Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Türkiye’de Eğitim Yönetimi Üzerine Yapılmış Araştırmalarının İncelenmesi: Milli Eğitim Eğitim Ve Sosyal Bilimler Dergisi Örneği

Yıl 2018, Cilt: 26 Sayı: 6, 1887 - 1896, 15.11.2018
https://doi.org/10.24106/kefdergi.2210

Öz

Bu çalışma ile, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yayınlanan MEB Eğitim
ve Bilim Dergisinin 2003-2016 yılları arasında yayınlanmış olan sayılarında yer
verilmiş "Eğitim Yönetimi" ile ilişkili makaleleri üzerinde tematik,
metodolojik, istatistikî  ve bibliyografik çözümleme teknikleri açısından
analizi yoluyla bir değerlendirme yapılmaya çalışılmıştır. Eğitim olgusunun
spesifik bir alanı olarak eğitim yönetimi disiplini, teori ve uygulama
açısından 
son yıllarda bilimsel anlamda
rüştünü kazanmaya çalıştığı söylenebilir. Dolayısıyla alana dair yayınlanmış
çalışmalar, eğitim yönetiminin bilimsel perspektifine katkı sağlayacağı
öngörülebilir. Çalışma; bahse konu olan dergide yer alan, eğitim yönetimi
teması içeren 48 makale üzerinde yürütülmüştür. Dergilerde yer alan makalelerde
yer alan veriler frekans ve kategorik analizler yoluyla irdelenmiş, elde edilen
verilerle çıkarımlar elde edilmeye çalışılmıştır.

Kaynakça

  • Aydın, M. (1994). Eğitim Yönetimi (Kavramlar, Kuramlar, Süreçler, İlişkiler) Genişletilmiş 4. Baskı Ankara, Pegem Yayınları.
  • Aypay, A., Coruk, A., Yazgan, D., Kartal, O., Çağatay, M., Tuncer, B., & Emran, B. (2010). The Status Of Research İn Educational Administration: An Analysis Of Educational Administration Journals, 1999-2007. Eurasian Journal of Educational Research, 39, 59-77 Byrd, J. K. (2007). A call for statistical reform in EAQ. Educational Administration Quarterly, 43(3)
  • Balcı, A., & Apaydın, Ç. (2009). Türkiye’de Eğitim Yönetimi Araştırmalarının Durumu: Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi Örneği. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 15(59).
  • Balcı, A. (1993). “Türkiye’de Eğitim Araştırmalarının Durumu: A.Ü. EBF Örneği”. Eğitim Bilimleri Birinci Ulusal Kongresi, Bildiriler 3 (Ankara: 24-28 Eylül 1990).
  • Balcı, A. (2005). Açıklamalı Eğitim Yönetimi Terimleri Sözlüğü. Ankara: Tek Ağaç Basım Yayım.
  • Başaran, İ.,E., ( 1994), Türkiye Eğitim Sistemi, Ankara.
  • Gülmez, D. & Yavuz, M. (2016). Eğitim liderliği ve yönetimi kapsamında 2012 Yılında Yayınlanmış Olan Makalelerin Amaç Ve Yöntem Bakımından Değerlendirilmesi [The evaluation of the Articles Related With Educational Leadership And Administration Published İn 2012 İn Terms Of Aim And Method]. Elementary Education Online, 15 (2), 318-329.
  • Kaya,Y. K. (1979). Eğitim Yönetimi. Ankara:TODAİE Yayını No:184.
  • Karadağ E. (2009). Eğitim Bilimleri Alanında Yapılmış Doktora Tezlerinin Tematik Açıdan İncelenmesi. Ahi Evran Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(3), 75-87.
  • Karadağ, E. (2010). Eğitim Bilimleri Doktora Tezlerinde Kullanılan Araştırma Modelleri: Nitelik Düzeyleri ve Analitik Hata Tipleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 16(1), 49-71.
  • Murphy, J, Vriesenga (2006) M., & Storey, V. (2007). Educational Administration Quarterly, 1979-2003: An Analysis Of Types Of Work, Methods Of İnvestigation, And İnfluences. Educational Administration Quarterly, 43(5),621-628.
  • Neuman, L. W. (2007). Toplumsal Araştırma Yöntemleri: Nitel ve Nicel Yaklaşımlar (S. Özge, Çev.). İstanbul: Yayın Odası.
  • Örücü, D. ve Şimşek, H. (2011). Akademisyenlerin Gözünden Türkiye’de Eğitim Yönetiminin Akademik Durumu: Nitel Bir Analiz. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 17(2).
  • Turan, S., Karadağ, E.,Bektaş, F., Yalçın, M., ( 2014). Türkiye’de Eğitim Yönetiminde Bilgi Üretimi: Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi 2003-2013 Yayınlarının İncelenmesi Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Cilt 20.

