The purpose of this study is to determine whether the level of social skills (positive social behavior level and negative social behavior level), gender and class level predict the level of internet addiction in elementary school second level students. The sample of the study consisted of 558 students, 283 (50.3%) female and 275 (49.7%) boys, who continued to 6th, 7th and 8th grades in Çukurova and Seyhan districts of Adana. In the scope of the research, personal information form prepared by the researcher, Internet Addiction Scale and Matson Evaluation of Social Skills with Youngsters were used to collect data. The obtained data were analyzed by logistic regression analysis and it was determined that negative social behavior subscale scores, gender and class level were significant predictors of the low or high level of internet addiction.
Bu çalışma, ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinde sosyal beceri düzeyinin, cinsiyetin ve sınıf düzeyinin internet bağımlılık düzeyini yordayıp yordamadığını belirlemek için yapılmıştır. Araştırma, Adana’nın Çukurova ve Seyhan ilçelerinde 6., 7. ve 8. sınıfa devam eden, 283 (%50,3) kız ve 275 (%49,7) erkek olmak üzere toplam 558 öğrenci üzerinde yapılmıştır. Araştırmada verilerin toplanılması amacıyla araştırmacı tarafından hazırlanan kişisel bilgi formu, İnternet Bağımlılık Ölçeği ve Matson Çocuklarda Sosyal Beceri Değerlendirme Ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen veriler lojistik regresyon analizi ile incelenmiş ve sonuç olarak olumsuz sosyal davranış alt ölçeği puanlarının, cinsiyetin ve sınıf düzeyinin internet bağımlılık düzeyinin düşük ya da yüksek olmasını açıklamada anlamlı yordayıcılar oldukları belirlenmiştir.
İnternet bağımlılığı sosyal beceri olumlu sosyal davranış olumsuz sosyal davranış
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Derleme Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Mart 2019 |
Kabul Tarihi | 18 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 27 Sayı: 2 |