The purpose of this study was to develop Active Learning Tendency scale for science
teachers. General survey model was used and 120 science teachers took part in the study. Both
exploratory and confirmatory factor analysis techniques were used to determine the factor
structure of scale. As a result of the exploratory factor analysis, it was found out that the scale
consisted of a single factor and 23 items, and as a result of the confirmatory factor analysis, it
was found out that the scale had satisfactory fit indexes. In addition, the results showed that the
Cronbach Alpha coefficient of the scale was .95 and the variance explained 69.43%.
Bu çalışmanın amacı, fen bilimleri öğretmenleri için Aktif Öğrenmeye Yönelik Eğilim
ölçeğini geliştirmektir. Araştırmada genel tarama modeli kullanılmıştır ve çalışmaya 120
fen bilimleri öğretmeni katılmıştır. Aktif öğrenmeye yönelik eğilim ölçeğinin faktör yapısını
belirleyebilmek için hem açımlayıcı faktör analizi hem de doğrulayıcı faktör analizi teknikleri
kullanılmıştır. Açımlayıcı faktör analizi sonucunda, ölçeğin tek faktörden ve 23 maddeden
oluştuğu, doğrulayıcı faktör analizi sonucunda ise ölçeğin yeterli uyum indekslerine sahip
olduğu belirlenmiştir. Ayrıca ölçeğin Cronbach alpha katsayısının .95 olduğu ve varyansın
%69.43’ünü açıkladığı sonucuna ulaşılmıştır.
Aktif öğrenme eğilimi fen bilimleri öğretmenleri fen bilimleri dersi
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Bölüm | Derleme Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Mart 2017 |
Kabul Tarihi | 17 Haziran 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 25 Sayı: 2 |