Bu çalışmada, ilk yıl mimarlık öğrencilerinin bilişsel stilleri ile görsel uzamsal zekâları
arasındaki ilişki incelenmektedir. Öğrencilerin bilişsel stilleri, Düşünme Stilleri Envanteri’nin
“seviyeler” boyutu kullanılarak tespit edilmiştir. Öğrencilerin 2 ve 3 boyutlu algı becerileri,
3 boyutlu objelerin izdüşüm ve perspektif çizimleri ile ilgili bir dizi soruyu yanıtlamada
gösterdikleri performanslarına bağlı olarak belirlenmiştir. Öğrencilerin soruları yanıtlamadaki
performansları ile bilişsel stilleri arasında önemli ölçüde bağlantı olduğu görülmüştür. Ayrıntıcı
bilişsel stile sahip öğrencilerin uzamsal algı becerilerinin bütüncü bilişsel stile sahip olanlara
göre daha gelişmiş olduğu tespit edilmiştir.
Mimari Tasarım Eğitimi, Bilişsel Stil, İlk Yıl Mimarlık Eğitimi, Düşünme Stilleri Envanteri, Görsel Uzamsal Zeka
This paper investigates the relationship between the cognitive styles and visual spatial intelligence of freshman students of architecture. Cognitive styles of the students were determined using the “levels” dimension of the Thinking Styles Inventory. The assessment of the 2D and 3D perception skills of the students was based on their performance in answering a series of questions on 3D projections and perspective drawings. The performance of students at answering the questions was found to be significantly related to their cognitive styles. The students with local cognitive style were found to have more advanced spatial perception skills in comparison to the students with global cognitive style.
Architectural Design Education, Cognitive Style, First Year Architecture Education, Thinking Styles Inventory, Visual Spatial Intelligence.
Konular | Eğitim, Bilimsel Disiplinler |
---|---|
Bölüm | Derleme Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Mart 2017 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2017, Cilt 25, Sayı 2 |
Bibtex | @araştırma makalesi { kefdergi314724, journal = {Kastamonu Eğitim Dergisi}, eissn = {2147-9844}, address = {Aktekke Mah. Kastamonu eğitim Fakültesi Kastamonu}, publisher = {Kastamonu Üniversitesi}, year = {2017}, volume = {25}, number = {2}, pages = {805 - 820}, title = {The Relationship Between Cognitive Style and Visual Spatial Intelligence Of First Year Architectural Students}, key = {cite}, author = {Erkan Yazıcı, Yasemin} } |
APA | Erkan Yazıcı, Y. (2017). The Relationship Between Cognitive Style and Visual Spatial Intelligence Of First Year Architectural Students . Kastamonu Eğitim Dergisi , 25 (2) , 805-820 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/kefdergi/issue/29416/314724 |
MLA | Erkan Yazıcı, Y. "The Relationship Between Cognitive Style and Visual Spatial Intelligence Of First Year Architectural Students" . Kastamonu Eğitim Dergisi 25 (2017 ): 805-820 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/kefdergi/issue/29416/314724> |
Chicago | Erkan Yazıcı, Y. "The Relationship Between Cognitive Style and Visual Spatial Intelligence Of First Year Architectural Students". Kastamonu Eğitim Dergisi 25 (2017 ): 805-820 |
RIS | TY - JOUR T1 - The Relationship Between Cognitive Style and Visual Spatial Intelligence Of First Year Architectural Students AU - Yasemin Erkan Yazıcı Y1 - 2017 PY - 2017 N1 - DO - T2 - Kastamonu Eğitim Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 805 EP - 820 VL - 25 IS - 2 SN - -2147-9844 M3 - UR - Y2 - 2016 ER - |
EndNote | %0 Kastamonu Eğitim Dergisi The Relationship Between Cognitive Style and Visual Spatial Intelligence Of First Year Architectural Students %A Yasemin Erkan Yazıcı %T The Relationship Between Cognitive Style and Visual Spatial Intelligence Of First Year Architectural Students %D 2017 %J Kastamonu Eğitim Dergisi %P -2147-9844 %V 25 %N 2 %R %U |
ISNAD | Erkan Yazıcı, Yasemin . "The Relationship Between Cognitive Style and Visual Spatial Intelligence Of First Year Architectural Students". Kastamonu Eğitim Dergisi 25 / 2 (Mart 2017): 805-820 . |
AMA | Erkan Yazıcı Y. The Relationship Between Cognitive Style and Visual Spatial Intelligence Of First Year Architectural Students. Kastamonu Eğitim Dergisi. 2017; 25(2): 805-820. |
Vancouver | Erkan Yazıcı Y. The Relationship Between Cognitive Style and Visual Spatial Intelligence Of First Year Architectural Students. Kastamonu Eğitim Dergisi. 2017; 25(2): 805-820. |
IEEE | Y. Erkan Yazıcı , "The Relationship Between Cognitive Style and Visual Spatial Intelligence Of First Year Architectural Students", Kastamonu Eğitim Dergisi, c. 25, sayı. 2, ss. 805-820, Mar. 2017 |