In this study, which was conducted through the application of Kolb’s learning cycle on
biology lesson, individual learning styles of prospective teachers were determined by means
of Kolb’s Learning Style Inventory (KLSI) and 76 prospective teachers participated. While
in the control group the lessons were practiced traditional teaching, in experimental group
were instructed after being configured in accordance with Kolb’s learning cycle. The data was
obtained through the application of achievement test, which was related to cell division, as
pretest and posttest; and the point averages comparison of achievement test and learning styles
of the prospective teachers in both experimental and control groups. In conclusion, it was
determined that the experimental group was more successful than the control group.
Kolb’s learning styles experiential learning theory cell division
Kolb’ün öğrenme döngüsünün biyoloji dersinde uygulanmasıyla gerçekleştirilen bu
çalışmada öğretmen adaylarının bireysel öğrenme stilleri Kolb’un Öğrenme Stilleri Envanteri
(KÖSE) ile tespit edilmiştir. Çalışmaya toplam 76 öğretmen adayı katılmıştır. Kontrol grubunda
geleneksel öğretim yapılırken, deney grubunda dersler Kolb’un öğrenme döngüsüne uygun bir
şekilde yapılandırılarak işlenmiştir. Veriler hücre bölünmesi konusuyla ilgili geliştirilen başarı
testinin ön test ve son test olarak uygulanmasıyla ve deney - kontrol grubundaki öğretmen
adaylarının öğrenme stilleri ile başarı testi erişi puan ortalamalarının karşılaştırılması ile elde
edilmiştir. Çalışma sonunda uygulama yapılan deney grubunun, geleneksel öğretim yöntemiyle
öğrenim gören gruba göre daha başarılı olduğu saptanmıştır.
Kolb öğrenme stilleri deneyimsel öğrenme kuramı hücre bölünmesi
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Bölüm | Derleme Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Eylül 2017 |
Kabul Tarihi | 16 Ocak 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 25 Sayı: 5 |