Sporcunun performansını geliştirmede, sportif imgeleme ve
sportif kendine güven gibi zihinsel süreçler etkili uygulamalar olarak kabul
edilmektedir. Bu becerilerin, erken yaşta kazanılması önem arz etmektedir.
Okullarda sportif faaliyetler, okul sporları vasıtasıyla erken yaşta
başlamaktadır. Bu sebeple okul sporlarında öğrencilerin imgeleme becerileri ve
sportif kendine güven düzeyine etkisinin araştırılması düşünülmüştür. Bu
çalışmada, okul sporlarına katılan ortaöğretim öğrencilerinin imgeleme becerisinden
yararlanma ve sportif imgeleme düzeyleri ile sportif güven arasındaki ilişkinin
belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışmaya Erzincan ilinde ortaöğretim seviyesinde
eğitim gören, 16-17 yaş ortalamaya sahip, farklı spor branşlarında okul
sporları yapan 484 erkek ve 226 kız olmak üzere toplam 710 öğrenci katılmıştır.
Çalışmada Sporda İmgeleme Envanteri ve Sportif Sürekli Kendine Güven Envanteri
ve kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Sonuçlar SPSS istatistik paket
programına aktarılarak analiz edilmiştir. Araştırmaya katılan öğrencilerin
sportif imgeleme algısının, sportif sürekli kendine güven algısına etkisini görmek
amacıyla yapılan Regresyon analizi sonucuna göre; sportif imgeleme algısının
sportif sürekli kendine güven algısını % 95 oranda etkilediği belirlenmiştir.
Sportif imgeleme ve sportif güven arasında yapılan korelasyon analizi sonucunda
sportif imgeleme becerisi arttıkça sportif sürekli kendine güven algısının da
arttığı tespit edilmiştir.
Cognitive processes such
as sports imagery and sportive self-confidence are accepted to be effective
practices in developing an athlete’s performance. It is important that these
skills are obtained at earlier ages. Sports activities at schools start at an
early age via school sports. Therefore, the effects of students’ imagery skills
and sportive self-confidence levels on school sports are investigated. This
study aims to explore the benefits of secondary students participating in school
sports from imagery skills and to specify the relationship between sports
imaging levels and sportive self-confidence. 484 male and 226 female, with a
total number of 710 students who receive the secondary school education in the
city of Erzincan with an average age of 16-17 years participated in the
research. Imaging at Sports Inventory, Continuous Sportive Self-Confidence
Inventory and personal information forms are used in the study. The results are
analyzed by conveying to SPSS statistics package software. According to the
result of the Regression analysis done with an aim of finding out whether the
sports imagery perception of the students that participated in the research has
an effect on the continuous sportive self-confidence, it was observed that the
sports imagery perception affects the continuous sportive self-confidence
perception at a rate of 95%. As a result of the correlation analysis between
sports imagery and sportive self-confidence, it was detected that as sports
imagery skill improves continuous sportive self-confidence perception improves,
as well.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Derleme Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Eylül 2019 |
Kabul Tarihi | 26 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 27 Sayı: 5 |