Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Middle School Students’ Feelings, Problems And Views Of The Topic “Human Reproduction, Growth And Development”

Yıl 2017, Cilt: 25 Sayı: 5, 2057 - 2070, 15.09.2017

Öz

This study aimed to identify grade 6 students’ feelings, problems and views of the topic
“Human Reproduction, Growth and Development”. Within a survey research methodology, a
questionnaire was used to collect data. To ensure reliability and validity of the questionnaire,
it was pilot-tested with 103 seventh grade students in Eleşkirt district of Ağrı, Turkey in the 2014-2015 academic year. Hence, the questionnaire was revised and included with seven items.
Thereby, the questionnaire was administered to 78 sixth grade students in the spring semester of
2014-2015 academic year. The results showed that 93% of females and 91% of males preferred
learning the topic “Human Reproduction, Growth and Development” from a fellow teacher.
Also, they explained their preference with an uncomfortable feeling with an opposite-gender
teacher. Furthermore, female students had more unveiled questions they felt uncomfortable, as
compared to male ones. Most of the students found the topic useful to be learned. Some of the
questions, students were too shy to ask, were as follows: How do girls have periods? How do
women get pregnant? How does the sperm enter the female body? 

Kaynakça

  • Bulut, A. (2005). Erken Çocukluk Döneminde Cinsel Eğitim. M. Sevinç (Edt.), Erken Çocuk-lukta Gelişim ve Eğitimde Yeni Yaklaşımlar. İstanbul: Morpa Yayınları.
  • D'ardenne, P. (1986). Sex Therapy Education in A Medical College. Sexual and Marital Therapy, 1 (2), 215-220.
  • Erdoğan, F. (1999). Türkiye’de 1996-1998 Yıllarında Yayımlanmış Telif Çocuk Kitaplarının İçerik Analizi. İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, (Yayınlanmamış Doktora Tezi). İstanbul.
  • Ergin, B. (1993). Lise Öğrencilerinin Cinsel Bilgi Düzeyleri, Cinsel Eğitime İlişkin Beklentileri ile Anne Babaların Cinsel Eğitim Konusundaki Tutumları. Ankara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ankara.
  • Hançer, A. H. & Şensoy, Ö. & Yıldırım, H. İ. (2003). İlköğretimde Çağdaş Fen Bilgisi Öğre-timinin Önemi ve Nasıl Olması Gerektiği Üzerine Bir Değerlendirme, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13 (13), 80-88.
  • Haşıloğlu, M. A. (2009). Yapılandırmacı Öğrenme Kuramına Göre Tarım Kültürü Konusunda Materyal Geliştirilmesi ve Uygulanması, (Doktora Tezi)., Karadeniz Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Hawton, K. (1985). Sex Therapy: A Practical Guide. Oxford University Press.
  • Kaya, F. & Serin, Ö. & Genç, A. (2007). Eğitim Fakültesi Birinci Sınıf Öğrencilerinin Cinsel Yaşamlarına İlişkin Yaklaşımlarının Belirlenmesi. TSK Koruyucu Hekimlik Bülteni, 6 (6), 441-448.
  • Kayır, A. (1998). Cinsellik Kavramı ve Cinsel Mitler. Cinsel İşlev Bozuklukları Monograf Serisi, 1:30-35.
  • Özsevgeç, T. (2007). İlköğretim 5. Sınıf Kuvvet ve Hareket Ünitesine Yönelik 5 E Modeline Göre Geliştirilen Rehber Materyallerinin Etkililiklerinin Belirlenmesi, Karadeniz Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, (Doktora Tezi). Trabzon.
  • Sungur, MZ. (1994). Seks Terapi Uygulamaları Sırasında Karşılaşılan Güçlükler. 3P Dergisi, 2 (3):37-44.
  • Sungur, MZ. (1997). Sexual Dysfunctions and Infertility: A Conference Report. Sexual and Marital Therapy, 12(2):183-184.
  • Sungur, MZ. (1998a). Difficulties Encountered During The Assessment and Treatment of Sexual Dysfunctions: A Turkish Perspective. Sexual and Marital Therapy, 13(1):71-81.
  • Sungur, MZ. (1998b). Cultural Factors in Sex Therapy: Learning from Turkish Experience. Sexual and Marital Therapy. 103-108.
  • Tuğrul, B. & Artan, İ. (2001). Çocukların Cinsel Eğitimi İle İlgili Anne Görüşlerinin İnce-lenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 20: 141 – 149.
  • Yıldız, F, (1990). Ortaokul öğrencilerinin Anne-Babalarının Cinsellik ve Cinsel Eğitim Konu-sundaki Tutum, Davranış ve Beklentileri. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ankara.
  • Yörükoğlu, A. (1998). Gençlik Çağı. 10. Basım, Özgür Yayınları, İstanbul.
  • Zilbergeld, B. (1978). Men and Sex. Boston: Litte Brown Fontana Publications.

