kadınların Spora Olan İlgilerinin İncelenmesi. Kastamonu Eğitim Der- gisi, 21(2),776-790.
  • Başoğlu, S. T. (2007). Sınav Kaygısı ile Özgüven Arasındaki İlişkinin Erinlik Döneminde İn- celenmesi, Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Bisgin, H., Ustun U.D. (2013). Analysis of Elite Male Wrestlers’ Social Comparison Levels According to Socio-Demographic Backgrounds, Turkish Journal of Sport and Exercise, 15(3), 60-63.
  • Broadhurst R. (2001).Managing Environments For Leisure And Recreation, London,
  • Cüceloğlu, D. (2000).İyi Düşün Doğru Karar Ver. İstanbul, Sistem Yayıncılık.
  • Demirel, M. (2013). Investigating Guilt and Shame Situations of Secondary School Students According to Participation in Sport Activities and Different Variables. International Jour- nal of Academic Research Part B, 5(2),259-263.
  • Dilek H., (2007) Farklı Eğitim Programlarına Devam Eden Lise II. Sınıf Öğrencilerinin Ben- lik Saygısı İle Anne-Babalarının Benlik Saygısı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi, Gazi üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Anabilim Dalı, Ankara.
  • Ekinci, H. (2013). Müzik Öğretmeni Adaylarının Solo Sahne Performansına İlişkin Özgüven Algılarının Bazı Değişkenler Bakımından İncelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 2(2),52-64.
  • Er, G., Çamlıyer, H., Çamlıyer, H., Çobanoğlu G., Er, N. (1999). Çocuk ve Ergenlerde Spor Etkinliklerinin Davranış ve Sosyal Gelişim Üzerine Etkileri, Beden Eğitimi ve Spor Bi- limleri Dergisi, 3(3), 29-38.
  • Esentaş, M. (2015). Gençlik kampı uygulamalarına katılan kız öğrencilerde öz-farkındalık ve liderlik becerilerinin gelişimi; Doğa kampı örneği. Yayımlanmamış doktora tezi. Celal Bayar Üniversitesi Sağlık bilimleri Enstitüsü, Manisa.
  • Feltz, D. L. (1988). Self Confidence And Sport Performance, Exercise And Sports Science Reviews, 16, 423-458.
  • Gençlik ve Spor Bakanlığı, Gençlik Kampları. http://genclikkamplari.gsb.gov.tr/Modul/GenclikKamplari.aspx (2015, 20Ekim).
  • Gençlik ve Spor Bakanlığı, Gençlik Kampları. www.genclikkampları.gsb.gov.tr. (2014, 24 Mart)
  • Güner, B. (2015). Kadınların spor ve serbest zaman etkinliklerine katılım sorunlarının değer- lendirilmesi. Uluslararası Spor Bilimleri Dergisi / 1(1):22-29.
  • Gökçe, B. (1984). Orta Öğretim Gençliğinin Beklenti ve Sorunları. Ankara: MEB Yayınları.
  • Göknar, Ö. (2010). Özgüven Kazanmak. (2. Baskı) Ankara: Arkadaş Yayınevi.
  • Hambly, K. (2003). Özgüven, Çev., Barış Bıçakçı, (5. Basım). İstanbul: Alfa Yayınları.
  • Kasatura, İ.(1998). Kişilik ve Özgüven, İstanbul, Evrim Yayınevi.
  • Kernis M.H. (2003). Toward a Conceptualization Of Optimal Self-Esteem. Psychological ın- quiry 14,1-26
  • Kugle, C. L. Clements, R. O. Powell, P. M. (1983). Level And Stability Of Self-Esteem İn Relation To Academic Behavior Of Second Graders. Journal of Personality and Social Psychology. 44(1), 201-207.
  • Mağden, D., Aksoy, A. (1993). Anne ve Babaların Çocuklarına Karşı Tutumlarını Etkileyen Etmenler, Eğitim ve Bilim, Ankara.
  • Özdemir S, Karaküçük S, Gümüş M, Kıran S. (2006). Türkiye Taş Kömürü Kurumu Genel Müdürlüğü’nde Çalışan Yeraltı İşçilerinin Boş Zamanlarını Değerlendirme Alışkanlıkla- rının Belirlenmesi, 9. Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi, Bildiri Kitabı, Muğla.
  • Pervin L. A., John, O.P. (2001). Theory And Research, Eighth Edition, USA, John Wiley & Sons Inc, 2001.
  • Slutzky, C.B. Simpkins, S.A. (2009). The Link Between Children’s Sport Participation and Sws Self-Esteem: Exploring The Mediating Role of Sport Self-Concept, Psychology of Sport and Exercise, 10: 381–389.
  • Taşgit, M.S. (2012). Üniversite öğrencilerinin benlik saygısı ve karar verme düzeylerinin in- celenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Karamanoğlu Mehmet Bey Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Ana Bilim Dalı Karaman.
  • Tezcan, M. (1993). Boş Zamanlar Sosyolojisi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları.
  • United Nations (2007). Division for the Advancement of Women Department of Economic and Social Affairs, “Women 2000 and Beyond: Women, gender equality and sport”, Pub- lished to Promote The Goals of The Beijing Declaration and The Platform for Action, Erişim: www.nisb.nl/etalage/marian-ter-haar/women-2000-report. pdf
  • Yetim A. (2005). Sosyoloji ve Spor. İstanbul: Yaylacık Matbaası.
  • Zincirkıran, Z. (2008). Okul Öncesi Eğitim Kurumlarına Devam Eden Altı Yaş Grubu Ço- cuklarının Benlik Kavramının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Maltepe Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Zorba, E. (2012). Herkes İçin Yaşam Boyu Spor, Neyir Yayınları, Ankara.
Toplam 33 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Derleme Makale
Yazarlar

Melike Esentaş Bu kişi benim

Enes Işıkgöz

Pınar Karacan Doğan Bu kişi benim

H. Murat Şahin Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Ocak 2017
Kabul Tarihi 26 Ocak 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 25 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Esentaş, M., Işıkgöz, E., Karacan Doğan, P., Şahin, H. M. (2017). The Self-Confidence Levels of the Youth Camp Female Leader Candidates. Kastamonu Education Journal, 25(1), 315-328. https://doi.org/10.24106/kefdergi.309056