The research aims to identify gender based discrimination issues faced by female
superintendents in the USA, causes, ways to overcome and their recommendations. This
qualitative research is based on the opinion of 15 female superintendents. It was concluded
that the majority of female superintendents experience gender discrimination. The problems
are while mans to be preferred as a manager, women don’t be preferred; the belief that women
cannot do management; don’t accept of women’s decision. Discrimination caused by social
norms, social culture. Overcome to problems are to be focused aim; working hard to prove
herself; establish good relationship; to learn not to be angry and disappointed; moving based
on the data and self-reliance. The recommendations are do good works, neglect discrimination
and to be positive.
Gender discrimination female superintendent problem overcome.
Araştırmanın amacı, ABD’deki okul bölgesi müdürlerinin cinsiyet ayrımcılığına dayalı yaşadıkları sorunları, nedenlerini, üstesinden gelme yollarını ve önerilerini belirlemektir. Araştırma 15 kadın okul bölgesi müdürünün görüşlerine dayanan nitel araştırmadır. Verilerin analizinde içerik analizi kullanılmıştır. Araştırmada, kadın müdürlerin çoğunluğunun cinsiyet ayrımcılığı yaşadığı belirlenmiştir. Yaşanan sorunlar erkeklerin müdür olarak tercih edilirken kadınların edilmemesi; kadınların yöneticilik yapamayacağına inanılması ve kadınların kararlarının kabul edilmemesidir. Ayrımcılığın nedenleri toplumsal normlar, toplumsal kültürdür. Sorunların üstesinden gelme yolları hedefe odaklanmak; çok çalışarak kendini kanıtlamak; iyi ilişkiler kurmak; kızmamayı ve hayal kırıklığına uğramamayı öğrenmek; veriye dayalı hareket etmek ve kendine güvenmektir. Önerileri ise işleri iyi yapmaları, ayrımcılıkları önemsememeleri ve olumlu olmalarıdır
Cinsiyet ayrımcılığı kadın okul bölgesi müdürü sorun üstesinden gelme.
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Bölüm | Derleme Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ocak 2017 |
Kabul Tarihi | 24 Ocak 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 25 Sayı: 1 |