This study aimed to identify grade 6 students’ feelings, problems and views of the topic
“Human Reproduction, Growth and Development”. Within a survey research methodology, a
questionnaire was used to collect data. To ensure reliability and validity of the questionnaire,
it was pilot-tested with 103 seventh grade students in Eleşkirt district of Ağrı, Turkey in the 2014-2015 academic year. Hence, the questionnaire was revised and included with seven items.
Thereby, the questionnaire was administered to 78 sixth grade students in the spring semester of
2014-2015 academic year. The results showed that 93% of females and 91% of males preferred
learning the topic “Human Reproduction, Growth and Development” from a fellow teacher.
Also, they explained their preference with an uncomfortable feeling with an opposite-gender
teacher. Furthermore, female students had more unveiled questions they felt uncomfortable, as
compared to male ones. Most of the students found the topic useful to be learned. Some of the
questions, students were too shy to ask, were as follows: How do girls have periods? How do
women get pregnant? How does the sperm enter the female body?
Bu araştırma fen bilimleri dersi ortaokul 6. sınıf öğrencilerin insanlarda üreme, büyüme
ve gelişme konusunu dinlerken hissettiği duygular, yaşadığı sorunlar ve düşünceleri belirlemek
amacıyla yapılmıştır. Araştırma, tarama yöntemi ile yapılmıştır. Örneklemden veri toplamada
ise anket tekniği kullanılmıştır. Hazırlanan anket sorularının geçerliliğini ve güvenirliliğini
test etmek amacıyla 2014-2015 eğitim-öğretim yılında pilot uygulama, Ağrı İli, Eleşkirt İlçesi
Ortaokul, 7. sınıfta okuyan 103 öğrenci ile yapılmıştır. Yapılan bu işlemler sonrasında nihai
anket 7 soru olarak hazırlanmıştır. Hazırlanan bu anket soruları 2014-2015 eğitim-öğretim yılı
bahar döneminde 6. sınıfta öğrenim gören 78 öğrenciye uygulanmıştır. Araştırma sonucunda;
insanlarda üreme, büyüme ve gelişme konusunu kız öğrencilerin % 93’ü, erkek öğrencilerin ise
% 91’i kendi cinsiyetimdeki öğretmenden dinlemek istediklerini cevabını vermiştir. Bu cevabın
nedeni olarak da çoğunlukla, karşı cinsiyetindeki öğretmenden daha fazla utandıklarını dile
getirmişlerdir. Kız öğrencilerin erkek öğrencilere göre daha fazla sayıda utanıp, soramadığı
soru sayısı olduğu sonucu bulunmuştur. Analiz sonuçlarına göre kız öğrencilerin % 86,36 ‘sının,
erkek öğrencilerin ise % 79,41’i insanlarda üreme, büyüme ve gelişme konusunun anlatılmasını
yararlı buluyorum cevabı vermiştir. Öğrencilerin utanıp da “Kızlar nasıl adet olur? Bayanlar
nasıl hamile kalır? Sperm bayan vücuduna nasıl girer?” gibi soruları öğretmene soramadıkları
tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Diğer ID | 1955 |
Bölüm | Derleme Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Eylül 2017 |
Kabul Tarihi | 25 Temmuz 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 25 Sayı: 5 |