Bu çalışma ilkokul öğretmen
adaylarının (n=20) deney etkinliklerinin faydalarına ilişkin kavramlarının,
deneysel etkinlikleri içeren ders öncesi ve sonrası, çeşitliliğini ve uygulanan
dersin etkisini ortaya çıkarmayı amaçlamakatadır. Çalışmada araştırma deseni
olarak fenomenografi, veri olarak ise yazılı cevaplar, raporlar ve görüşme ve
gözlem notları kullanılmıştır. Araştırmada temel ve ileri düzey olmak üzere iki
çeşit faydaya ulaşılmıştır. Temel faydalar, düşük, nedene dayalı, geleceğe
dönük profesyonel plan içeren, ve tutku içeren olmak üzere dört kategoride
toplanmıştır. İleri düzey fayda ise, umut verici, orta düzeyde umut verici ve
yüksek düzeyde umut verici olmak üzere üç kategoride toplanmıştır. Öğretmen
adaylarının fayda kavramları derse bağlı olarak gelişmiştir.
Kavramlar deneysel etkinlikler fenomenografi öğretmen adayları kavramsal değişim
The present study aims
to reveal the variety in primary school teacher candidates’ (n=20) benefit
conceptions regarding EA, both before and after course including EA, as well as
any improvements that occurred. Phenomenography was utilized, while written
responses and reports, interviews and observation notes were used as the data.
Two types of benefits, fundamental and advance emerge. Fundamental benefits
emerged in four categories, namely low benefit, benefit with reasoning, benefit
with a future professional plan and benefit with passion. Advance level
benefits were captured in three categories, namely promising, moderately
promising and highly promising. Overall, the PSTCs’ benefit conceptions improved
as a result of the course.
Conceptions experimental activities phenomenography teacher candidates conceptual change
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Derleme Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Temmuz 2018 |
Kabul Tarihi | 27 Eylül 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 26 Sayı: 4 |