Bu araştırma, sosyal bilgiler öğretmen adaylarının sınıfı yönetebilme becerilerine
ilişkin algılarını belirlemeyi amaçlamaktadır. Bu araştırma tarama modelinde betimsel bir
araştırmadır. Araştırmanın çalışma grubunu 2012-2013 eğitim öğretim yılında Kastamonu
Üniversitesi, Gaziosmanpaşa Üniversitesi ve Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sosyal
Bilgiler Bölümü’nde öğrenim görmekte olan 1. ve 4. sınıf sosyal bilgiler öğretmen adayları
oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak İlgar (2007) tarafından geliştirilen
“Sınıf Yönetimi Becerileri Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, sosyal bilgiler
öğretmen adaylarının sınıfı yönetebilme becerilerine ilişkin algılarının “iyi” düzeyde olduğunu
saptanmıştır. Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının sınıfı yönetebilme becerilerine ilişkin
algıları cinsiyete göre anlamlı bir farklılık göstermezken, sınıf düzeyi ve öğrenim gördükleri
üniversiteye göre anlamlı bir farklılık göstermektedir.
This study aims to determine perceptions of social studies prospective teachers about the
ability of classroom management skills.This research is a descriptive research in scanning
model. The study group of research consists of 1. and 4.grade social studies prospective
teachers studying at Social Studies Department of Education Faculties at Kastamonu University
Gaziosmanpaşa University and Gazi University during the 2012-2013 academic year. In this
research “Classroom Management Skills Scale”, developed by İlgar (2007), was used for data
collection. As a result of the study, it was found that perceptions of social studies prospective
teachers about the ability of classroom management skills are ‘good’ level. While perceptions
of social studies prospective teachers about the ability of classroom management skills don’t
indicate a meaningful difference according to gender, they indicate a meaningful difference
according to grade level and the university.
Social studies prospective teacher the ability of classroom management skills
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Bölüm | Derleme Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Temmuz 2017 |
Kabul Tarihi | 15 Kasım 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 25 Sayı: 4 |