Ortaokul Öğrencilerinin İnsanlarda Üreme, Büyüme Ve Gelişme Konusu Dersinde Hissettiği Duyguların, Yaşadığı Sorunların Ve Düşüncelerin Belirlenmesi

Yıl 2017, Cilt: 25 Sayı: 5, 2057 - 2070, 15.09.2017

Öz

Bu araştırma fen bilimleri dersi ortaokul 6. sınıf öğrencilerin insanlarda üreme, büyüme
ve gelişme konusunu dinlerken hissettiği duygular, yaşadığı sorunlar ve düşünceleri belirlemek
amacıyla yapılmıştır. Araştırma, tarama yöntemi ile yapılmıştır. Örneklemden veri toplamada
ise anket tekniği kullanılmıştır. Hazırlanan anket sorularının geçerliliğini ve güvenirliliğini
test etmek amacıyla 2014-2015 eğitim-öğretim yılında pilot uygulama, Ağrı İli, Eleşkirt İlçesi
Ortaokul, 7. sınıfta okuyan 103 öğrenci ile yapılmıştır. Yapılan bu işlemler sonrasında nihai
anket 7 soru olarak hazırlanmıştır. Hazırlanan bu anket soruları 2014-2015 eğitim-öğretim yılı
bahar döneminde 6. sınıfta öğrenim gören 78 öğrenciye uygulanmıştır. Araştırma sonucunda;
insanlarda üreme, büyüme ve gelişme konusunu kız öğrencilerin % 93’ü, erkek öğrencilerin ise
% 91’i kendi cinsiyetimdeki öğretmenden dinlemek istediklerini cevabını vermiştir. Bu cevabın
nedeni olarak da çoğunlukla, karşı cinsiyetindeki öğretmenden daha fazla utandıklarını dile
getirmişlerdir. Kız öğrencilerin erkek öğrencilere göre daha fazla sayıda utanıp, soramadığı
soru sayısı olduğu sonucu bulunmuştur. Analiz sonuçlarına göre kız öğrencilerin % 86,36 ‘sının,
erkek öğrencilerin ise % 79,41’i insanlarda üreme, büyüme ve gelişme konusunun anlatılmasını
yararlı buluyorum cevabı vermiştir. Öğrencilerin utanıp da “Kızlar nasıl adet olur? Bayanlar
nasıl hamile kalır? Sperm bayan vücuduna nasıl girer?” gibi soruları öğretmene soramadıkları
tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Bulut, A. (2005). Erken Çocukluk Döneminde Cinsel Eğitim. M. Sevinç (Edt.), Erken Çocuk-lukta Gelişim ve Eğitimde Yeni Yaklaşımlar. İstanbul: Morpa Yayınları.
  • D'ardenne, P. (1986). Sex Therapy Education in A Medical College. Sexual and Marital Therapy, 1 (2), 215-220.
  • Erdoğan, F. (1999). Türkiye’de 1996-1998 Yıllarında Yayımlanmış Telif Çocuk Kitaplarının İçerik Analizi. İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, (Yayınlanmamış Doktora Tezi). İstanbul.
  • Ergin, B. (1993). Lise Öğrencilerinin Cinsel Bilgi Düzeyleri, Cinsel Eğitime İlişkin Beklentileri ile Anne Babaların Cinsel Eğitim Konusundaki Tutumları. Ankara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ankara.
  • Hançer, A. H. & Şensoy, Ö. & Yıldırım, H. İ. (2003). İlköğretimde Çağdaş Fen Bilgisi Öğre-timinin Önemi ve Nasıl Olması Gerektiği Üzerine Bir Değerlendirme, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13 (13), 80-88.
