Bu çalışmada,
bilgisayar destekli öğretimin 8. sınıf öğrencilerinin asitler ve bazlar konusundaki akademik başarılarına, fen ve
teknoloji dersine ilişkin tutumlarına ve mantıksal düşünme yeteneklerine etkisi
araştırılmıştır. Araştırmada ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel
desen kullanılmıştır. Araştırma 2013-2014 öğretim yılı güz yarıyılında Kayseri
ili, Felahiye ilçesi, Kanuni Süleyman Ortaokulu’nda öğrenim görmekte olan 35
öğrenci ile yürütülmüştür. Asitler ve bazlar konusu deney grubunda bilgisayar destekli öğretim uygulamaları
ile kontrol grubunda ise geleneksel yaklaşımla işlenmiştir. Veri toplama aracı
olarak “Asitler ve Bazlar Başarı
Testi”, Fen ve Teknoloji Dersi Tutum Ölçeği” ve “Mantıksal Düşünme Yeteneği
Testi” kullanılmıştır. Parametrik olmayan istatistiksel analiz sonuçlarına
göre; bilgisayar destekli öğretimin uygulandığı deney grubu ile geleneksel
öğretimin uygulandığı kontrol grubunun başarı ve tutum puanları arasında deney
grubu lehine anlamlı bir fark vardır, ancak deney ve kontrol grubu
öğrencilerinin mantıksal düşünme yeteneği puanları arasında anlamlı bir fark yoktur.
Bilgisayar destekli öğretim Akademik başarı Mantıksal düşünme yeteneği Fen ve teknoloji dersine yönelik tutum Asitler ve bazlar
In this study,
effects of computer assisted instruction on academic achievement, attitude and
logical thinking ability of eighth grade students on the subject of acids and
bases were investigated. In the study, pre-test-post-test control group
semi-experimental design was used. The study was carried out with a total of 35
students in Kayseri, Kanuni Süleyman middle school in the fall semester of
2013-2014 academic year. Acids and bases were studied in the experimental group
with computer assisted instruction practices and in the control group with a
traditional approach. “Acids and Bases Achievement Test”, “Science and
Technology Course Attitude Scale”, and “Logical Thinking Ability Test” were
used as the data collection tools. According to nonparametric
statistical analysis results; there is a significant difference in favor of the
experimental group between the achievement and attitude scores of the experimental
group in which computer-assisted instruction is applied and the control group
in which traditional teaching is applied, but there is no significant
difference between the scores of the logical thinking ability of the students
in the experimental and control groups.
Computer assisted instruction Academic achievement Logical thinking ability Attitude toward science and technology course Acids and bases
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Derleme Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Temmuz 2018 |
Kabul Tarihi | 31 Ocak 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 26 Sayı: 4 |