Bu araştırmada öğretmen adaylarının öz-akran ve öğretmen
değerlendirmesine ilişkin görüşlerini ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Araştırma nitel
araştırma yaklaşımına uygun olarak tasarlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu
bir devlet üniversitesinde öğrenim gören 37 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada
öğretmen adaylarının öz, akran ve öğretmen değerlendirmesine ilişkin görüşleri
alınmıştır. Veri analiz yöntemi olarak içerik analizi kullanılmıştır. Araştırmanın
bulgularına göre öz, akran ve
öğretmen değerlendirmesinin üstün yanına ilişkin sırasıyla üç, dört, altı olmak
üzere toplam on üç, sınırlı yanına ilişkin sırasıyla iki, üç, iki olmak üzere
toplam yedi tane alt kategori belirlenmiştir.
alternatif ölçme ve değerlendirme öz değerlendirme akran değerlendirme öğretmen değerlendirmesi içerik analizi
In this study, it was aimed to reveal the opinions of preservice teachers on self-,peer- and teacher assessments. Qualitative research design was used in this study. The study group of the research consisted of 37 preservice teachers at a public university. The preservice teachers’ opinions about self, peer and teacher assessments were examined.Content analysis method was used to analyze data. According to the findings of the research, regarding the superior side of self, peer and teacher evaluation thirteen subcategories were determined and these categories was three, four and six, respectively. In relation to the limited side, seven subcategories were determined and these categories two, three and two, respectively.
alternative assessment self assessment peer assessment teacher assessment content analysis
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Diğer ID | 1702 |
Bölüm | Derleme Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Temmuz 2018 |
Kabul Tarihi | 17 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 26 Sayı: 4 |