Bu çalışmanın amacı; sekizinci sınıf öğrencilerinin matematik kaygısı düzeylerini annebaba
öğrenim durumu, anne-baba mesleği ve ailenin sosyo-ekonomik durumu gibi bazı
değişkenler açısından incelemektir. Araştırmanın örneklemi, Diyarbakır ili merkezine bağlı altı
ortaokuldan seçilmiş toplam 619 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmada betimsel araştırma
türlerinden survey yöntemi kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak Bindak (2005) tarafından
ilköğretim öğrencileri için geliştirilen matematik kaygı ölçeğinden yararlanılmıştır. Araştırma
sonucunda anne mesleği, ailenin gelir düzeyi, çalışma odasının varlığı, matematikte kendini
yeterli görme düzeyi ve öğrenim görülen okul değişkelerine göre anlamlı fark belirlenmiş, diğer
değişkenler açısından anlamlı fark bulunmamıştır. Elde edilen sonuçlar ışığında uygulamaya
ve araştırmaya yönelik öneriler getirilmiştir.
Matematik Kaygısı Psikososyal Değişkenler 8.Sınıf Öğrencileri Matematik Öğretimi
In this research, it was aimed to investigate whether there is a significant difference in
mathematical anxiety levels of 8th grade students in terms of, education level of parent, education
level of father, occupation of parent, income of parents etc. In this research, the survey method
was used among one of the descriptive research types. The sample of the research was consisted
619 8th grade students in total who are randomly selected from the six middle schools in the
centre providence of Diyarbakir. The mathematical anxiety scale and personal information
form were used together as the data collection tools which are developed by Bindak (2005) for
elementary students. It was seen that there was a significant difference in mathematical anxiety
scores of students in terms of mother occupation, socio-economic status of the family, having
own workroom, self-confidence levels in mathematics and schools where students studied.
There were no significant differences for other variables. In the light of the results obtained,
suggestions were introduced for practice and research.
Math Anxiety psychosocial variables 8th Grade Students Teaching Mathematics
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Diğer ID | 1321 |
Bölüm | Derleme Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Eylül 2017 |
Kabul Tarihi | 26 Ocak 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 25 Sayı: 5 |