Bu araştırmanın amacı lise öğrencilerinin internet
bağımlılığı düzeyleri ile cinsiyet, aile gelir düzeyi, anne ve baba öğrenim
durumu, algılanan sosyal destek düzeyi ve akademik başarı arasındaki ilişkiyi
incelemektir. Araştırma, 2015-2016 eğitim-öğretim yılında Ankara’nın Sincan
ilçesinde dört faklı lisede (Anadolu Lisesi,Endüstri Meslek Lisesi,Ticaret
Meslek Lisesi ve Kız Meslek Lisesi) öğrenim görmekte olan 358 (175 kız, 183
erkek) öğrenciyle gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya katılan öğrenciler dört
farklı tür okuldaki 9, 10 ve 11.sınıf öğrencilerinden elverişli örnekleme
yöntemiyle seçilmişlerdir. Bu çalışmada, veri toplama araçları olarak
araştırmacı tarafından geliştirilen Katılımcı Bilgi Formu, Öğrencilerin
internet bağımlılık düzeylerini ölçmek üzere Young (1998) tarafından
geliştirilen “İnternet Bağımlılığı Ölçeği” (İBÖ), sosyal destek algılarını
değerlendirmek üzere Yıldırım (2004) tarafından revize edilen Algılanan Sosyal
Destek Ölçeği (ASDÖ-R) kullanılmıştır. Araştırma verileri Ki kare ve t-testi
kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma bulgularına göre, lise öğrencilerinin
internet bağımlılığı puanlarının aile gelir düzeyi değişkenine göre ve
ASDÖ-R’nin “Öğretmen Desteği” ve “Aile Desteği” alt ölçek puan ortalamalarının
internet bağımlılık düzeyi değişkenine göre anlamlı olarak farklılaştığı
belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Derleme Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Eylül 2019 |
Kabul Tarihi | 22 Ocak 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 27 Sayı: 5 |