Bu araştırmada lisans ve lisansüstü öğrencilerin sosyal ağ kullanım
amaçları incelenmiştir. Araştırma tarama modelinde betimsel bir çalışmadır.
Araştırmanın katılımcılarını Facebook sosyal ağına üyeliği bulunan 228 lisans
ve lisansüstü öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak, Karal ve
Kokoç (2010) tarafından geliştirilen “Sosyal Ağ Siteleri Kullanım Amaçları
Ölçeği” ve katılımcıların kişisel özelliklerini belirlemek amacıyla “Kişisel
Bilgi Formu” kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre öğrencilerin sosyal
ağları daha çok eğitsel amaçlı kullandıkları görülmüştür. Ölçeğin tanıma ve
tanınma amaçlı kullanımı alt boyutunda cinsiyete göre anlamlı bir farklılık
ortaya çıkarken diğer alt boyutlarda cinsiyete göre bir farklılaşmaya
rastlanmamıştır. Ölçeğin eğitim amaçlı kullanımı alt boyutu ve sosyal etkileşim
ve iletişim amaçlı kullanımı alt boyutunda yaş değişkenine göre anlamlı bir
farklılık ortaya çıkarken diğer alt boyutta bir farklılaşmaya rastlanmamıştır.
Öğrencilerin öğrenim düzeyi, herhangi bir gruba üye olma durumları, üye
oldukları grup türlerine göre ve sosyal ağa bağlanılan cihaz değişkenine göre
sosyal ağ kullanım amaçlarında anlamlı bir farklılık olmadığı sonucuna
ulaşılmıştır.
Sosyal ağ üniversite öğrencileri sosyal ağ kullanım amaçları
In this
study, social media usage of undergraduate and graduate students has been
examined. Research is a descriptive study in the screening model. Participants
of the research are 228 undergraduate and graduate students with membership in
the Facebook social network. As data collection tools, "Social Network
Sites Usage Scale" developed by Karal and Kokoç (2010) and "Personal
Information Form" was used to determine the personal characteristics of
the participants. According to the results of the research, it is seen that
students use social networks more for educational purposes. While there was a
significant difference in the subscale of the scale for recognition and
recognition purposes, there was no difference in the other subscales according
to sex. There was a significant difference in the subscale of the scale for
educational use and social interaction and communication use subscale compared
to the age variable, but no difference was found in the other subscale. The
result is that there is no significant difference in social media usage
according to the level of education of students, membership status of any
group, group types they belong to, and device variable connected to social
network
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Derleme Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ocak 2019 |
Kabul Tarihi | 19 Şubat 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 27 Sayı: 1 |