Investigating Of Educational Management Studies İn Turkey: Journal Of Natıonal Educatıon Education And Social Sciences Example

Yıl 2018, Cilt: 26 Sayı: 6, 1887 - 1896, 15.11.2018
https://doi.org/10.24106/kefdergi.2210

Öz

In this study, it was tried to make an evaluation through the analysis
of thematic, methodological, statistical and bibliographic analysis techniques
in the articles related to "Education Management" which was published
in the numbers published between years 2003-2016 of the Ministry of National
Education's  Education and Science Journal published by the Ministry of
National Education. It can be said that in recent years, as a specific area of
education, the educational management discipline has tried to win the
scientific sense in terms of theory and practice. Therefore, published studies
on the field can be said to contribute to the scientific perspective of
educational administration.The study was conducted on 48 articles containing
the theme of educational management in the mentioned journal. The data in the
articles in the journals have been analyzed through frequency and categorical
analyzes and tried to obtain/get  results from the obtained data.

Kaynakça

  • Aydın, M. (1994). Eğitim Yönetimi (Kavramlar, Kuramlar, Süreçler, İlişkiler) Genişletilmiş 4. Baskı Ankara, Pegem Yayınları.
  • Aypay, A., Coruk, A., Yazgan, D., Kartal, O., Çağatay, M., Tuncer, B., & Emran, B. (2010). The Status Of Research İn Educational Administration: An Analysis Of Educational Administration Journals, 1999-2007. Eurasian Journal of Educational Research, 39, 59-77 Byrd, J. K. (2007). A call for statistical reform in EAQ. Educational Administration Quarterly, 43(3)
  • Balcı, A., & Apaydın, Ç. (2009). Türkiye’de Eğitim Yönetimi Araştırmalarının Durumu: Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi Örneği. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 15(59).
  • Balcı, A. (1993). “Türkiye’de Eğitim Araştırmalarının Durumu: A.Ü. EBF Örneği”. Eğitim Bilimleri Birinci Ulusal Kongresi, Bildiriler 3 (Ankara: 24-28 Eylül 1990).
  • Balcı, A. (2005). Açıklamalı Eğitim Yönetimi Terimleri Sözlüğü. Ankara: Tek Ağaç Basım Yayım.
  • Başaran, İ.,E., ( 1994), Türkiye Eğitim Sistemi, Ankara.
  • Gülmez, D. & Yavuz, M. (2016). Eğitim liderliği ve yönetimi kapsamında 2012 Yılında Yayınlanmış Olan Makalelerin Amaç Ve Yöntem Bakımından Değerlendirilmesi [The evaluation of the Articles Related With Educational Leadership And Administration Published İn 2012 İn Terms Of Aim And Method]. Elementary Education Online, 15 (2), 318-329.
  • Kaya,Y. K. (1979). Eğitim Yönetimi. Ankara:TODAİE Yayını No:184.
  • Karadağ E. (2009). Eğitim Bilimleri Alanında Yapılmış Doktora Tezlerinin Tematik Açıdan İncelenmesi. Ahi Evran Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(3), 75-87.
  • Karadağ, E. (2010). Eğitim Bilimleri Doktora Tezlerinde Kullanılan Araştırma Modelleri: Nitelik Düzeyleri ve Analitik Hata Tipleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 16(1), 49-71.
  • Murphy, J, Vriesenga (2006) M., & Storey, V. (2007). Educational Administration Quarterly, 1979-2003: An Analysis Of Types Of Work, Methods Of İnvestigation, And İnfluences. Educational Administration Quarterly, 43(5),621-628.
  • Neuman, L. W. (2007). Toplumsal Araştırma Yöntemleri: Nitel ve Nicel Yaklaşımlar (S. Özge, Çev.). İstanbul: Yayın Odası.
  • Örücü, D. ve Şimşek, H. (2011). Akademisyenlerin Gözünden Türkiye’de Eğitim Yönetiminin Akademik Durumu: Nitel Bir Analiz. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 17(2).
  • Turan, S., Karadağ, E.,Bektaş, F., Yalçın, M., ( 2014). Türkiye’de Eğitim Yönetiminde Bilgi Üretimi: Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi 2003-2013 Yayınlarının İncelenmesi Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Cilt 20.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Derleme Makale
Yazarlar

Ahmet Yıldırım

Yayımlanma Tarihi 15 Kasım 2018
Kabul Tarihi 18 Nisan 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 26 Sayı: 6

Kaynak Göster

APA Yıldırım, A. (2018). Türkiye’de Eğitim Yönetimi Üzerine Yapılmış Araştırmalarının İncelenmesi: Milli Eğitim Eğitim Ve Sosyal Bilimler Dergisi Örneği. Kastamonu Education Journal, 26(6), 1887-1896. https://doi.org/10.24106/kefdergi.2210