The aim of this study is to take on pedagocical certificate program students’ attitudes
and self-efficacy beliefs towards teacher profession in terms of different variables and determine
whether there is a relationship between two variables. The participants of the study were 754
students who were studying at Abant Izzet Baysal University in academic year 2014-2015 in
spring semester. The data were collected through Teachers’ Sense of Efficacy and Teaching
Profession Attitude Scales. The data were analyzed through t-test, ANOVA, MANOVA and
Pearson’s Corelation Coefficent (r). At the end of the study a meaningful, positive and low level
relationship was found between students’ attitudes and self-efficacy beliefs towards teacher
profession.
pedagocical formation certificate program self-efficacy belief attitude
Bu araştırmanın amacı pedagojik formasyon öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine
yönelik tutumları ile öz-yeterlik inançlarını farklı değişkenler bakımından ele
almak ve her ikisi arasında nasıl bir ilişki olduğunu ortaya koymaktır. Araştırmanın
çalışma grubunu 2014-2015 akademik yılı bahar döneminde Abant İzzet Baysal Üniversitesi
Eğitim Fakültesi’nde pedagojik formasyon sertifika programına katılan (n=754) öğrenciler
oluşturmuştur. Veriler Öğretmen Öz-yeterlik Ölçeği ve Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum
Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Verilerin analizinde t-testi, ANOVA, MANOVA ve pearson
korelasyon (r) kullanılmıştır. Araştırma sonunda, öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine
yönelik tutumları ile öz-yeterlik inanç düzeyleri arasında pozitif yönde, düşük düzeyde ve
anlamlı bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
pedagojik formasyon sertifika programı öz-yeterlik inancı tutum
Bölüm | Derleme Makale |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Temmuz 2017 |
Kabul Tarihi | 21 Eylül 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 25 Sayı: 4 |