  • Haşıloğlu, M. A. (2009). Yapılandırmacı Öğrenme Kuramına Göre Tarım Kültürü Konusunda Materyal Geliştirilmesi ve Uygulanması, (Doktora Tezi)., Karadeniz Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Hawton, K. (1985). Sex Therapy: A Practical Guide. Oxford University Press.
  • Kaya, F. & Serin, Ö. & Genç, A. (2007). Eğitim Fakültesi Birinci Sınıf Öğrencilerinin Cinsel Yaşamlarına İlişkin Yaklaşımlarının Belirlenmesi. TSK Koruyucu Hekimlik Bülteni, 6 (6), 441-448.
  • Kayır, A. (1998). Cinsellik Kavramı ve Cinsel Mitler. Cinsel İşlev Bozuklukları Monograf Serisi, 1:30-35.
  • Özsevgeç, T. (2007). İlköğretim 5. Sınıf Kuvvet ve Hareket Ünitesine Yönelik 5 E Modeline Göre Geliştirilen Rehber Materyallerinin Etkililiklerinin Belirlenmesi, Karadeniz Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, (Doktora Tezi). Trabzon.
  • Sungur, MZ. (1994). Seks Terapi Uygulamaları Sırasında Karşılaşılan Güçlükler. 3P Dergisi, 2 (3):37-44.
  • Sungur, MZ. (1997). Sexual Dysfunctions and Infertility: A Conference Report. Sexual and Marital Therapy, 12(2):183-184.
  • Sungur, MZ. (1998a). Difficulties Encountered During The Assessment and Treatment of Sexual Dysfunctions: A Turkish Perspective. Sexual and Marital Therapy, 13(1):71-81.
  • Sungur, MZ. (1998b). Cultural Factors in Sex Therapy: Learning from Turkish Experience. Sexual and Marital Therapy. 103-108.
  • Tuğrul, B. & Artan, İ. (2001). Çocukların Cinsel Eğitimi İle İlgili Anne Görüşlerinin İnce-lenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 20: 141 – 149.
  • Yıldız, F, (1990). Ortaokul öğrencilerinin Anne-Babalarının Cinsellik ve Cinsel Eğitim Konu-sundaki Tutum, Davranış ve Beklentileri. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ankara.
  • Yörükoğlu, A. (1998). Gençlik Çağı. 10. Basım, Özgür Yayınları, İstanbul.
  • Zilbergeld, B. (1978). Men and Sex. Boston: Litte Brown Fontana Publications.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Diğer ID 1955
Bölüm Derleme Makale
Yazarlar

Mehmet Akif Haşıloğlu Bu kişi benim

Hatice Betül Yağcıoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Eylül 2017
Kabul Tarihi 25 Temmuz 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 25 Sayı: 5

Kaynak Göster

APA Haşıloğlu, M. A., & Yağcıoğlu, H. B. (2017). Ortaokul Öğrencilerinin İnsanlarda Üreme, Büyüme Ve Gelişme Konusu Dersinde Hissettiği Duyguların, Yaşadığı Sorunların Ve Düşüncelerin Belirlenmesi. Kastamonu Education Journal, 25(5), 2057-2070.